עלייה חדה נרשמת במספר התלונות על אלימות במשפחה למוקד 118 של משרד העבודה והרווחה, כך עולה מנתונים שפרסם היום (רביעי) משרד הרווחה. כאמור, בשבוע האחרון (בין ה-21 ל-28 באפריל) התקבלו במוקד 222 תלונות על אלימות במשפחה, כאשר בין יום חמישי ה-16.04 ליום שלישי ה-21.04 נעשו 178 פניות למוקד בנושא אלימות בתוך המשפחה.

לשם השוואה, בשבועיים הראשונים של חודש מרץ (01-15.03), בטרם נכנסו הגבלות הקורונה התקבלו במוקד 191 פניות. מדובר במגמת עלייה מתמשכת במספר הפניות למוקד. בעקבות התגברות בקצב הפניות, המשרד השיק אפשרות ל"פנייה שקטה" - למוקד לייעוץ או לדיווח על אלימות במשפחה. ניתן לפנות באמצעות הודעת טקסט בטלפון 055-7000128. 
 
ראש מינהל שירותים חברתיים במשרד העבודה והרווחה, איריס פלורנטין, הסבירה כי "למרות העלייה במספר הפניות למוקדים 118 ומוקד 100 של המשטרה, הנחת העבודה היא שיש עוד רבים ורבות שלא פונים, למרות התגברות המתח בבית בעת ההסתגרות הביתית". לדבריה, אחד החסמים בדיווח או בפנייה לייעוץ בנושא אלימות במשפחה היא שבמצבים של הסתגרות בבתים אין את הפרטיות הנדרשת לשם ביצוע הפנייה, והקו השקט נועד לתת מענה במקרה כזה.
 
כמו כן, בסוף השבוע צפוי משרד העבודה והרווחה, בשיתוף הוועדה הממשלתית הבין משרדית לטיפול באלימות במשפחה, לעלות בקמפיין טלוויזיה ודיגיטל לעידוד פניות בנושא אלימות במשפחה. חלקו הראשון של הקמפיין עלה ערב חג הפסח, והביא לזינוק במספר הפניות. גם בימים האחרונים חלה עלייה משמעותית במספר הפניות למוקד. 
 
שר העבודה והרווחה, אופיר אקוניס אמר כי "ההתמודדות עם נגיף הקורונה מחייבת אותנו לפעול בכמה חזיתות במקביל. אחת החשובות שבהן היא התמודדות עם התופעה הקשה של אלימות במשפחה שלמרבה הצער התגברה לאחרונה, כתוצאה מההתכנסות בבתים". הוא ציין עוד כי "בשל המצב הזה, החלטנו להקדים את הקמפיין שמעודד אנשים לפנות למוקד 118 ולהתלונן על אלימות במשפחה. אנחנו קוראים לציבור שנחשפו לאירועי אלימות בקרבתם שלא יהססו להתקשר להתייעץ או לדווח".