הקורונה והמגבלות שבאות איתה מאלצות אותנו לחשוב מחוץ לקופסה. בעוד מקומות בילוי ופנאי סגורים, למדנו מהסיבוב הקודם שדווקא הטבע מאוורר, מחזק ומאפשר חוויית בילוי נהדרת, שאינה כרוכה בעלויות גבוהות. דרך טובה לנצל את הזמן הפנוי בלי להתקהל ובכל זאת להרגיש את החופש, היא בפיקניק זוגי/משפחתי. קבלו את חמשת המקומות המושלמים לפיקניק בטוח ומהנה.

לעשות מהלימון לימונדה

הכירו את עין לימון (או בשמו השני - עין לימור) - מעיין אידיאלי למי שרוצה להתרחק מההמון. פינת חמד עם מעיין הנובע לתוך בריכה קטנה וקרירה. הבריכה קטנה, רק שני מטר על שני מטר, אך היא מלאה במים קרירים ומזמינים. המקום מוקף בטבע גולמי עוצר נשימה, עם לא מעט דשא ועצים המשמשים כר נהדר לפיקניק מפנק, שממלא את הריאות אוויר. אגב, אם תרימו את הראש תוכלו לראות מערה שממנה יוצאת נקבה מוארכת, שחלקה מכוסה בצמחייה, והיא מובילה מים אל הבריכה - יופיו של הטבע במיטבו.

המעיין שוכן באזור ירושלים, וקרבתו לכביש מאפשרת הגעה נוחה ופשוטה. איך מגיעים: לבאים מכביש 1: יורדים במחלף חמד. נוסעים לכיוון גן לאומי עין חמד ופונים ימינה בעקבות השלט שמורה על "עין נקובא". בכניסה לכפר בוחרים במזלג את הפנייה ימינה ונוסעים בדרך המסומנת בסימון שבילים אדום. עוברים את המסגד ונוסעים עד שהדרך הסלולה משתנה לשביל. פונים ימינה בהתפצלות, ואחרי כמה מטרים של נסיעה רואים את המעיין שנמצא על צלע ההר.

עין לימון (צילום: מיטל שרעבי)
עין לימון (צילום: מיטל שרעבי)

אוכלים על הצוק

פארק גורן שבגליל העליון הוא המקום המושלם לניתוק וחיבור לטבע. הפארק, המשתרע על 2,000 דונם, נמצא על ראש צוק עם נוף עוצר נשימה, מעל לגדתו הצפונית של נחל כזיב. בפארק לא מעט מסלולי טיול שונים בדרגות קושי שונות, ומגוון מסלולים משולטים, כולל מצפור המונפורט. הפארק משמש גם כנקודת יציאה אידאלית למי שרוצה לטייל בנחל כזיב. אבל לא חשוב במה תבחרו או לאן תפנו, הנוף - עצי אלון מצוי, אשחר ארצישראלי ואלה ארצישראלית - מספק תפאורה נהדרת לכל פיקניק שתבחרו. אגב, עם קצת מזל תוכלו לצפות כאן ביחמור פרסי - מין אייל ששוחרר לטבע והשתלב היטב בסביבה.

מהפארק ניתן עוד להגיע בקלות לערוץ נחל שרך, לחורבת גליל ולחורבת דנעילה. באזור נמצאים גם מערת קשת, מבצר יחיעם, יער חניתה וחניון השיירה. קק"ל החלה בטיפוח הפארק אי־אז בשנות ה־60. הוצבו בפארק חניונים והוסדרה דרך נוף באורך כשמונה קילומטר, שבה ניתן לנסוע ברכב הפרטי. הדרך מקיפה את הפארק כולו ומעניקה גישה לאתרי הפארק, לחניונים ולשבילי הטיול ברגל - כך שאין צורך לסחוב את ציוד הפיקניק במשך שעות והגישה קלה. איך מגיעים: הכניסה הראשית לפארק גורן נמצאת כ־900 מטר ממזרח לקיבוץ אילון (כביש 899).

פארק גורן (צילום: יעקב שקולניק, קק''ל)
פארק גורן (צילום: יעקב שקולניק, קק''ל)

שווייצריה הקטנה

יער שווייץ הפך את המדרון התלול היורד מרמת פוריה לעיר טבריה והכנרת לעולם קסום בניחוח של חו"ל. לא בכדי נבחר שמו (הוא ניטע בסיוע הקהילה היהודית בשווייץ). שיאי המתלול מתנשאים ליותר מ־400 מטר מעל לכנרת, מה שמבטיח נופים מרהיבים לעבר הימה, הגולן, החרמון והרי הגליל. העיר טבריה, למרגלותיו הצפוניים של היער, נראית כמי שמונחת על כף היד ממש.

