ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לשר המשפטים אבי ניסנקורן שלא להתייצב לדיון בכירי הממשלה בנוגע למתווה יציאה מהסגר. בדיון שכבר החל משתתפים רה"מ, שר הביטחון בני גנץ, שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר האוצר ישראל כ"ץ ושר המדע יזהר שי.

בסביבת רה"מ נתניהו הגיבו לדיווחים לפיהם הודח ניסנקורן מהישיבה בשל עמדותיו הניציות נגד פעולות נתניהו ומסרו כי "מדובר בדיון מצומצם שמשתתף בו מי שעסק במתווה היציאה לקראת הדיון הרחב בקבינט הקורונה". כזכור, בשבוע שעבר הודיע בני גנץ, כי השר ניסנקורן יחל בהליך מינוי פרקליט מדינה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ההתייעצות בנושא תכנית היציאה. צילום: לשכת ראש הממשלה

בדברים שפרסם רה"מ נתניהו טרם הכניסה לדיון אמר: "אני יודע שהסגר הוא קשה לכולנו, אבל אני בטוח שרוב הציבור מבין היום שההחלטה שהובלתי על סגר הייתה הכרחית. היא הצילה אותנו מעלייה גיאומטרית של תחלואה, של תמותה, של חולים קשים, ועדיין מוקדם מדי לברך על המוגמר". 

עוד אמר נתניהו כי "יש סימנים ראשונים של הצלחה, אבל אנחנו צריכים עוד כמה ימים כדי לבחון את זה, וגם אז היציאה תהיה מדורגת, אחראית וזהירה.  אנחנו נפתח את העסקים של עד 10 אנשים שלא מקבלים קהל, נפתח גם את הגיל הרך, אבל נעשה את זה ושלבים אחרים בהדרגה, בזהירות, ועם מדדים ברורים למעבר משלב לשלב".