אני בן 29, נשוי ואב לילדה, וכבר למעלה מעשור לא מתגורר עם ההורים שלי תחת קורת גג אחת. אנחנו מגיעים מעולמות שונים לחלוטין, ולכל אחד מאיתנו יש השקפה אחרת לגמרי. תחומי העניין שלי הובילו אותי לדרכים שונות, ועם השנים נוצרה תחושה של חוסר הבנה וחוסר הקשבה מצדם. להורים שלי יש ביקורת על כל דבר - מהטיולים שלי בחו"ל ועד מיקום החתונה שלי. אנחנו מתווכחים המון. במהלך השנים, ובעיקר סביב התקופה האחרונה והמאוד מלחיצה, ניסיתי ליישר איתם את ההדורים, אבל הניסיונות כשלו. מבחינתי, אפשר להסכים שלא להסכים, אבל היחסים צריכים להיות מבוססים על כבוד הדדי. מה דעתך?
"אתה לא מצליח להפסיק לכאוב את הקצר בתקשורת מול ההורים שלך, וכתוצאה מזה אתה ממשיך לפעול מתוך הכאב בתוך מודל ברור וידוע מראש. אתה הרי יודע בעל־פה איך ההתרסקות קורית בכל שיחה. תדמיין משחק פינג־פונג שבו התוצאות כבר ידועות - כך בדיוק נראים היחסים ביניכם. אתה יודע שאם תענה להנחתה הראשונה שלהם, תבוא מכה אחרת אחריה. אתה לא מצליח שלא להחזיר את הכדור לצד השני. אולי התגובות המינימליות שלך נותנות להם הרגשה שאתה מזלזל בהם ושלא אכפת לך. כך או כך, זה כבר לא באמת משנה מה קרה, אלא מה יקרה החל מעתה והלאה. הגיע הזמן לפתור את הסכסוך. לתפיסתי, כדאי להתייעץ עם מישהו מהצד כמו בעל מקצוע, חבר טוב או אפילו אשתך. נסה לנתח מהם הדברים שקורים בתקשורת ביניכם מהצד שלך. אתה לא יכול לשנות אותם כי הם נתון קיים לעומתך, שאתה נתון משתנה. נסה להבין איזו עבודה אתה צריך לעשות עם עצמך ברמה הרגשית וגם מבחינת השיח ביניכם כאשר הם לא יקבלו את מה שתעשה".

אני אב לשניים ונמצא רגע לפני תחילתו של הליך גירושים. יש לנו דירה משותפת, והיא מסרבת למכור אותה, למרות שאני טוען שזו הדרך שיכולה לעזור לנו להירפא כלכלית. אני לא בטוח שנצליח להגיע להסכם. מה עליי לעשות כדי לשפר את התקשורת מולה, ובכך למנוע כאב לב מיותר לילדים שלנו?
"בתור התחלה, חשוב לי להדגיש שאין דבר כזה שלא תצליחו להגיע להסכם. זו בדיחה. השאלה האמיתית היא איך תגיעו להסכם, וכמה זמן זה ייקח. ההמלצה היא שתיקחו מישהו שיהיה אמין מבחינת שניכם, לא מחברה חיצונית, אלא יותר בכיוון של איזו דודה שלה שגם אתה סומך עליה, או חבר או חברה משותפים. ברגע שתמצאו מישהו שיהיה אמין בעיני שניכם, תוכלו בקלות להתמודד עם המחלוקת ביניכם. שלב התביעות זה שלב הכאב לילדים, וממה שאני מבין בין השורות, אתה היית רוצה להגיע להסכם. חשוב שתזכור שההחלטה למכור את הבית נכונה לכם כלכלית, ותוכל לשפר את איכות החיים שלכם ושל הילדים. אם ילדיך תהיה חייבת להבין את זה. ההחלטה למכור את הנכס תהיה נכונה לשני משקי הבית, ואף תסייע לביטחון הכלכלי של הילדים בעתיד. לצורך העניין, אם תמכרו את הבית ותקבל 500 אלף שקלים, תוכל להשקיע אותם בארץ או בחו"ל ולהרוויח תשואות יפות. הכי חשוב שתעשה שיעורי בית ותבצע את כל הבדיקות הקיימות לפני כל השקעה".

העבודה שלי צומצמה משמעותית בתקופה האחרונה, ואני מעוניינת להקים מאפייה ביתית. מהי הדרך הטובה ביותר לעשות זאת?
"בתור התחלה אני מציע שתבצעי מיפוי בין חברייך וקרובי משפחתך ותתענייני אילו מאפים הם קונים הביתה לקראת סוף השבוע. אני מניח שרובם יגידו שהם רוכשים עוגיות ועוגות. תשאלי אותם אם היו מוכנים לקבל את אותו המוצר - בריא יותר אך באותו מחיר - ועל הדרך לעזור לך להתפרנס. אני מאמין שהם יסכימו לעניין בשמחה רבה. לאחר מכן תעשי את כל החישובים סביב קניית המצרכים, וזכרי שגם אם זה יעלה לקונים שלך עשרה שקלים יותר, זה עדיין לא ימנע מהם לקנות מוצרים ביתיים, בריאים ואיכותיים. צרי עמוד בפייסבוק עם תמונות ואפשרויות לבחירה, וזה יכול להצליח. במקביל, חשוב מאוד שתצרי מודל עסקי, ואל תשכחי לכלול גם את שעות העבודה שלך במחיר. תצטרכי להכניס את זמן העבודה שלך כדי שתוכלי לייצר רווחים. אין שום בעיה לשלב בין העסק העצמאי להיותך שכירה. להפך, אם זה יעניק לך את הרשת הכלכלית להגשמת החלום שלך, אז הרווחת פעמיים. אחרי שתתחזקי ותראי שיש לך מעגל לקוחות של כ־20 משפחות שמזמינות ממך באופן קבוע כל סוף שבוע, תוכלי לרוץ על כל הקופה".