אני בעלת אתר למכירת מוצרי עזר לאוכלוסיית הגיל השלישי, ותוהה כיצד ניתן לצמצם את עלויות הפרסום בגוגל וברשתות החברתיות. מה דעתך? 
“אם הייתי יודע לנצח את המנגנונים האלה הייתי מגיע רחוק, אבל לצערי הדבר הזה מאוד מורכב, ומצריך עבודה אינטנסיבית. לתפיסתי, הדרך הכי טובה עבורך לקדם את העסק שלך במינימום עלויות ובמקסימום תוצאות היא להקים קבוצת פייסבוק חזקה, שתתאים גם לבעלי מקצוע, וגם לקהל היעד שלך, ובה תוכלי לתת ערך מוסף לכל מי שצריך. ברגע שתבני קהילה מספיק חזקה ויציבה תוכלי לנהל את השיווק שלך בתוכה. דווקא עכשיו, בגלל משבר הקורונה, אני מציע לך לפנות לכל מרכזי היום לקשישים, ולהציע להם לצרף את החברים לקהילה הזו, להסביר להם את הערך שיש לך לתת בכדי לסייע לבני גיל הזהב לחיות חיים נוחים יותר, למרות מגבלות הגיל והתקופה. זכרי, את קודם כל נותנת ערך, ומתוך זה משווקת להם מוצרים, ולא להפך. מעבר לזה, אני יכול להציע לך לפתוח קו ייעוץ חם לבני הגיל השלישי, שדווקא עכשיו זקוקים לזה יותר מתמיד. הרי עד שהם יצליחו לצאת החוצה בביטחון זה יכול לקחת גם חצי שנה ויותר. אם מקודם העסק שלך היה חשוב, עכשיו הוא הפך לקדוש ממש, וזה צו השעה. אני רוצה שתשימי את זה לנגד העיניים שלך כשאת עובדת על שיווק העסק. זכרי שזה המקום הכי נכון להגיע אל הלקוחות שלך, וזה מה שיגרום לקהל הלקוחות שלך להיות חזק ויציב מתמיד”. 

לפני 15 שנה סיימתי לימודי משפטים ללא התמחות. לצערי לא הצלחתי להשתלב בענף וככל שהזמן עבר גם התרחקתי מהמקצוע. כמובן שזה אומר שלא עשיתי גם את מבחני הלשכה. אני כבר בן למעלה מ־40 ומתלבט אם לסיים את מה שהתחלתי. האם יש לי סיכוי להשתלב בשוק הזה מחדש? 
“ממה שאני מבין ויודע זה לא פשוט למצוא מקום לעבור בו התמחות, קל וחומר אחרי תקופה כה ארוכה, ולנוכח המצב בשוק היום. למרות הכל, אני רואה את החיים אחרת, ומאמין בעבודת שטח. אני מציע שתפנה למשרדים באזור שלך, ותספר את סיפור החיים שלך. תסביר להם מה מוביל אותך לעשות את הצעד הזה, ולמה אתה רוצה להגשים את החלום ולעבוד בתחום. אדם בן 27 ששולח קורות חיים למשרדי עורכי דין אחרי שסיים לימודי משפטים כשיש 800־700 איש כמוהו, אינו יכול להשוות לסיפור המיוחד שאתה מספר, וזה עושה את ההבדל. ברור לי שאתה חושש מהקשיים, אך זו לא סיבה לא לחיות את החיים שלך כמו שאתה רוצה לחיות אותם. זה הכל עניין של גישה. הרי חשוב שתזכור שאת המעסיק לא מעניין הציון במבחני הלשכה, אלא האדם שעומד מולו והכישורים שהוא מציג”. 

באחרונה אני והאחים שלי מכרנו את הדירה של הוריי ז”ל, וכל אחד מאיתנו קיבל כ־600 אלף שקלים. התברר שאחי המתגורר בלונדון צריך לשלם מס של 90 אלף שקלים. הוא החליט לוותר על החלק שלו בבית, ולתת לנו אותו במתנה, אבל עורך דין שהתייעצנו איתו טוען שאנחנו בכל זאת נהיה חייבים לשלם את המס. מה אפשר לעשות?
“ייתכן שמה שקרה הוא שבגלל שהשם שלו מופיע בצו הירושה, והוא לא אזרח ישראלי, אתם תהיו חייבים לשלם את הכסף שנקבע. אני לא מבין גדול בענייני מסים, אבל חושב שאם תפנו למומחה תצליחו להגיע לאיזשהו הסדר. מעבר לזה, העניין נשמע מאוד מוזר, ועל כן חשוב שתזכרו שבמצבים כאלה כדאי לבדוק את כל הנתונים כמה וכמה פעמים. מעבר לזה אני ממליץ לך עכשיו לקחת את הכסף שקיבלת, ולפתוח תיק השקעות סולידי. דווקא בגלל הקורונה שוק ההון יכול להעניק לך אפשרויות מעניינות. זו אופציה הרבה יותר חכמה מלרכוש כרגע דירה להשקעה בארץ, ומה גם שזה יאפשר לך להשתמש בכסף בעוד כשלוש שנים בערך, וליהנות מתשואות נחמדות מאוד”.