"חיבור של מפלגת תנופה בראשות עפר שלח למפלגת העבודה בראשות מרב מיכאלי הוא כמעט עובדה מוגמרת. זה יקרה עד סוף השבוע". כך אומר ל"מעריב" עו"ד רועי כהן, נשיא להב (ארגון העצמאים) ומספר 2 במפלגתו של שלח.

לדבריו, שתי המפלגות מחזיקות בעמדות כלכליות זהות. "החיבור עם העבודה יעניק לנו מכפיל כוח, והשלב הבא יהיה החיבור עם מפגלת הישראלים של רון חולדאי", מוסיף כהן. "אני מעריך שהחיבורים יושלמו עד סוף השבוע ויעניקו בסוף הדרך פוטנציאל של מספר דו־ספרתי של מנדטים".

עפר שלח מודיע על הקמת מפלגה חדשה יחד עם עו"ד רועי כהן (צילום: ערוץ כנסת)

על פי כהן, הן שלח והן מיכאלי פעלו למען העצמאים ועמדו בראש השדולה למענם. "נהיה אופנתי לקרוץ לעצמאים, כפי שמנסה לעשות ראש הממשלה באמצעות הפייק 'תוכנית כלכלית' וההבטחה המי יודע כמה לשלם דמי אבטלה לעצמאים", אומר נשיא להב, ומוסיף כי בניגוד למפלגות האחרות, תנופה מציגה תוכנית כלכלית המבוססת על ניסיון השנה האחרונה במשבר הקורונה וההתנהלות של העצמאים. תוכנית הצלה מהווה תנאי לתמיכה בתקציב המדינה ל־2021.

חמשת צעדי ההצלה שגובשו לאחר פגישות עם אנשי מקצוע, כולל נגיד בנק ישראל, שאיתו נפגשו העצמאים לפני מספר שבועות, כוללים בראש ובראשונה את יישום המודל האמריקאי להאצת המשק והיציאה מהסגר, כולל הלוואה מהירה בערבות המדינה.

נוסף לכך, כוללת התוכנית אישור מתווה חקיקה של "חנינת קורונה" לרבבות אזרחים שנקלעו למשבר כלכלי ומחיקת רישום הגבלות בגין חזרה של המחאות; יישום המודל הגרמני לתעסוקה חלקית ותשלום דמי אבטלה עבור חלקי המשרה שצומצמו בעקבות המשבר; הארכת תוקף רישיונות העסק באופן גורף עד סוף 2021; ואימוץ מתווה ביטחון לעסקים על ידי בנק ישראל עבור עסקים קטנים ובינוניים לסיוע בהחזר הלוואות שפירעונן נדחה.