אישה כבת 67, נמצאה היום (שני) ללא רוח חיים בביתה שבבאר שבע. צוות מד"א, שהוזעק למקום על ידי בנה של האישה, נאלץ לקבוע את מותה במקום. ראשיתו של האירוע בדיווח שהתקבל במוקד המשטרה, אודות גבר הנמצא על גג בניין ברחוב מבצע עובדה בבאר שבע, כאשר על פי החשד הוא מצוי במצב אובדני.

שוטרים הגיעו למקום וזיהו גבר יושב על קצה הגג. אחד השוטרים עלה לגג, הפתיע את הגבר מאחור וגרר אותו משפת הגג תוך שהוא מורידו בבטחה למטה. הגבר הועבר לבדיקה במוסד רפואי. בשלב הזה, השוטרים ניסו ליצור קשר עם המנוחה, ולעדכן אותה על מצב בן זוגה. לאחר מספר ניסיונות, אותר בנה על ידי השוטרים. הוא פתח את הדירה עם המפתח, ומצא את אימו שרועה על הרצפה כשהיא ללא רוח חיים.

בן זוגה, אשר אך זה הושאר להשגחה במוסד הרפואי, נעצר בחשד לרצח. מהמשטרה נמסר כי "בתום הערכת מצב אשר נערכה בידי סגן מפקד מרחב נגב, נצ"מ ירדן קלנדרוב, הוטלה על שוטרי תחנת באר שבע חקירת החשד לרצח".

נצ"מ טירן יהוד מפקד תחנת באר שבע על אירוע הרצח בעיר. צילום: דוברות המשטרה

נציין כי זהו מקרה הרצח השני תוך שעות ספורות, לאחר שבשעות הבוקר נעצר גבר כבן 28 מקריית חיים שבחיפה בחשד שרצח את בת זוגו, נג'ח מנסור בת ה-35. החשוד, שעבר מהמועצה המקומית ג'דיידה-מכר לחיפה עם בת זוגו, נעצר לפני זמר קצר בחשד לביצוע המעשים, זאת כאשר המשטרה ממשיכה בחקירת האירוע ובבדיקת הרקע הנסיבות.

לאחר דיווח שהתקבל במוקד מד"א במרחב כרמל על אישה שנמצאה מחוסרת הכרה בביתה, הוזעק צוות מד"א למקום במטרה להעניק טיפול רפואי. אולם כשהגיעו החובשים והפראמדיקים לזירה, הבחינו באישה, בשנות ה-30 לחייה, ללא רוח חיים ונאלצו לקבוע את מותה. 

זירת הרצח בקריית חיים (צילום: מד''א)
זירת הרצח בקריית חיים (צילום: מד''א)

עאנן אבו ימן, חובשת רפואת חירום שהוזעק למקום כחלק מהצוות הרפואי, סיפרה: "כשהגענו למקום חברנו לכוחות המשטרה והכיבוי ויחד נכנסנו לדירה. האישה הייתה מחוסרת הכרה, ביצענו בדיקות רפואיות, היא הייתה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותה במקום".

יו"ר הועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, ח"כ עודד פורר, התייחס למקרי הרצח: "עוד אישה איבדה את חייה והעלייה המדאיגה במספר הנשים שנרצחו השנה לא מזיזה לממשלת ישראל, שבמקום להכריז על מצב חירום והקצאת משאבים למיגור התופעה, מבטלת תוכניות ומקצצת בתקציבים. השר לביטחון פנים חייב להפנים שהרצח היום הוא תוצאה ישירה של כישלון משרדו והממשלה לפקח על בני זוג אלימים ונשים בסיכון והקיצוץ במשאבים לטיפול באלימות במשפחה".

ח"כ עודד פורר על שני מקרי רצח הנשים האחרונים

אניטה פרידמן, יו"ר ויצו הגיבה לאירועים: "יש בידוד המציל חיים, ויש בידוד הגובה אותם. מתחילת משבר הקורונה והסגר הראשון נרצחו בישראל 17 נשים! נשים אלו הן קורבן לא רק של רוצחים נתעבים, אלא גם של חוסר מדיניות וחוסר טיפול של ממשלות ישראל במיגור האלימות. נדרשת תכנית חירום מיידית לטיפול בנזקי הקורונה בקרב משפחות נפגעות אלימות, שתסייע גם במניעת הרצח הבא. בשעה זו מתמודדות לבדן עשרות אלפי נשים וילדיהן עם טרור, פחד ואלימות, חיי חלקן מוטלים בסכנה.  הגיע הזמן שממשלת ישראל תשקיע את המשאבים הנדרשים כדי לטפל במגיפת האלימות, לפחות כפי שהיא מטפלת במגפת הקורונה".