"יהושוע הפרוע זמין כל השבוע". זו הייתה כותרת הפרסומת לשירותי "הנדי מן" שחיפשתי על מנת לקבל קצת עזרה בתחזוק הבית. "אני עושה עבודה מצוינת, נותן לך קבלה, ולא תצטרכי לצבוע את הדירה יותר". כך העיד על עצמו הפרוע והבטוח בעצמו. זה היה בעל המקצוע המי יודע כמה שדיברתי איתו. הוא היה נשמע איתן בדעתו והגיוני במחיר. הוא לא חיכה עוד רגע דל והציע לי חברות בפייס. ממש מרגיש כמו פישינג לקראת דייט. הופתעתי, נלחצתי, וכמובן שלא אישרתי.

"נראה לי שהוא קצת התבלבל" חשבתי לעצמי. זה לא טינדר, או אוקי קיופיד. סך הכל שירותי מקצועי ללא ליווי אישי.

אז לרגל עונת הקיץ והשיפוצים, ללא צורך בהפתעות בחדרי מדרגות, החלטתי לכתוב מספר עצות טובות לאיך אנו הנשים יכולות להזמין בעלי מקצוע, בלי שנצטרך גבר שיעמוד לידנו, מחשש שידפקו אותנו במחיר או בכלל.

ראשית - הנמיכי ציפיות. כמו שאת מגיעה לדייט ולוקחת בעירבון מוגבל את מה שהבחור סיפר על עצמו בדף הפרופיל- כך השיפוצניק. כשם שגבר לא יכול להעיד על עצמו שהוא "חתיך עם אופי טוב", כך הצבעי לא יכול לומר שאמרו עליו שהוא עושה עבודה מעולה עם חיוך קורץ. המלצות ומחמאות צריך לשמוע ולא להשמיע. אז כשם שהיית בודקת לפני דייט מי החברים המשותפים ברשתות החברתיות, כך מומלץ לקבל מילה טובה, ממישהו שחווה את טיב ידו. המקצועית כמובן.

אל תצפי, אם את לא רוצה להתאכזב.

שנית - עניין המחיר. יש סוגיה כזאת, שאני נתקלת בה, כשאני מגיעה לעשות טיפול לרכב במוסך, שמדברים אליי כאילו אני בת שמונה עשרה ואתמול קיבלתי רישיון ופתאום מחליפים לי כל חלק באוטו, כולל את ההגה עצמו. זוהי שעתו היפה של אבא שלי. אני מתקשרת אליו ודואגת שישמעו את קולי למרחקים:" אבוש, אני עושה טיפול לאוטו ומנסים לעבוד עליי בגלל שאני אישה". אוי, הפליאה, המחיר יורד בעשרים אחוז לפחות. אותו דבר עם בעל מקצוע המגיע לתקן משהו בדירתך. דאגי שיהיה חבר טוב בנמצא ושמרי את ההתכתבויות על המחיר, שלא יקרה מצב שהוא יחליף לך תריס גלילה לחשמלי, או שישבור חלון, כשהוא בסך הכל הגיע לצבוע אמבטיה.

אפרופו עניין התשלום - ממש כמו בדייט. אם את סבורה שהוא לא יציע בדייט ראשון לשלם, אל תעשי את משחקי הארנק, של להיות עם ולהרגיש בלי. לאחרונה שמעתי על התופעה, שאם הקשר לא צלח, גברים מבקשים את מלא כספם רטרואקטיבית חזרה של הדייטים שנעשו עם אותה בחורה (לא כולל הוצאות דלק ומע"מ), על כן אל תצפי מבעל המקצוע לקבל הנחה, אם הוא לא עשה את עבודתו נאמנה.

פשוט, כמו בחיים - המשיכי הלאה, לבעל המקצוע הבא. מפוכחת ואיתנה יותר.