ישראל וסודאן הכריזו על הסכם נורמליזציה: ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אתמול (שישי) טלפונית עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, יו"ר מועצת הריבונות הזמנית של סודאן, בורהאן וראש הממשלה עבדאללה חמדוכ. בתום השיחה הסכימו הארבעה על תחילת תהליך נורמליזציה בין ישראל לסודאן והכריזו על כך בהצהרה משותפת.

נתניהו מתייחס להסכם עם סודאן. צילום: לע"מ

נתניהו פרסם לאחר מכן סרטון בו התייחס להסכם נרמול היחסים, אותו הגדיר כ"פריצת דרך דרמטית לשלום". בהמשך דבריו אמר רה"מ כי "עוד מדינה ערבית מצטרפת למעגל השלום. היום ח'רטום אומרת כן לשלום עם ישראל, כן להכרה בישראל. זהו עידן חדש. מהפך אדיר. איזו התרגשות". נתניהו ציין את ועידת ח'רטום שהתקיימה בשנת 1967, בה הוחלט לא לפתוח במשא ומתן עם ישראל או לתת יד לשלום, והודה לנשיא טראמפ, ליו"ר מועצת הריבונות של סודאן ולראש ממשלתה.

לקריאת הידיעה המלאה

חשד לרצח בצפון: איתי יצחק בן ה-17 מת במהלך קטטה בכפר מוקבילה שבגליל. אתמול פרצה קטטה בין צעירים ערבים ויהודים בני 16-17 בכפר. כתוצאה מהקטטה אחד הקטינים, נער יהודי בן 17 מהיישוב גן נר, נפצע באורח אנוש והוא פונה על ידי חבריו לבית חולים העמק שם הרופאים נאלצו לקבוע את מותו. היום (שבת) הותר לפרסום שמו. טרם פורסם מועד הלוויתו.

לקריאת הידיעה המלאה

על רקע החשש מהמשך העלייה ברמת התחלואה בקורונה בחברה הערבית, ביקר היום הפרוייקטור פרופ' רוני גמזו, באום אל-פאחם. בימים האחרונים נרשמה עלייה ניכרת בעלייה בתחלואה בחברה הערבית, לאחר ירידה משמעותית שנרשמה בהיקף התחלואה הכללי בארץ.

בתום הפגישה פנה פרופ' גמזו לאנשי החברה הערבית ואמר: "לכו להיבדק, רק כך נוכל לשלוט במצב". סוכם כי עצירת החתונות במגזר הערבי היא תנאי לבלימה התחלואה המחודשת.

לקריאת הידיעה המלאה

מזג האוויר החם לא הרתיע רבבות שנהרו היום לחופי הרחצה, אתרי הטבע והיערות בסוף השבוע הראשון לאחר הסגר: כ-150 אלף מטיילים פקדו את הגנים הלאומיים ושמורות הטבע ברחבי הארץ. חופי איגוד ערים כנרת היו מלאים ביותר מ-30 אלף נופשים וגם חופי הרחצה בים התיכון היו שוקקים במבקרים רבים. מנהלי החופים הזכירו למבקרים במהלך שישי ושבת, באמצעות מערכת הכריזה, את ההנחיות לשמירת מרחק והסכנה ברחצה בים ללא פיקוח מציל. זאת, מאחר ועונת הרחצה הסתיימה בסוף השבוע שעבר.

לקריאת הידיעה המלאה