בכיר לשעבר במל"ל תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו על השימוש שהוא עושה בגוף בו שירת, שלדבריו מהווה "כמעט פקודה בלתי חוקית בעליל". בריאיון לכאן ב' האשים הבכיר: "למל"ל אין שום יכולת לטפל במשבר הזה ואת התוצאות אנו רואים כבר חצי שנה, נתניהו העביר לו את הטיפול רק כי ראש המל"ל זה מינוי אישי והוא עושה מה שראש הממשלה אומר לו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ההתייעצות בנושא תכנית היציאה. צילום: לשכת ראש הממשלה

לדברי הבכיר, ד"ר רוני ברט, אל"מ בדימוס, מומחה ליחסים בינלאומיים ולשעבר ראש חטיבה במל"ל, העובדה שמל"ל מופקד על הטיפול במשבר הקורונה היא הסיבה לכישלון בהתמודדות מול המגפה. "המל"ל זה לא גוף שבכלל מסוגל לתפקד כמו שצריך, זה לא התפקיד שלו, הוא לא מבין בזה והתוצאות של השתלטותו על הנושא הזה אנחנו רואים כבר חצי שנה. זה לא התפקיד שלו וזה לא רק אני אומר. למל"ל אין שום יכולת לעשות את זה. במל"ל אין שום גוף, שום מטען ידע, שום אנשים, כלום. אין שם בנושא ניהול מערכת חירום לאומית".

ברט המשיך ותקף: "יש גוף בישראל שמופקד על מצבי חירום והוא נקרא רח"ל, רשות החירום הלאומית. במרץ, אבי אבות החטאת של המחדל המתמשך בקורונה, ראש הממשלה החליט שהוא לא מפעיל את רח"ל, אלא הוא מעביר את זה למל"ל. למה? כי רחל לא עובד ישירות מתחתיו ורח"ל זה גוף מקצועי, בעוד שראש המל"ל זה מינוי אישי והוא עושה מה שראש הממשלה אומר לו.

"אני טוען שלו אני הייתי ראש המל"ל, הייתי אומר לו במרץ, אדוני מה שאתה אומר לי זה כמעט פקודה בלתי חוקית בעליל ואני מסרב לשתף פעולה מפני שלגוף שאני עומד בראשו אין שום יכולת להתמודד עם זה. את התוצאות אנחנו רואים כבר חצי שנה".