שר האוצר ישראל כ"ץ שוחח הבוקר (חמישי) עם בן כספית וינון מגל בתכניתם ב-103FM. כ"ץ התייחס בדבריו לפיטורי/ התפטרות בכירי משרדו והבהיר כי "משרד האוצר עובד בצורה טובה מאוד, כמו שעבד משרד התחבורה". עוד התייחס שר האוצר למשבר התקציב ומתח ביקורת על אנשי כחול לבן "שמתפללים להורדת דירוג האשראי של ישראל משיקולים פוליטיים". 

בן: נשארת לבד במשרד.
"ממש לא, המיתולוגיה שמנסים לצייר, שני אנשים עזבו, אחת עזבה ושאול מרידור הראנו לו את הדלת - פקיד שהפך פוליטיקאי. הרכילאים עובדים שעות נוספות, משרד האוצר עובד בצורה טובה מאוד, כמו שעבד משרד התחבורה. יש הנהלה, יש ראשי אגפים, הובלתי הענקת תוכניות סיוע מאוד נרחבות לעצמאים, למבוטלים, לאנשי העסקים. לצערי אתמול לא הצלחתי להביא לפתיחה יותר מהירה של עסקים. הצעתי לפתוח את העסקים הקטנים ביום ראשון הקרוב, כל בעלי המקצוע הקטנים, ולאחר מכן לפתוח את כל המסחר, אני חושב שהוכחנו שלא מכאן באה ההדבקה, לעומת זאת הרבה מאוד אנשים תלויים בזה בפרנסה".

דברי נתניהו בפתח קבינט הקורונה, קרדיט: לע"מ

בן: אתמול התפרסמו שמות רבים של אנשים שהתפטרו.
"כל עוד אין חוק צינון נרחב, אולי כדאי להביא אותו, שפקידי אוצר לא יכולים לעבור במהירות לגופים פיננסיים - הפקיד האחרון שעזב אגב מקבל מעל מאה אלף שקל בחברה. אנשים לא עוזבים בגללי אלא כי זו דרך המחזוריות של פקידות. שאול מרידור טוב שעזב, וטרנר שזה דבר אחר. כל המערכת עובדת, אני אחראי לתוצאות ולפעילות, כשאני מקבל החלטות צריך לבצע אותן, זה דבר שבהחלט אני עומד עליו. מרגע שנכנסתי שיניתי את תוכניות הסיוע, אנשים מקבלים את הסיוע, אני בודק ועוקב. אני מלווה באופן כללי ואישי ואני חש אחריות, הובלתי את נושא הפיצויים לנכים שהגיע להם שנים ולא קרה. הייתי הנציג שלהם בממשלה, אמרתי לבכירי הממשלה שהנכים זה לפני הביטחון ואותו דבר עם החיילים המשוחררים וכולם, העבודה מתבצעת".

ינון: בוא נדבר במקרו, מה מצבה של מדינת ישראל? יש לנו כסף?
"הגישה של ללוות כספים נוהגת בכל העולם המערבי וכך עושים. החלטתי שאם החיסון עתיד להגיע באמצע שנה הבאה בוא ניתן רשת ביטחון עד יוני שנה הבאה כדי שהמובטלים ידעו שהם מובטחים לפחות במינימום וזה מה שעובד היום. מצבה של ישראל הוא טוב".

בן: הריביות יעלו?
"מצבה של ישראל טוב, לפני הכניסה למשבר למעט חריגה מסוימת בגירעון בכל שאר המדדים, אבטלה, יחס חוב תוצר עמדנו במצב טוב, כלכלה חזקה שנשענת על הייטק לכן לא נפגענו מנושאים כמו תיירות ביחס לשאר העולם, נכנסנו במצב טוב. יחד עם זאת, וודאי שלווים. אנחנו עושים הפרדה בין קופסאות קורונה לבין מה שאמרתי על סיוע לבין התקציב עצמו. העברתי תשתית תקציב 2020 בתור תקציב המשכי, שכל משרד קיבל את חלקו וגם בנושאים המרכזיים מבלי לחרוג ממגבלת ההוצאה. כשאני מדבר עם גורמים בינלאומיים אני מדגיש בפניהם שיש קיר גבוה שמפריד בין התקציב השוטף ששומרים על המסגרות לבין סיוע הקורונה הנדרש וזה מקובל בכל העולם וכך אנחנו בעצם עובדים".

בן: הורדת דירוג האשראי.
"יש כאלה שמתפללים לזה, לצערי. אין סיבה שיורידו".

