חשש לאסון כבד: הוריקן לורה מוסיף להתחזק והחל לפגוע הלילה (חמישי) בדרום מערב לואיזיאנה ובדרום טקסס. הסופה, אשר הוגדרה כאחת מן החזקות ביותר שפקדו את המדינות, מתקרבת להגיע לדרגת סיכון חמש ועתידה להותירה אחריה הרס רב. 

כ-600,000 בתים ובניינים נמצאים בהישג ידו של ההוריקן, אשר שוויים המשותף מוערך בכ-125 מיליארד דולר. התושבים אשר נשקפת סכנה לביטחונם פונו מבתיהם, ולאלה שסירבו להתפנות – הובהר כי עליהם להיערך לנורא מכל.

משירות מזג האוויר הלאומי נמסר כי גבוהה של הסופה משתרע לגובה רב משל בית בן שתי קומות. החזאים מזהירים כי כתוצאה מהסופה, עלולה להיגרם אסון טבע: חומת מים אדירה שעשויה להגיע גם עד גובה של 40 מייל (כ-65 קילומטרים).

אתמול בצהריים הגיע ההוריקן לדרגה 2, עם רוחות של 175 קמ"ש, בעת שהתקדם במפרץ מקסיקו, אולם מרכז המעקב הזהיר כי הסופה צפויה להתעצם עד להוריקן מדרגה 4 לקראת הפגיעה ביבשה, ורק לאחר מכן היא תחל במגמת היחלשות. בתוך כך, בארצות הברית דיווחו אמש כי בכוונת המשמר הלאומי לנייד לאזור הפגיעה הצפוי כ-3,000 חיילים על מנת לסייע בפינוי האוכלוסייה.

לואיזיאנה וטקסס נערכות להוריקן לורה (צילום: gettyimages)
לואיזיאנה וטקסס נערכות להוריקן לורה (צילום: gettyimages)

כ־20 מיליון תושבים נמצאים בנתיב הצפוי של הסופה, ויותר מחצי מיליון בני אדם נדרשו לעזוב את בתיהם באזורים נמוכים. החזאים הזהירו כי שילוב של גלים גבוהים, בשל הרוחות העזות, יחד עם הגאות - צפוי לגרום להצפות נרחבות גם באזורים המרוחקים מהחוף, כולל למרחק של 50 קילומטרים.

"אנחנו מצפים לרוחות חזקות, במיוחד במזרח טקסס, ולסופה שמתקדמת במהירות", אמר המושל גרג אבוט, שהכריז על מצב חירום. גם בלואיזיאנה הוכרז על מצב חירום.