יו''ר מפלגת ישראל ביתנו, חבר הכנסת אביגדור ליברמן התראיין הבוקר (רביעי) בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM ודיבר איתם על הבחירות הקרובות ועל מערכת היחסים בינו לבין המפלגות החרדיות, יהדות התורה וש''ס: "הייתי החבר הכי טוב שלהם, אבל הם שיכורים מכוח". בנוסף, ליברמן טען כי משרד הבריאות לא מפרסם את הנתונים האמיתיים על כמות הנדבקים בקורונה לאחר שהתחסנו בחיסון השני והתחייב פעם נוספת כי לא ישב עם המפלגות החרדיות "בשום תנאי ובשום קואליציה".

גולן: אם אתה עכשיו חלק מהממשלה איך אתה מטפל אחרת בחתונות במגזר החרדי?
"בוא קודם כל נבין מה קורה במדינת ישראל. הרוב החילוני הממושמע הפך לרוב מקופח ומדוכא. הרי כל החתונות וההשתוללות גם בבית שמש, גם בבית"ר עילית, גם באשדוד, זה בגלל שנתניהו מכר את כל הציבור החילוני לליצמן ולדרעי. הרי אנחנו מופתעים למה מצד אחד יש הרבה מאוד חיסונים, אבל מצד שאני אנחנו לא מצליחים להוריד את התחלואה. יש סגר אבל בתי החולים קורסים. במוקדי התחלואה, בעמנואל, אלעד ומודיעין עילית אין שום אכיפה".

הפוסט שפירסם ח"כ אביגדור ליברמן

גולן: אבל איך אתה היית פועל?
"קודם כל, אותם מוסדות, ואותן ישיבות שמפרים את החוק וההנחיות - לשלול מהם תקציבים. הקואליציה של נתניהו עם החרדים והרשימה המשותפת העבירה את סיפור הקנסות לוועדת חוקה ומשפט של יעקב אשר. מה שהורידו מתוכניות החקיקה זה סגירת מוסדות או שלילת תקציבים".

ענת: "אז אתה אומר שצריך לסגור את המוסדות האלה בכלל".
"אין ספק. בכל מקום אחר היו מוציאים צו סגירה. צריך לטפל גם בצו סגירה וגם בשלילת תקציבים – אלו הדברים הכי אפקטיביים".

ענת: מה צריך לעשות לראשי המגזר? האדמו"ר אומר 'תבואו אליי'.
"אין ספק שיש פה מדינה חרדית בתוך מדינה. כדי להפסיק עם הדבר הזה צריך לשלוח את יהדות התורה וש"ס לאופוזיציה. לצערי המפלגה היחידה שאומרת שלא תשב בשום תנאי עם ש"ס ויהדות התורה בשום קואליציה זו ישראל ביתנו. הציבור החילוני, שהוא רוב בארץ, מדוכא ומקופח זה פשוט חבורת פראיירים. במקום באמת להזדהות ולתמוך במפלגה היחידה שהיא תעודת הביטוח של הציבור החילוני – הם מתפזרים לכל הכיוונים".

גולן: זאת אומרת שאם גדעון סער מקים ממשלה אחרי הבחירות והוא ניגש לש"ס ויהדות התורה – אתם לא בפנים.
"אנחנו לא שם. כל המטרה היא לא רק להחליף את נתניהו – להחליף את השלטון".

דרעי, גפני וליצמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
דרעי, גפני וליצמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

גולן: אז ליברמן הולך בלי נתניהו, בלי ש"ס, בלי יהדות התורה ובלי ערבים. עם מי תלך?
"אתמול ראיתי בערוץ 12 שבלי משותפת, ואני מבדיל אני לא אומר בלי ערבים, בלי ש"ס יהדות התורה ונתניהו, יש 64 מנדטים. זה נכון לאתמול. כדי שנשלח את ש"ס ויהדות התורה לאופוזיציה אנחנו בהחלט צריכים 11-12 מנדטים. אני מקווה שאותו ציבור יתעשת. יש משרד אחד שהתקציב שלו גדל וזה משרד הדתות. ואם יש תוספות בוועדת הכספים זה רק לתקציב הישיבות". 

גולן: למה שהציבור יאמין לך אם בעבר עשית דילים עם החרדים?
"הייתי הפרטנר הכי טוב עבור החרדים אבל הם שיכורי כוח. הם חושבים שלעולם חוסן עם התנהגות בוטה וכוחנית. ניסיתי להתקדם איתם בהסכמה והידברות אבל אין שום הידברות. שם לא לוקחים שבויים".

גולן: בוא נדבר על הקורונה. אמרת שיש הסתרה של מאות ישראלים שנדבקו בקורונה אחרי החיסון השני.
"ראיתי אתמול בטלוויזיה את מנהל בית האבות משען אומר שאצלו כבר כמה וכמה אנשים נדבקו בקורונה אחרי החיסון השני. יש פה סתירה. איך יכול להיות שכל הזמן מספרים לנו על המונים שעוברים את החיסון, ובאמת אנחנו רואים מספרים יפים של המחוסנים, יחד עם זה אנחנו רואים עלייה בהדבקה ובחולים הקשים. אני חושב שבמשרד הבריאות מנסים למרוח את כל הנתונים שלא נוחים".

גולן: אתה עומד על האמירה שלך גם הבוקר?
"אני אומר חד וחלק שאנחנו לא מקבלים מספיק מידע, שיש פה ניסיון להסתיר ולא רק של משרד הבריאות. כל הממסד פה מתגייס". 

ענת: אבל אתה אומר שקיבלת נתון מגורם במשרד הבריאות.
"קיבלתי נתון מגורם הכי מוסמך במשרד הבריאות בצורה חד משמעית, ששם מנסים כמה שיותר להשתיק את העניין של מחוסנים בפעם השנייה שנדבקו". 

גולן: כי לפי הנתונים של מכבי הנתונים עוד יותר טובים מהניסויים של החברות.
"אי אפשר להתעלם מהנתון הכללי - גם היום יש מעל 8,000 נדבקים ומעל 1,000 חולים קשים. יש פה הרבה סתירות.

גולן: בגלל זה אתה עצמך לא התחסנת?
"אני התחסנתי גם בפעם השנייה".

גולן: מה אתה עצמך עברת בכל מה שקשור למגפה הזאת? אני זוכר בתחילת הדרך שאמרת שימותו גג 10 בני אדם.
"תמיד צריך להתייחס לעובדות. המגפה הזאת מתפשטת. אבל אני חוזר ואומר שאנחנו לא נצליח להשתלט על המגפה במדינת ישראל אם לא נחיל ריבונות על המגזר החרדי".

גולן: אלי אבידר עוזב אותך? הוא מתקרב לסער?
"איזה מן שטויות? שתית משהו על הבוקר? לקחת וודקה ושום על הבוקר? אני לא אחראי על כל השטויות והמלל. הוא חלק איטגרלי מישראל ביתנו. אני לא יודע מאיפה שולפים ידיעות".