סיבת המוות של גבר בן 35 נקבעה באופן חד משמעי כ"אורגמה קיצונית", לאחר שנמצא מת זמן קצר לאחר קיום יחסי מין עם עובדת בשירותי מין בעיר פאלומבה שבמלאווי. על פי הדו"ח של המשטרה המקומית, טמים מוזס, המכונה גם כצ'ארלס מג'אווה, איבד את הכרתו מיד לאחר שקיים יחסי מין עם זונה, שגם דיווחה על מותו לרשויות. 

לאחר נתיחת הגופה, המשטרה המקומית ומרכז הבריאות בעיר אישרו כי הגבר חווה מוות מוחי כבר במהלך יחסי המין, כאשר בדו"ח הנתיחה נכתב: "סיבת המוות נבעה כתוצאה מאורגזמה מוגזמת שגרמה לו לקרע בכלי דם במוח". כמו כן, אושר כי האישה לא תישא באחריות למותו של מג'אווה ולא יוגשו נגדה כתבי אישום. 

בדיחה שפורסמה בעקבות המוות הביזארי (צילום: רשתות חברתיות)
בדיחה שפורסמה בעקבות המוות הביזארי (צילום: רשתות חברתיות)

על פי העיתון המקומי Nyasa Times, הגבר המסכן מת מרוב "התרגשות מינית". כמו כן, מפקד בכיר דיווח כי גופתו של הגבר נשלחה לאחר הנתיחה בחזרה אל עיר הולדתו, שם הוא נקבר בטקס שערכו בני משפחתו. האירוע הטרגי הפך לבדיחה לאומית במלאווי, לאחר שפורסמו פוסטים רבים ברשתות החברתיות על האירוע, שהפכו לוויראלים בכל העולם. רבים שאלו מה בדיוק עשתה "הגברת המקצועית" שגרם לו להנאה רבה כל כך עד שמת ממנה, ואף הועלתה תמונת פוטושופ של שקית סוכר עליה נכתב: "סוכר פאלומבה – תיקח את הסיכון".