לאחר אירועי אמש (חמישי) בכנסת, כאשר ההצבעה בעד הקמת ועדת חקירה לפרשת הצוללות בוטלה על ידי היו"ר יריב לוין, נערכו עשרות הפגנות ברחבי המדינה נגד ראש הממשלה נתניהו, שהסתיימו בתהלוכה אליה יצאו המוחים בתל אביב, מרחוב אבן גבירול בתל אביב לכיוון שדרות בן גוריון. בנוסף, מאות עצמאים הגיעו לכיכר רבין ונשאו דגלים עליהם נכתב "פרנסה", בדרישה לפתיחת כלל העסקים. 

רופאים ומדענים תומכים במודל היגיון בריא (צילום: אבשלום ששוני)

בשעה 18:00 יצאו עשרות אלפים בכ-1,000 נקודות ברחבי הארץ למחאת הגשרים והשכונות. בשעה 18:30 בחיפה, החלה צעדה שתעבור דרך פנורמה ותסתיים במרכז חורב. בשעה 20:00 החלה הפגנת מחאה בכיכר הבימה והפגנת עצמאיים בכיכר רבין בתל אביב. מאות מפגינים ממחאת הצעירים צועדים מכיכר הבימה באבן גבירול במחאה נוספת.

משטרת ישראל, אשר ליוותה את התהלוכה, עדכנה כי ערנות השוטרים הביאה לסיכול אירוע שיכל להתפתח למקרה אלימות חמור. השוטרים, אשר ליוו את ההפגנה ואכפו את הסדר, הבחינו ברוכב קורקינט שנסע בקרבת הצועדים ועורר את חשדם.

השוטרים הורו לרוכב הקורקינט לעצור ובעת שהתקרבו במטרה לזהות ולתשאל אותו, הוא השליך מידו חפץ חשוד במטרה להסתירו מהשוטרים. מבדיקת השוטרים עולה כי החשוד, תושב חולון כבן 18, השליך מברג חד שנועד ככל הנראה לפגוע במפגינים. כמו כן, במהלך חיפוש על גופו איתרו השוטרים מיכל גז פלפל שנועד על פי החשד לאותה מטרה.

המברג וגז הפלפל שנמצאו על החשוד (צילום: דוברות המשטרה)
המברג וגז הפלפל שנמצאו על החשוד (צילום: דוברות המשטרה)

ד"ר אבי מזרחי, מנהל מחלקת הקורונה באסף הרופא היה הראשון לנאום בכיכר רבין, ואמר "טיפלנו המאות חולי קורונה וראינו את הסבל והפחד. הרוב המכריע של חולי הקורונה קלים. הסיכוי להחלים מהנגיף מצויין. בשום שלב לא היינו קרובים לקריסה בבתי החולים. היה עומס אבל לא קריסה".

עוד הוסיף: "חייבים להישמר אבל אין צורך לפחד ואסור להיות בפאניקה. מדד הנדבקים גורם להטעיה. חבל שעל פי מדד הנדבקים בדרייב אין מקבלים החלטות גורליות. הסגר אינו התרופה היחידה לטיפול במגיפה!". יחד עם מזרחי עמדו עשרות רופאים ומדענים שקראו- "תמוכים במודל היגיון בריא". 

הפגנת העצמאים בכיכר רבין  (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנת העצמאים בכיכר רבין (צילום: אבשלום ששוני)

נשיא לה"ב, עו"ד רועי כהן אמר כי "הממשלה מותירה אותנו בלי עתיד ובלי תקווה. אתם נכשלתם ואנחנו נתקן. די לגזירות ודי לחוסר ההיגיון. לא נהיה אזרחים סוג ב'". אמיר כהן מאיגוד מאמני הכדורגל עלה לנאום אחריו והוסיף: "שייפתחו את מגרשי הספורט לאימוני קבוצות ילדים ונוער. 3,000 מאמנים ללא פרנסה מחודש מרץ. 70 אלף ילדים שרוצים לשחק כדורגל נמצאים בבית. 20 ילדים יכולים להתאמן במגרש". 

תומר מור, מנכ״ל עמותת  מסעדנים חזקים ביחד :"אני פונה לשר האוצר לפעול מיידית מול הבנקים להקל על תנאי האשראי ולשחרר את המיליארדים הכלואים בקרן ההלוואות לעסקים בסיכון גבוה, שאמורה הייתה לתת מענה לעסקים קטנים ובינוניים ובפועל לא משחררת מספיק כספים למשק. יש לשחרר עכשיו את הבירוקרטיה, לתגבר את רשות המיסים בעשרות עובדים מיומנים שיטפלו בצרכי המסעדנים והעסקים הקטנים והבינוניים".

איגוד מאמני הכדורגל במחאת העצמאים (צילום: אבשלום ששוני)
איגוד מאמני הכדורגל במחאת העצמאים (צילום: אבשלום ששוני)


ממארגני מחאת העצמאים נמסר כי "ציפינו שיגיעו אלפים. אבל רבים מהעצמאים מיואשים. נמשיך להיאבק עד לפתיחת העסקים. העצמאים הם לא קבוצת הסיכון, אלא קבוצת הסיכול. ביחד נציל את כלכלת ישראל". 

מהמשטרה נמסר כי "מארגני האירוע בכיכר הבימה הגישו בקשה למחאה ולתהלוכה ומארגני המחאה בכיכר רבין הגישו בקשה למחאה. בהמשך לבקשות שאושרו, סוכמו תנאים, שתכליתם טיוב הערכות המשטרה, תוך תכנון מוקפד בכל ההיבטים הנדרשים, במטרה לשמור על בריאות הציבור, שלומו ובטחונו תוך מזעור סכנות פוטנציאליות".

מארגון הדגלים השחורים נמסר: "סוף השבוע הקרוב הוא שבוע קריטי בעצירת ההתדרדרות הדמוקרטית שבה מדינת ישראל נמצאת. בזמן המשבר הבריאותי- כלכלי שמדינת ישראל נמצאת בו, יו״ר הכנסת, בהוראת ראש משפחת הפשע נתניהו ביטל החלטה של הכנסת. הביטול דה- פקטו של הפרלמנט הישראלי חייב להוציא כל אזרח ואזרחית לרחוב. זה הזמן של האזרחים להנהיג את ישראל לחוף מבטחים".