בשבוע שעבר שלחה תנועת "נבחרות", הפועל למען שילוב נשים חרדיות בפוליטיקה הישראלית, אל ראשי המפלגות החרדיות-אריה דרעי (ש"ס), יעקב ליצמן (אגודת ישראל) ומשה גפני (דגל התורה), בדרישה לשלב נשים ברשימות החרדיות לכנסת.

"מעיון ברשימות האחרונות שהגשתם עולה כי אף אישה איננה מוצבת שם, הדבר משליך באופן עקרוני ומהותי על הרשימות המקומיות, על הרכבי המועצות הדתיות ועל כל המקומות בהם נשים חרדיות יכולות היו לתרום תרומה משמעותית. העדרן פוגם גם בחיזוק מטרותיכם כמפלגה ותנועה וגם לא מאפשר את ייצוג צרכיהן ואתגריהן של נשים חרדיות בקהילות השונות, שכיום לצערינו, מתקשות לקבל סיוע מהנציגות הגברית במיוחד בנושאים רגישים", נכתב במכתב, שהעתקים ממנו נשלחו גם אל הנשיא ראובן ריבלין, היועמ"ש אביחי מנדלבליט, יו"ר ועדת הבחירות השופט הנדל, ומבקר המדינה מתניה אנגלמן.

לאחר שברביעי האחרון הוגשו הרשימות לכנסת, וכרגיל, לא נכללו נשים ברשימת ש"ס ויהדות התורה, העבירה התנועה את המאבק לשדה התקשורתי. בפניה שנשלחה היום (ראשון) לעיתונאים ולמערכות התקשורת, מבקשת התנועה לעמת את הח"כים החרדים עם הסוגיה בכל ראיון המתקיים עמם. "מדוע אין אף אישה ברשימות? ומדוע הם ממאנים להיפגש עם פעילות הציבור החרדיות שדורשות זאת ומחרימים אותן?", נכתב בפנייה.

התנועה מנמקת את בקשתה בכך ש"סיפור ההדרה הפוליטית בעל השלכות רבות ועמוקות על חייהן ומעמדן של נשים חרדיות, במשפחתן, קהילתן, בחיי הזוגיות, בהתמודדות מול פגיעות ואלימות על גווניה, בתנאי השכר והעבודה, בבריאות ובדימוי העצמי, זו לא רק דרישה סתמית, אלא מהותית ועקרונית לצדק בסיסי ולהתנהלות דמוקרטית מינימלית במוסדות המייצגים את המדינה".