אני מנהל מדיה, ועיקר התעסוקה שלי כרגע הוא קידום אתרים. בתקופה האחרונה אני תוהה אם נכון לי כלכלית להמשיך לעבוד בחלל עבודה משותף של עשרה מ”ר שעולה לי כל חודש כ־3,000 שקלים או לעבור למקום אחר וזול יותר. מה דעתך? 
“בסכום מעט יותר נמוך מזה בכל חודש תוכל להיות בעלים של משרד בגודל של כ־40 מ”ר, ועל כן אני ממליץ לך לבדוק אפשרויות נוספות מעבר לחלל העבודה המשותף. מה גם שאם אתה מחליט לעבור למשרד אחר אחרי כמה שנים, או להצטרף לחברה אחרת, יש לך נכס משלך, ותוכל להשכיר אותו. התרגלנו לחשוב שבמרכזי העבודה המשותפים האלה יש אווירה צעירה, ואפשרות לשיתופי פעולה, אבל מבחינת האפקטיביות הכלכלית של העסקה מדובר בעסקה נוראית. בסכום חודשי של כ־2,000 שקלים אתה יכול לשלם משכנתה לנכס גדול יותר שרכשת בעצמך, וליהנות מחלל עבודה רחב שכולל משרד, חדר ישיבות וכדומה”. 

בשנים האחרונות אני מקיימת חוגי אנגלית לילדים אצלי בבית. אני אוהבת את העבודה שלי ומרגישה שזו שליחות אמיתית. אף פעם לא פרסמתי את עצמי – כל הלקוחות שלי מגיעים מפה לאוזן. בתקופה האחרונה הצלחתי להתרחב בצורה משמעותית, ואני עומדת בפני שתי אפשרויות: לשכור דירה גדולה יותר ולפתוח עוד חוגים לאנגלית, או לרכוש דירה רק עבור מערך השיעורים שהקמתי, ובכך להפוך לבית ספר לאנגלית. מהי לדעתך האפשרות הנכונה יותר? 
“תקופת הקורונה יצרה בלגן מאוד גדול במשק, אבל גם הרבה הזדמנויות. במקומות רבים נוצרו חללים, זאת אומרת שחברות יחזרו לעבוד במתכונת מצומצמת, ארגונים גדולים שלא יפתחו את שעריהם עד הסוף, ואף מכללות שהתפנו בהן כיתות להשכרה. אם תשכילי למצוא מקום שיכול להתאים לחזון שלך, תקימי בית ספר לאנגלית שתמיד חלמת עליו. בתור התחלה אני ממליץ שתקבעי איזה סכום את רוצה להשקיע בכדי ליצור את ההפרדה בין הבית לעסק שלך, ובכך להתרחב בהמשך. מה גם שאם את עובדת רק בשעות אחר הצהריים תוכלי למצוא חלל מתאים שכבר לא עובד בשעות האלה, ואז תוכלי להציע לבעל המקום להשתמש בחלל תמורת סכום שיהיה מקובל על שניכם”. 

בני הוא יוטיובר מאוד מצליח. יש לו למעלה מ־200 אלף עוקבים ברשת, ובני נוער רבים מזהים אותו ברחוב. בארצות הברית יוטיוברים מצליחים למנף את הכישרונות שלהם, לקבל תוכניות טלוויזיה ופרסומות, אבל בארץ חוקי המשחק קצת אחרים. איך אוכל לקדם אותו מקצועית? 
“בכדי שהבן שלך יצליח להתקדם יותר מבחינה מקצועית הייתי ממליץ על ניהול חכם – סוכן שיעזור לכם לייצר שיתופי פעולה מסחריים נכונים עבורו, חיבור לחברות תוכן כאלה ואחרות, ובכך הוא יצליח למנף את הכישרון שלו קדימה”. 

אני בת 70, מתגוררת במרכז, ומעוניינת לרכוש דירה להשקעה בצפון. האם יש בעל מקצוע שיוכל לסייע לי לעשות את זה נכון, ולהיות בקשר רציף עם הדיירים שיגורו בדירה?
“תוכלי למצוא סוכן תיווך שיעשה עבורך את כל העבודה תמורת עמלה חודשית. הוא גם יעזור לך למצוא את הדירה המתאימה, את הדיירים, ויבדוק שהכל בסדר בבית מבחינת תחזוקה ותשלומים. ברגע שאת מוצאת סוכן תיווך אמין תוכלי למנות אותו לאיש קשר, והוא יוכל לעשות בשבילך עבודה נהדרת”.

באחרונה אנחנו שוקלים לעבור לדירה גדולה יותר בעיר מגוריי, אבל בעקבות משבר הקורונה דחינו את זה קצת. האם לדעתך זו תקופה טובה לבצע צעד כזה משמעותי, או שעלינו להמתין עד שימצאו פתרון לנגיף קורונה?
“אין לי תשובה חד־משמעית. מצד אחד, השוק היה במצב הדממה במשך כמה חודשים, וכלל לא נעשו עסקאות. נתון זה יצר מצב שבו היום יותר אנשים לחוצים למכור, ועל כן משתלם לבצע עסקאות נדל”ן. מצד שני, אל תשכחו שגם אתם צריכים למכור את הבית, ולראות שהקונים הפוטנציאליים ירצו לקנות את הנכס במחיר היעד שאתם מציבים לעצמכם. ההמלצה שלי היא קודם כל להחליט על מחיר שמתאים לכם, ואז לפנות למתווך טוב באזור שלכם, ולתת לו בלעדיות על הנכס למשך שלושה חודשים. הוא יעשה את העבודה שלו, ובמידה שתעמדו לקראת סגירת עסקה תתחילו לפעול לטובת קניית דירה גדולה יותר, ולמצוא נכס מתאים עבורכם”.