אדם שלישי נעצר היום (שבת) בחשד למעורבות במתקפת הטרור שהתרחשה ביום חמישי בניס, צרפת, כך אמר ל"רויטרס" מקור במשטרה הצרפתית, בה נרצחו שלושה בני אדם.

פיגוע דקירה בניס, צרפת. צילום: רויטרס

כזכור, שלושה בני אדם נרצחו וכמה נוספים נפצעו באירוע דקירה שהתרחש בבוקר חמישי סמוך לכנסייה בעיר ניס שבצרפת. כוחות משטרה שהוזעקו למקום האירוע עצרו אדם אחד והכוח למלחמה בטרור במדינה, החל לחקור את האירוע. ראש עיריית ניס כריסטיאן אסטרוסי הגיעו למקום ושוחח עם עיתונאים. בין היתר, הוא אמר כי המפגע נמצא כעת בבית החולים.

הוא ציין כי "החשוד בביצוע המעשה צעק "אללה אכבר" והמשיך לצעוק גם לאחר מעצרו", והדגיש כי - חלה עלייה ב"אסלאמו-פאשיזם". מקור צרפתי שצוטט בסוכנות הידיעות רויטרס ציין כי אחד הקורבנות באירוע היא אישה, שראשה נערף. הפוליטיקאית הצרפתייה מרין לה פן אמרה בשיחה עם כתבים דברים דומים.

"המדינה שלנו הותקפה על ידי טרור אסלאמיסטי", אמר נשיא צרפת, עמנואל מקרון. "צרפת תחת מתקפה. אנו מותקפים בגלל הערכים שלנו, ערך החירות והרצון שלא להיכנע לטרור". הוא הבטיח כי "נתגבר את האבטחה ונציב חיילים להגנה על אתרים מרכזיים בצרפת, כמו מקומות תפילה ופולחן ובתי ספר", והוסיף: "אני גם רוצה להביע את תמיכת צרפת בקהילה הקתולית ולשלוח מסר של אחדות לאומה הצרפתית כולה".