מיקרוסופט הודיעה הלילה (שישי) כי המייסד של ענקית הטכנולוגיה ואחד האנשים העשירים בעולם, ביל גייטס, פורש מדירקטוריון החברה לאחר 45 שנה. גייטס ייסד את מיקרוסופט ב-1975, יחד עם שותפו דאז, פול אלן שנפטר ב-2018.

גייטס פרסם את ההודעה הדרמטית דרך פלטפורמת LinkedIn שבבעלות מיקרוסופט. "ביצעתי את ההחלטה לפרוש משתי מועצות המנהלים בהן אני מכהן - מיקרוסופט ובירקשייר האת'וויי - על מנת להקדיש יותר זמן לפעילות פילנתרופית", כתב גייטס. "זה הזמן לקחת שלב אחד אחורה", הוסיף.

גייטס היה מנכ"ל החברה עד שנת 2000, בשנה זו פינה את הכיסא לטובתו של סטיב באלמר ועבר לתפקיד היו"ר, שבו כיהן עד לשנת 2014 על אף שכבר ב-2008 הפחית את מעורבותו בניהול היומיומי של החברה. המנכ"ל הנוכחי של החברה הוא סאטיה נאדלה.

"ביל הקים את החברה מתוך כוח אמונת הדמוקרטיה של התוכנה, ותשוקה לפתור את האתגרים הדחופים ביותר של החברה. מיקרוסופט והעולם טובים יותר בגלל זה. הדירקטוריון נהנה מההנהגה והחזון של גייטס", אמר נאדלה. "זה היה כבוד אדיר ופרווילוגיה גדולה לעבוד וללמוד מביל במשך השנים", הוסיף. "מיקרוסופט תמשיך להפיק תועלת מהתשוקה הטכנית המתמשכת של ביל, והעצה להניע את המוצרים והשירותים שלנו קדימה. אני אסיר תודה על חברותו של גייטס ומצפה להמשיך לעבוד לצדו למימוש המשימה שלנו להעצים כל אדם וכל ארגון על פני כדור הארץ, להשיג יותר".

עידן חדש במיקרוסופט