היסטוריה: בחריין חתמה היום (חמישי) על הסכם תעופה עם ישראל המאפשר לכל אחת מהמדינות להפעיל עד 14 טיסות נוסעים שבועיות בין נמל התעופה של בחריין לנתב"ג, וכן טיסות ללא הגבלה בין בחריין לאילת. כמו כן, תתאפשר הפעלה של חמש טיסות מטען שבועיות לכל אחת מהמדינות.

בתוך כך, לאחר הסכמי הנורמליזציה עם איחוד האמירויות ובחריין, כעת בישראל לוטשים עיניים לעבר הסכם דומה עם סודאן המחכה להסרתה מהרשימה השחורה של המדינות תומכות הטרור על ידי טראמפ. בישראל סבורים כי קיימת היתכנות לחתימה עם הסכם כזה בקרוב.

סרטון לשכת התיירות של בחריין

שרת התחבורה, מירי רגב, התייחס להסכם התעופה עם בחריין ומסרה כי "ההסכם מעניק זריקת מרץ ועידוד לעתיד התעופה, התיירות והסחר". עוד הוסיפה רגב: "הסכם השלום אותו הוביל ראש הממשלה פותח יעדים חדשים ומרתקים עבור הציבור הישראלי. אין לי ספק, שההסכם עם בחריין שנחתם יומיים בלבד לאחר חתימת ההסכם עם איחוד האמירויות יביא את התעופה, התיירות והסחר לשיאים חדשים ונוספים".

"הסכם התעופה שנחתם היום מול בחריין הוא נדבך חשוב נוסף ביחסי השלום והנורמליזציה בינינו", אמר שר החוץ, גבי אשכנזי, "מדובר בשותפות בין שווים שתביא לתחילתו של גל פריחה עסקי, כלכלי ותיירותי, קידום הנכסיות של ישראל, הצגת פניה היפות וידנו המושטת לשלום בינינו למדינות האזור."

חתימת ההסכם בבחריין (צילום: רויטרס / רונן זבולון)
חתימת ההסכם בבחריין (צילום: רויטרס / רונן זבולון)

"לוח ההמראות של נתב"ג מתמלא ביעדים חדשים", הוסיפה השרה רגב על רקע הסכם התעופה נוסף שנחתם שלשום עם איחוד האמירויות הערביות והוסיפה: "הציבור הישראלי יזכה להינות בעתיד מקווי אקספרס, שיובילו את הישראלים מנתב"ג לאבו דאבי ובחריין בתוך כ-3 שעות בלבד".

כזכור, הסכמי התעופה עם בחריין ואיחוד האמירויות נחתמו בהמשך להסכם השלום שנחתם בבית הלבן ב-15 בספטמבר בין ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין. במסגרת ההסכמים הוחלט על כינון טיסות סדירות בין המדינות.