יקי דיין, קונסול ישראל בלוס אנג'לס לשעבר, שוחח הבוקר (רביעי) עם ענת דוידוב וגולן יוכפז ב-103FM על רקע הבחירות לסנאט בג'ורג'יה. הוא הסביר את החשיבות של ניצחון דמוקרטי במדינה לנשיא הנבחר ג'ו ביידן, וניתח את ההתנהגות של הנשיא היוצא, דונלד טראמפ, שמנסה לערער על תוצאות הבחירות: "מחר נראה שוב את מופע האימים של טראמפ".

הנשיא דונלד טראמפ טוען להונאה בבחירות. צילום: רויטרס

מרוץ צמוד על השליטה בסנאט.
"נכון. מרוץ מאוד צמוד. הוא כמובן יכריע את גורל הסנאט, שגם יכריע איך יראו השנים הבאות של ביידן. האם ביידן יוכל לשלוט גם במינויים. מינוי שופטים, מינוי כל הקבינט שלו ומינויים נוספים".

אבל זה לא קשור לשאלה האם טראמפ ימשיך לשלוט בבית הלבן. זה כבר גמור?
"זה גמור לגמרי. אתמול היה עוד נאום של בכי ונהי של טראמפ בג'ורג'יה כשהוא בא לעשות קמפיין למועמדים הרפובליקנים ודיבר בעיקר על איך גנבו לו את הבחירות. מחר תהיה הכרעה של הקונגרס, למעשה אישור של הקונגרס, זה די סמלי. טראמפ כבר אמר לסגן הנשיא שלו פנס, האיש שמנהל את הדיון בסנאט, 'אני סומך עליך שתביא את התוצאות המיוחלות'. אבל גם זה כמובן לא יעזור".

מצב מביך.
"נכון מאוד. מביך, לא נעים, הוא לא לוקח שבויים בזמן האחרון ופנס לא יוכל לשנות את תוצאות הבחירות. אבל מחר נראה בוושינגטון שוב את מופע האימים של טראמפ. יש לא מעט רפובליקנים, כולל יו"ר הסנאט עצמו, שמרגישים מאוד לא בנוח שיש רפובליקנים שתומכים בטענות של טראמפ על כך שזייפו את הבחירות. כל העתירות שלו נדחו כי לא הייתה אפילו הוכחה אחת לזה שמשהו זויף".

אתמול כשטראמפ הגיע לנאום בג'ורג'יה, המעריצים שלו רצו אחריו בצורה יוצאת דופן.
"72 מיליון איש הצביעו לטראמפ. זה מספר אדיר. טראמפ לא הולך להיעלם מהפוליטיקה האמריקאית. הוא ממשיך להיות כוח, וזה המגנט שלו לגבי רפובליקנים אחרים".

הוא ירוץ בסבב הבא?
"יכול להיות. הוא יהיה רק בן 78. ביידן נבחר עכשיו כשהוא בן 78. אבל הקורונה פשוט משתוללת בארה"ב באופן שלא יתואר ואנחנו רואים את טראמפ ממשיך את הקמפיינים האלה. מעבר לזה, מחר הוא 'קורא להפגנת המונים בוושינגטון איך זה מתחבר עם הקורונה?"

ענת: שום דבר לא מתחבר אצלו; גולן: יגיע לטקס החילופים?
"קשה לי לראות אותו מגיע. הוא יצא משם בלי להגיע וזה יהיה באמת טקס יוצא דופן בבחירות האמריקאיות האלה, כמו שהכול היה יוצא דופן עם טראמפ".