ביער דרך נוף של כשישה קילומטרים, סלולה ומאפשרת מעבר לכל כלי הרכב, אך עם זאת יש להקפיד על זהירות, שכן הדרך צרה, והחנייה מותרת רק בחניונים. לאורך דרך הנוף לא מעט מצפורים מרהיבים, כגון המצפור הדו־מפלסי והמצפור התלת־כיווני, חניונים מוסדרים ומתקני שעשועים לילדים - מקום מושלם לכל סוג פיקניק שתבחרו. כדאי לדעת שבמדרון שמעל לדרך הנוף עוברים תוואי "שביל ישראל" ושביל האופניים צופה כנרת.

מול מצפור יער שווייץ, ממערב לדרך הנוף, נמצא חניון גוטמן, השוכן בצל חורשת אקליפטוס. בחניון יש שולחנות פיקניק ומתקני שעשועים לילדים - כך שאם אתם בעניין של פיקניק משפחתי עם הילדים, זו לגמרי הפינה עבורכם. איך מגיעים: מכביש פוריה־כנרת (כביש 7677) פונים צפונה בכניסה לאכסניית פוריה, שם נמצאת הכניסה ליער.

יער שוויץ (צילום: יעקב שקולניק, קק''ל)
יער שוויץ (צילום: יעקב שקולניק, קק''ל)

להיות על אי בודד

פיקניק או לא, איך נדע שזה קרה בלי תמונה שווה לאינסטגרם? הכירו את עין יזרעאל, שבו פינת חמד מדהימה בדמות בריכה שבמרכזה ניצב מבנה נטול קירות, ששימש בעבר כבית משאבות, והפך ללוקיישן פופולרי שמשלב בין הטבע המרהיב הנשקף ממנו לעולם המודרני ולתמונה המושלמת. אל המבנה מוקף המים ניתן להגיע בדילוגים קלילים, שכן הבריכה אינה עמוקה (כמטר גובה). הוא מעניק תחושה של אי בלב ים, עם תצפית של 360 מעלות, ועצי האקליפטוס המקיפים את האזור יוצרים אווירה של ג'ונגל סודי.

סביב הבריכה מפוזרים שולחנות פיקניק שהופכים את כל החוויה למושלמת וקלילה. מקום נהדר לפיקניק רומנטי או לפיקניק התרעננות לכל המשפחה. הבריכה מובילה לנקבה שממנה נבעו למעשה מי המעיין. כיום המים שאתם רואים הם לא מי נביעה, אלא מי קידוח שמוזרמים אל הנקבה לאחר שזאת התייבשה לחלוטין. מי מעיין או לא, זה לא ממש ישנה לכם. כי החוויה היא אותה החוויה. כדי לראות את הנקבה מבפנים, תצטרכו להצטייד בפנס ולהשתחל דרך פתח צר. אחרי שנהניתם מהעולם העליון, זה הזמן לרדת אל מתחת לפני האדמה. הטמפרטורה למטה נעימה, ובזכות צל האקליפטוסים במקום הטמפרטורה נעימה גם למעלה, כל השנה. איך מגיעים: אם אתם מגיעים מצומת מגידו, סעו מזרחה על כביש הסרגל. בצומת הסרגל פנו ימינה לכביש 675, אחרי כעשרה קילומטרים פנו שמאלה ליזרעאל, ואז מיד ימינה לתל יזרעאל. המשיכו עד שתגיעו למתחם החנייה.

עין יזרעאל (צילום: מיטל שרעבי)
עין יזרעאל (צילום: מיטל שרעבי)

פיקניק בנוסח חופשה טרופית בתאילנד

כחמישה קילומטרים צפונה מנהריה אתם טסים לתאילנד. בלי דרכונים, בלי תור, בלי מטוסים לא מאווררים ובלי הוצאות מיותרות. הכירו את אכזיב. נכון, ישנו הגן הלאומי תל אכזיב שבוודאי יצא לכם להכיר, אבל בסמוך אליו ישנם עשרות מפרצונים קטנים הפרושים על קו החוף ומהווים יעד מושלם לפיקניקים ולהרגשת חו"ל. הפסטורליות והנוף המדהים עונים על כל מה שצריך בשביל לקפוץ לפיקניק ליד הבית ולהרגיש בחופשה טרופית בתאילנד.

אם יש משהו שהקורונה הזכירה לרבים, זה שיש לנו ארץ יפהפייה עם המון מסלולים ואתרים מיוחדים ועוצרי נשימה, ולפני שרצים לטוס לכל העולם, שווה להכיר את הקסם הזה שנמצא ממש כאן, ליד הבית. איך מגיעים: הגן הלאומי נמצא כחמישה קילומטרים מצפון לנהריה. הכניסה היא מכביש 4, פנייה ראשונה שמאלה אחרי קיבוץ גשר הזיו. לאורך הנסיעה היו ערניים ובחרו את נקודת העצירה שלכם.