בית המשפט העליון בארה"ב קבע הבוקר (חמישי) ברוב של חמישה תומכים נגד ארבעה מתנגדים למנוע את החלטתו של מושל מדינת ניו יורק, אנדרו קומו, להגביל את כמות המתפללים בבתי כנסת וכנסיות בעיר ניו יורק. החלטתו של קומו הגיעה בימים האחרונים לאחר מתיחת ביקורת על הקהילה היהודית בשל עריכת חתונות מחתרתיות בהשתתפות אלפי בני אדם.

תורי ענק בברוקלין לקבלת בדיקת קורונה. צילום: רויטרס

נציגי הכנסייה הקתולית ובתי הכנסת בעיר עתרו לבית המשפט לפני כשלושה ימים לאחר החלת המגבלות מצד המושל קומו, לאחר שכבר בחודש אוקטובר איים כי יסגור מוסדות דת ברחבי המדינה. לפני מספר ימים נודע על היערכותה של חתונה יהודית בברוקלין בהשתתפות מאות בני אדם. החתונה פוזרה על ידי המשטרה ומארגנה נקנס בסך של 15 אלף דולר. קומו הגיב לידיעה ואמר כי מדובר ב"חוצפה וחוסר כבוד משמעותיים".

השכונות ברוקלין וברונקס בניו יורק נחשבות לבעלות אחוזי התחלואה הגבוהים ביותר בעיר, מה שהביא לדאגה מוגברת ולדרישה להחלת המגבלות באזורים אלו על ידי ראשי הרשויות המקומיים. השופטת השמרנית איימי קוני בארט, שמונתה לאחרונה לבית המשפט העליון על ידי הנשיא טראמפ, תמכה בהחלטת הרוב לקבל את הדרישה לבלום את הנחיותיו של קומו. יצוין כי עתירות דומות הוגשו כבר בקיץ, אולם נדחו על ידי בית המשפט העליון בשל התנגדותה של השופטת המנוחה רות ביידר-גינסברג.