השר להשכלה גבוהה לשעבר, זאב אלקין התראיין הבוקר (רביעי) לתוכניתם של ענת דוידוב וגולן יוכפז ב-103FM ותקף את התנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, במהלך משבר הקורונה, כשהוא מדגיש כי נתניהו נמנע מצעדים חשובים בגלל שיקולים פוליטיים. אלקין האשים את רה''מ כי נמנע מסגירת נמל התעופה בן גוריון רק מתוך פחד משרת התחבורה מירי רגב, והשווה זאת לחוסר האכיפה של תקנות הקורונה במקומות מסוימים בישראל. "יש 1,500 מתים מאז שנכנסו לסגר הזה, רובם בגלל שנתניהו פחד לעשות צעדים מסוימים בגלל שיקולים פוליטיים", אמר אלקין.

אלקין התייחס גם לתמונת המצב בסקרים, ואמר: "העליות והירידות בסקרים ימשיכו. כשמדברים בשפה אנטי-חרדית לפיד עולה. אנחנו חלק מהשיח של אכיפה שוויונית, בלי ערבוב פוליטיקה בתוך ההחלטות. אנחנו רואים איזה מחיר הציבור משלם כשזה לא מתנהל בצורה הזו. אנחנו לא מתנהלים בשיח של שנאה לאף אחד, מנסים גישה אחרת. לא במקרה כולם מבינים שהיחיד שיכול להקים קואליציה מלבד נתניהו זה גדעון סער".

גדעון סער מציג את המצע שלו בענייני משפט, קרדיט - תקווה חדשה

גולן: ככל שנוקפים הימים, תמונת המנדטים חוזרת למצב הבסיס שלה. מי ששמאל-מרכז ישאר שם, כנ''ל בימין. בסופו של דבר, ייתכן מאוד שהמספרים של תקווה חדשה יהיו אפילו חד ספרתיים.
"זה ממש לא נכון. בכל הסקרים, גם אתמול, בכל תסריט, המספרים שלנו לא משתנים. זה אומר שיש ציבור גדול שמבין כמה דברים – אפשר לנצח את נתניהו רק מימין, אי אפשר לעשות זאת משמאל. נתניהו חולם להתמודד מול לפיד כי הוא ינצח בשיח הזה של ימין מול שמאל. אנחנו מציבים לו אלטרנטיבה מתוך גוש הימין".

ענת:  אתה מכיר את הליכוד, אתה יודע שברגע האמת, המצביעים יחזרו הביתה. גולן: מי ששוב יתחזק יהיה הליכוד, לא אתם.
"זה מאוד תלוי מי יעמוד מול רה''מ. אם יעמוד מולו לפיד, סביר להניח שזה יקרה  כי נתניהו ינהל קמפין של ימין מול שמאל. ברגע שעומד מולו סער, הוא לא יכול לעשות את זה. לכן יש לא מעט אנשים במרכז ימין היום שמבינים שצריך לעשות פה שינוי".

גולן: שאלה לגבי נתניהו, אתה חושב שהוא מבין שההישענות שלו על החיסונים שימגרו את הקורונה התנפצה לו בפנים?
"אני לא יודע לגבי זה. אני לא נמצא בחדר קבלת ההחלטות ולא יודע מה הוא מבין. אני יודע שהוא תכנן שהחודש יהיה חודש חגיגות אבל בסוף זה החודש הכי קשה שהיה לנו מבחינת קורונה. תסתכלו מה קורה, אנחנו בסגר כלכלי מאז סוף דצמבר. למרות זאת, המספרים ממשיכים להיות גבוהים, לא היו לנו מספרים כאלו אף פעם בזמן סגר. כשעושים פייק סגר, ומסיבות כאלו ואחרות לא עושים צעדים משלימים זה מה שיוצא. כלכלה מושבתת, לא מטפלים בנתב''ג בזמן. אני זוכר את עצמי לפני שעזבתי את הממשלה, שהעלו את הצורך לפחות לחייב בבדיקות לפני שעולים על טיסה, עבר יותר מחודש מאז ורק עכשיו מכניסים את זה והכל בגלל שנתניהו מפחד ממירי רגב".

גולן: בשני הסגרים הראשונים אבל אתה וגדעון סער הייתם חלק ממפלגת הליכוד שמקבלת את ההחלטות. אתה היית חלק מהממשלה.
"בסגר הראשון הייתה אכיפה וראינו תוצאות. דווקא בחודש האחרון שראינו חגיגות, התחלואה עולה. בגלל שנתניהו פחד ממירי רגב, לא עשו כלום עם נתב''ג עד הימים האחרונים, ככה המוטציות נכנסו לישראל רק בדרך הזו".

גולן: נתניהו פחד ממירי רגב? זה מה שאתה אומר?
"ברור. אתה לא יודע איך העסק עובד? מה הדבר הראשון שנפתח אחרי הסגר הראשון? חדרי כושר. למה? כי יש אנשים שנתניהו מעדיף לא לריב איתם. תשאל אותו למה הוא מעדיף לא לריב איתה. אני הייתי בפנים וראיתי שכולם פחדו לגעת במירי רגב כי נתניהו פחד".

גולן: בגלל שנתניהו מפחד מרגב, השמיים לא נסגרו?
"בדיוק כמו שלא הייתה אכיפה שוויונית ונעשו טעויות אחרות בגלל שנתניהו מפחד. יש 1,500 מתים מאז שנכנסו לסגר הזה, חלק גדול מהמתים זה בגלל הטעויות האלו, שהתקבלו מאוחר מדי בגלל שיקולים פוליטיים".

ענת: לפני רגב אבל היה את בצלאל סמוטריץ' שר התחבורה וגם אז השמיים לא נסגרו.
"זה לא נכון, כשהיה צריך לסגור בסגר הראשון סגרו, ושוב יש מציאות. אי אפשר לחמוק מהעובדה שתוך חודש עברנו ממצב של "חודש ניצחון" למצב בו רבע מהתחלואה היא בחודש האחרון. יש פה כישלון גדול שלא מן הנמנע שהוא נובע מתוך אותה תחושת ניצחון".