גורם ביטחוני אישר הערב (חמישי) שכחלק מהסכמי השלום שנחתמו לאחרונה, הולכות להתקיים עסקאות נשק עם מדינות נוספות. עוד אמר הגורם כי מבחינות רבות עדיף שהמדינה שתמכור את הנשק באזור המפרץ תהיה ארצות הברית ולא מדינות אחרות. על פי הגורם, עסקאות הנשק יגיעו לאחר חתימה על הסכמי שלום נוספים בין מדינת ישראל למדינות ערביות נוספות, לפי הגורם: "היתרון הישראלי במזרח התיכון יישמר מול הסכמים נוספים שבדרך. אלו מדינות עם הרבה כסף ואינטרסים לשדרג את הצבאות שלהם". 

שר הביטחון גנץ ומזכיר ההגנה אספר (צילום: שמוליק עלמני)
שר הביטחון גנץ ומזכיר ההגנה אספר (צילום: שמוליק עלמני)

האמירות החדשות מגיעות לאור הפגישות שהתקיימו היום בארצות הברית בנוכחות שר הביטחון בני גנץ (כחול-לבן) ושסיכמו שיחות שהתקיימו בארבעת השבועות האחרונים בין מדינת ישראל לארצות הברית. בשיחות סוכמו כוונות הרכש של מדינת ישראל מהאמריקאים לשנים הקרובות. על כך הוסיף הגורם: "אנחנו במצב מאוד טוב בנוגע ליחסים עם ארצות הברית והמחויבות שלה ליתרון היחסי של ישראל שיישמר באזור". בפגישה עלה בין השאר נושא הרכש הצפוי של טייסת קרב חדשה של מטוסי F-35 וכן של מערך המסוקים שיחליפו את מסוקי היסעור :הסופר יסעור קיי של לוקהיד מרטין או הצ'ינוק של בואינג, עם אפשרות לשלב גם את המטוס-מסוק מדגם V22.

ההצהרה המשותפת של שר הביטחון גנץ ומזכיר ההגנה האמריקאי, קרדיט: שמוליק עלמני

בנוסף, שר הביטחון בני גנץ חתם היום בוושינגטון על הצהרה שנועדה להבטיח את המחויבות האסטרטגית של ארצות הברית לשמירה על העליונות הביטחונית של מדינת ישראל במזרח התיכון לעשרות השנים הבאות.

שר הביטחון בני גנץ בפנטגון (צילום: שמוליק עלמני)
שר הביטחון בני גנץ בפנטגון (צילום: שמוליק עלמני)

בני גנץ שהגיע לביקור בזק בארצות הברית, חתם על ההסכם עם מזכיר ההגנה האמריקאי מארק אספר, בפגישה שנערכה בפנטגון שבוושינגטון. לאחר הפגישה אמר גנץ: "הובלנו בשבועות האחרונים דיונים חשובים שמבטיחים את המחויבות של ישראל לשימור עליונותה הביטחונית". 

עוד מסר שר הביטחון: "אנחנו נכנסים לעידן של נורמליזציה במזרח התיכון, שתוכל לסייע מול התוקפנות האיראנית באזור. ביחד עם ארצות הברית וידידותינו הוותיקות והחדשות, נבטיח שיתוף פעולה פורה. אני מבקש להודות לממשל האמריקאי ופרט לידידי, מזכיר ההגנה אספר, שקידם ביחד איתי את הנושא".