למרות ואולי בשל משבר הקורונה, כאשר חנויות רבות סגורות ורבים נקלעו למשבר כלכלי, נשבר שיא הזמנת החבילות דרך האינטרנט.  כ-15 מיליון חבילות במשקל של כ־4,000 טונות צפויה להגיע בחודשים נובמבר־דצמבר לישראל, זאת בעקבות הגידול בהזמנות לקראת חגי הקניות.

בדואר ישראל ציינו כי השנה צפוי גידול של כ־3.5% במספר החבילות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, וגידול חד יותר של 11% במשקל החבילות לעומת תקופת חגי הקניות ב־2019. בנובמבר־דצמבר אשתקד נמסרו כ־14.5 מיליון חבילות במשקל כולל של כ־3,600 טונות, וב־2018 נמסרו באותם חודשים כ־13.5 מיליון חבילות במשקל של כ־3,000 טונות. עוד עולה מהנתונים כי בחודש רגיל מחולקות בממוצע כ־5.5 מיליון חבילות.

בדואר ישראל הודיעו שלקראת חגי הקניות ייפתחו כ־30 מרכזי מסירה נוספים, ובסך הכל ניתן יהיה לקבל את החבילות בכ־1,400 נקודות מסירה ברחבי הארץ. חגיגת הקניות מתחילה על פי רוב בעולם ביום הרווקים הסיני ב־11 בנובמבר, ולאחר מכן ביום שישי שלאחר חג ההודיה, שיחול השנה ב־27 בנובמבר. לבסוף, ייתקימו מבצעי הנחות על מוצרי חשמל ואלקטרוניקה ביום שני שאחריו, כאשר בחודש דצמבר יחלו הוזלות לרגל חג המולד.

"אי־הוודאות העסקית והכלכלית השפיעה משמעותית על הצריכה הכוללת במשק, לרבות על ההזמנות באתרי הסחר", ציין גלעד תירוש, סמנכ"ל הסחר והשליחים בדואר ישראל. "עם זאת, אנו רואים התאוששות קלה בחודשים האחרונים, כאשר שיא הקניות עדיין לפנינו בנובמבר ובדצמבר". הגיוני לשער, כי הסגר, שמנע מאתנו לצאת החוצה לקניונים, לרחובות ולמקומות הבילוי, הוביל לעלייה חדה כל כך המספר ההזמנות, שהפכו לכלי הצריכה העיקרי בעולם בתקופה הנוכחית.