חה"כ מאיר כהן (יש עתיד-תל"ם) שוחח הערב (ראשון) עם בן כספית ואריה אלדד בתכניתם ב-103FM על הצעת החוק לפיזור הכנסת שתוגש ביום רביעי הקרוב. כהן הבהיר כי "יש כעת תחושה טובה, יותר משאר ההצבעות הקודמות". עוד אמר כי הוא צופה שכעת אנשי כחול לבן יתמכו בהצעה, וגם ימינה "אמרו שיתמכו בנו": "אי אפשר להמשיך עם זה וכדאי שעם ישראל יצא לבחירות עם כל הכאב".

ביום רביעי אתם מגישים את ההצעה לפיזור הכנסת? 
כן, היא תוגש ביום רביעי.

לפיד בישיבת הסיעה: "לא נתפשר על תאריך"

ויש לה סיכוי לדעתך?
יש תחושה מאוד טובה, יותר משאר ההצעות, כי אני פשוט שומע חלק מאנשי כחול לבן. בשיחות שלי איתם, הם נשמעו נחושים, ואני מאוד מקווה ששום דבר לא ישנה את דעתם. כמו שהם אומרים, ואנחנו שומעים את זה גם מהמנהיגות של כחול לבן, אי אפשר להמשיך עם זה וכדאי שעם ישראל יצא לבחירות עם כל הכאב, ולמרות שאנחנו נמצאים כרגע בתקופת הקורונה. כשהפרלמנט לא מתפקד, והממשלה לא מתפקדת ומתפקדת רק בדברים שקשורים לקורונה, אבל גם זה לא, יש עוד כל כך הרבה דברים שצריך לקבל בהם החלטות.

איפה עומדת הסיעה של נפתלי בנט ימינה? הם הודיעו שהם תומכים נכון?
כן. הם אמרו שיתמכו בנו.

אז כמה ידיים חסרות? 
אנחנו צריכים את כל חברי כחול לבן, וכשזה יקרה אנחנו נצא לבחירות.

תצאו לבחירות ותפסידו.
צריך לצאת לבחירות ולתת לעם לקבל החלטה. אי אפשר להחליט ככה. אנחנו נעבוד קשה בשביל להבהיר לכולם שיש משהו שטוב למדינה - לא שמאל ולא ימין אנחנו נעשה הכל בכדי שיאיר לפיד יהיה ראש הממשלה הבא. זה מה שאנחנו נעשה. 

ימינה אומרים שהם תומכים בכם בשביל להוציא את ניסנקורן ממשרד המשפטים.
אני מניח שמי שאומר את זה הוא סמוטריץ'. אני שומע את מנהיגותה של ימינה, וחושב שלא ככה הם מדברים. הם מבינים, ואני פוגש אותם כל יום בו אני נמצא בכנסת, מה הקושי הגדול באמת.

תגיד, יש מגעים בין לפיד לגנץ? בין צמרת לצמרת? יש אפשרות להחזיר עתרה ליושנה? למרות שהיו כאלה שאמרו לי שזו הייתה טעות לחבר בין לפיד לגנץ ושמלכתחילה לרוץ בשני חצים היה עדיף. 
אני חושב שהיה הישג טוב גם בבחירות הראשונות, וגם בבחירות השניות. הטעות הייתה שלהם כשהם החליטו בכחול לבן לחבור לממשלת האחדות, ואנחנו אמרנו 'חבר'ה זה לא קורה'. לדעתנו ממשלה עם 36 שרים לא יכולה להתקיים. ועוד ממשלה שיש בה מין הסדר כזה חלופי, כמו ההסכם המטורלל הזה שבוועדת השרים יש מי שמחליט, ומי שיש לו זכות וטו, וראינו. ועדת שרים לחקיקה השבוע התכנסה פעמיים כי ברוך השם יש נושאים שאנחנו מאוחדים סוף סוף סביבם, אבל בפועל היא לא התכנסה, וכואב הלב לראות את זה. אם גנץ ואשכנזי רוצים לבנות על שיתוף פעולה ועל איחוד, שדבר אחד יהיה ברור להם, שיבואו ויתייצבו מאחורי יאיר לפיד. אנחנו כבר לא נשמש חניה לאף אחד. אנחנו המפלגה הגדולה באופוזיציה ומי שרוצה אהלן וסהלן שיתייצב מאחורי לפיד

איך תחזירו את המנדטים שברחו לבנט?
אין קוסמות - לעבוד, להסביר, להגיע לכל מקום, גם לפריפריה. להסביר לאנשים, ולנצח. 

מנדבליט לנתניהו וגנץ: יש להגיש בהקדם את תקציב 2021

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שלח הערב מכתב דחוף לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ כי יש צורך ממשי להעביר בהקדם את תקציב המדינה לשנת 2021. לדבריו, בשל אי העברת התקציב, לא יוכל להמשיך ולהגן על הממשלה מפני עתירות שיוגשו ושכבר הוגשו נגדה בשל כך.

המכתב ששלח מנדלבליט לנתניהו וגנץ by maariv on Scribd

לפני מספר ימים הוציא בג"ץ צו ביניים והורה לממשלה ולכנסת לנמק מדוע לא תיפסל "פשרת האוזר" - התיקון לחוק שדחה את אישור התקציב ב-120 יום עד אמצע חודש דצמבר. מחר אמורים נציגי המדינה להשיב לבג"ץ בעניין ובנוגע לעתירות נוספות נגדה.