בן: אתה שר האוצר, אם יורידו.
"לא בגלל הכסף שניתן".

בן: אני מתפלל שלא יורידו.
"כחול לבן מוציאה 'אוטוטו מורידים את הדירוג' אז למה אתם לא מאפשרים לי להעביר תקציב מיד כאות ליציבות כלכלית במדינת ישראל שכבר אישרנו אותו? החוק המטופש של הנדל והשותף שלו.

בן: מנע יציאה לבחירות.
"אתה יודע מה היה החלק הרע? אתה יודע מה הם כתבו בחוק שלהם? שעד 23 בדצמבר צריך להעביר את תקציב 2020. אני רוצה להעביר את זה קודם, ואנחנו עובדים ברצינות על תקציב 2021 והתהליך יסתיים בפברואר, זה דבר לגיטימי ונכון.

ינון: תהיה רוטציה?
"יש הסכם רוטציה, לא אני חתמתי אותו ואם הממשלה תתקיים ההסכם יתקיים. אני נגד החיבור בין התקציב לוויכוחים הפוליטיים מי שעשה את זה עשה טעות. למה החיבור הזה בכלל?"

בן: יו"ר הקואליציה.
"הוא לא יודע מה קורה במשרד האוצר".

בן: זה יכול להוביל אותנו לבחירות.
"התקציב? לא, אם בני גנץ רוצה בחירות עם אשכנזי אז שיצביעו על הקדמת הבחירות, מה זה קשור לתקציב?"

בן: הפרו את ההבטחה לבוחרים שלהם תמורת הרוטציה וחוקקו חוק שיסגור את כל האפשרויות של נתניהו להפר את ההסכם.
"מסתבר שזה לא סוגר".

בן: למה לא סתמו את הלקונה של התקציב? כי נאמר שיעבור מיד תקציב דו שנתי. אתם יכולים להעביר תקציב, אתם פשוט לא רוצים.
"שקר שקרי, יש לי את הטבלה לא בשנת 2009 אלא כל התקציבים האחרונים שעברו בהרבה יותר זמן מאשר לוח הזמנים שאני הצעתי". 

בן: ב-2003 הציל את כלכלת ישראל ועכשיו אנחנו במצב רע מאוד משיקוליו המשפטיים.
"אני כיום אחראי ואני מטפל בזה והאחריות היא עליי גם לבנות את העתיד ומחוקים שיביאו צמיחה ורפורמות במסגרת תקציב רציני ל-21 ולא תקציב רזה, ומצד שני גם להעביר תקציב בלוח זמנים".

ינון: איך אתה ורה"מ בימים אלה? הכול ברמה המקצועית?
"אנחנו בסדר גמור יש לנו מערכת יחסים ארוכה ומטבע הדברים אני התמניתי מבחירתי להיות שר האוצר, ואני רואה כאן אתגר גדול מאוד. אני אחראי על משרד האוצר, משתף אותו וברגעים שצריך לפעול ביחד פועלים יחד כפי שנדרש וכל השאר".

ינון: שם לך רגליים?
"הוא לא שם לי רגליים, ממש לא. הוא לא יכול כי זה לא טיב היחסים בינינו ולשים לי רגליים זה לשים למדינה רגליים. רה"מ רוצה בהצלחת המדינה, הכלכלה והתוכניות שהבאתי התקבלו במלואן. כל רעשי הרקע, בסוף הכול עובר בצורה ברורה וזה לא מובן מאליו. הבעיה היחידה זה התקציב, ברגע שעו"ד ניסה לייצר קשר משפטי כדי להבטיח את הרוטציה עם התקציבים הוא פגע קשות בניהול השוטף של המדינה".

בסיעת כחול לבן הגיבו לדברי שר האוצר וכתבו בחשבון הטוויטר: "כחול לבן יזמה את הליך קיצוץ שכר הבכירים, וחבריה תורמים משכרם בכל חודש כבר מעל חצי שנה. שרי המפלגה יצביעו כמובן בעד קיצוץ שכר הבכירים לכשיעלה בממשלה, כפי שיצביעו בעד תקציב מדינה, אישור תקנון ממשלה, והעברת עשרות רפורמות וחוקים שתקועים על ידי הליכוד כבר חודשים. אנו קוראים לליכוד לקדם רשימה ארוכה של חוקים שממתינים לעלות ביום ראשון, עשו את הדבר הנכון למען אזרחי ישראל".