זה הסיוט הכי גדול של מי שגר ביישובים כפריים – מכת נחשים, ועוד בבית. מה שעובר בימים האחרונים על תושבי קיבוץ שמרת בצפון הוא סרט אימה של ממש. 80 נחשי צפע התגלו בהרחבת הבנייה בקיבוץ, שנבנתה על שדה ומאכלסת 20 משפחות.

מנהל הקהילה של הקיבוץ, עופר קמה, סיפר היום (שני) בתוכנית קפאין עם יואב מינץ ברדיו צפון 104.5fm על הסיוט שעוברים התושבים. "השכונה החדשה יושבת על שדה והיו שם מאורות נחשים. הייתה להם שנה מאוד מוצלחת כנראה. הנחשים בקעו ויצאו צעירים ובוגרים והחלו לחפש מזון ורטיבות. אז הם מצאו את את חצרות הבתים, גינות ומדשאות ונכנסו לבתים. זה די סיוט לתושבים, אנחנו מאוד מבוהלים", סיפר. 

נחש שהתגלה על מיטת ילדים בקיבוץ (צילום: באדיבות קיבוץ שמרת)
נחש שהתגלה על מיטת ילדים בקיבוץ (צילום: באדיבות קיבוץ שמרת)


עוד הוסיף קמה כי "השכונה מאוכלסת עם מבוגרים וילדים. בהלה זו מילה רגועה למה שקרה כאן, זה מאוד מלחיץ לראות נחש מטייל בבית בלילה. התארגנו מהר לפעילות הגנתית. הקמנו 'משמר אזרחי' נגד הנחשים בפעילות התנדבותית. התושבים מסיירים בלילות כדי לאתר עוד נחשים". 

לדברי קמה, בקיבוץ יש חבר לוכד נחשים שעובד יותר כרגע והנוכחות שלו מרגיעה את חברי הקהילה.  "הוא מוצא את הנחשים ומאתר אותם לפני שהם בוקעים. הם די הרבה. ספרו עד כה 80 נחשים ואני מקווה שאנחנו בסוף התהליך ונפנה אותם מהשטח", ציין קמה.