רגע עוצר נשימה של שלוש תיירות בריטיות במקסיקו שביצעו צלילה מפחידה – כמעט הסתיים באסון. התיירות ירדו בתוך כלוב אל מתחת למים, כחלק ממסע הצלילה שלהן, ונתקלו בכריש לבן ענק שמנסה לחדור את סורגי הכלוב ולתקוף את התיירות. ג'ימי פרטינגטון בן ה-36, מומחה לכרישים שהיה אחראי על האטרקציה, צילם את המקרה המבהיל אך היפיפה, על יד האי גואדלופה שבמדינה.

תיעוד ההתקלות של התיירות עם הכריש הלבן מתחת למים (צילום: מתוך יוטיוב)

החיה הרעבה הייתה ממין נקבה ושקלה כשתי טון. פרטינגטון אמר כי הוא ראה את נקבת הכריש הספציפית הזו בעבר, והוא זיהה אותה עקב סימן מובהק שנראה כמו חור של כדור בסנפיר הגב שלה. לדבריו, מדובר באחד הכרישים הלבנים הגדולים ביותר שאפשר להיתקל בהם. "לכל כריש לבן גדול יש אישיות משלו, חלקן מביישניות ואילו חלקן נועזות יותר. זו הסיבה שלמדנו להכיר כל כריש באזור כל כך טוב", אמר המומחה. 

הנשים בסרטון נשארו רגועות לאורך כל המפגש ואף צילמו באומץ את הכריש מנסה לפתוח עם שיניו את מנעול הכלוב. מעטים מהאנשים שעושים את האטרקציה המסוכנת אכן נתקלים בכריש, ועוד כל כך מקרוב. למרבה המזל, הכלוב נשאר יציב אל מול המכות של הכריש ואף אחת מהתיירות לא נפגעה. גם לפרטינגטון לא היו כל חששות בנוגע למקרה ואמר כי בניגוד לדעה הרווחת, רוב הכרישים מתעלמים מהכלובים במים ומקרה כמו זה הוא נדיר במיוחד. 

לבסוף, הסרטון מסתיים כאשר נקבת הכריש האימתנית מאבדת עניין בכלוב ומתחילה לשחות אל תוך הכחול האין סופי. "במהלך השנים, הייתי עד למפגש מהסוג הזה והיה לי ברור שהוא ימשך רק כמה רגעים לפני שהכריש ישתעמם ויבין שהכלוב לא מעניין אותו", אמר פרטינגטון. והוסיף כי במקרה כזה חייב לוודא שהאנשים בכלוב בטוחים ורגועים וכך ימנע האסון הבא.