פרופ' ג'סיקה קרוג, מרצה מוערכת ללימודים אפריקאיים, הודתה כי היא שיקרה במשך שנים על כך שהיא שחורה בעצמה, והודתה כי היא יהודייה לבנה. בעקבות זאת החליטה אוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון להפסיק את הקורסים שלה, בעוד בני משפחתה הביעו תדהמה וזעם לנוכח השקר.

קרוג (38), פרופ' במחלקה ללימודים אפריקאיים ולטיניים באוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון, אשר נחשבת למומחית בתחום ההיסטוריה האפרו־אמריקאית, טענה במאמרים ובראיונות לאורך השנים כי גם היא מגיעה מהמורשת השחורה והקריבית - אולם ביום חמישי האחרון היא הודתה כי הכל היה שקר. 

בפוסט שפרסמה באתר מדיום, חשפה קרוג: "הסתרתי את חיי כילדה יהודייה לבנה בפרבר של קנזס סיטי". קרוג השתמשה בזהויות שחורות שונות. "לא רק שטענתי שהזהויות האלה שלי כשלא הייתה לי כל זכות לעשות זה - פעולה שהייתה התמצית של אלימות, גניבה וניכוס, הדרכים המגוונות שבהן אנשים שאינם שחורים ממשיכים לנצל זהויות שחורות ותרבויות - אלא גם יצרנו מערכות יחסי אינטימיות עם אנשים אוהבים ורחמנים שבטחו ודאגו בי", כתבה.

מוחים בניו יורק על רקע מותו של האפרו אמריקאי ג'ורג פלויד(צילום: Reuters/BRENDAN MCDERMID)
מוחים בניו יורק על רקע מותו של האפרו אמריקאי ג'ורג פלויד(צילום: Reuters/BRENDAN MCDERMID)

היא ציינה כי בעיות נפשיות גרמו לה להתנהג כך, אולם הבהירה שלא מדובר בהצדקה. "אני לא נשר תרבותי, אני עלוקה תרבותית", אמרה. "חשבתי להפסיק עם השקרים האלה לפני שנים רבות, אבל הפחדנות שבי תמיד הייתה חזקה מהאתיקה שלי. אני יודעת מה נכון. אני מכירה היסטוריה, אני מכירה עוצמה. אני פחדנית. פעלתי באופן שגוי במשך שנים".

הגילוי עורר תדהמה בקרב תלמידיה בעבר ובהווה של קרוג, בעוד האוניברסיטה הודיעה על פתיחת חקירה וביטלה את הקורסים המתוכננים של קרוג לסמסטר הקרוב. "אנחנו מכירים בכאב שהמצב הזה גרם לרבים בקהילה שלנו, ומכירים בכך שרבים מהסטודנטים, אנשי הצוות והבוגרים שלנו, פגועים", נמסר. "אנחנו מתייחסים למצב הזה ברצינות רבה".

גם בני משפחתה של פרופ' קרוג הופתעו, וסיפרו כי היא נעדרה מהלוויית אמה לפני שבע שנים, כאשר כעת החשד הוא שהיא חששה לחשוף את השקר. "היא לבנה כמו שלגיה", אמרה גיסתה של קרוג ל־CNN, והודתה כי הם לא ידעו כלל על הסיפור הכוזב. "שם המשפחה שלנו מוכתם. כל מה שבעלי ואני רוצים זה לבכות כעת. אני רק יכולה לדמיין כיצד חמי מתגלגל כעת בקברו".