ועידת מפלגת העבודה קיימה היום (ראשון) הצבעה בעניין קיום הבחירות לראשות העבודה בקרב חברי הועדה בלבד ולא בקרב כלל המתפקדים, וזאת בכדי לחזק את המפלגה ולייצר הזדמנויות אמיתיות לצירוף כוחות חדשים ומשמעותיים. פרץ דרש שיביאו לו סמכויות לניהול משא ומתן עם כחול לבן. ההצבעה התקבלה ברוב קולות. 

יו״ר מפלגת העבודה, ח״כ עמיר פרץ הגיב ואמר כי הוא ״מודה לצירי מפלגת העבודה על הבעת האמון בהצעתי. זהו צורך השעה, יחד נביא כוחות חדשים למפלגה ונצעיד אותה בחזרה למקומה הטבעי בציבוריות הישראלית. אפעל כשטובת המדינה והמפלגה לנגד עיני, בערכי תנועת העבודה של צדק חברתי וחתירה לשלום". 

חברת הכנסת מרב מיכאלי שהתנגדה להצעתו קראה בסיום ההצבעה לכל חברות וחברי המפלגה "לחכות להכרעת בית המשפט לגבי חוקתיות ההצבעה. הקרב עדיין לא תם. תוצאות ההצבעה מוכיחות בדיוק עד כמה זה מצב של חתול שלוקח לעצמו את השמנת. קבוצה קטנה, שחלק לא-מבוטל ממנה מונה ע"י היו"ר, מאשרת לו לפעול בניגוד לטובת המפלגה, בניגוד מוחלט לרצונם של חברות וחברי המפלגה, באופן לא חוקתי ולא ראוי. דמוקרטיה זו ממש לא".

עוד הוסיפה כי "פרץ ושמולי מנסים להפוך את מפלגת העבודה לכסף הכיס שאיתו הם יקנו לעצמם סידור עבודה לבחירות הבאות. נפגש בבית המשפט, ובטוחה שזה יכריע כי הצדק איתנו וההצבעה השערורייתית הזו תבוטל, עד אז, אמשיך במאבק".