המשטרה עוסקת באכיפת החוק ואין לה מורא זולת מוראו של החוק. לכן לא משנה באיזה מגזר מדובר - היא חייבת להשליט חוק וסדר. מה שראינו בימים האחרונים זו הפרה בוטה של החוק והסדר בבני ברק, באשדוד, בבית שמש ובירושלים, ותגובתה של המשטרה היא מחויבת המציאות. אין למשטרה דרך אחרת, אלא להבהיר לפורעי החוק כי היא תבוא חשבון עם מי שירים ידו על שוטר, יצית אוטובוס או יפגע בסמלי שלטון אחרים. 

אוטובוס הוצת על ידי מפגינים בבני ברק. (צילום: מוטי אונא תיעוד מבצעי מד״א)

צריך לזכור שהשוטרים נשלחו למשימה על ידי ממשלת ישראל לאכוף את חוק בריאות העם, והם משליכים את גופם ונפשם, ולא במליצה, ל"זירת הקרב", משום שהמפגש עם מאות או אלפי מוחים מסכן את השוטרים. אין ספק שרימוני הלם בטבורה של עיר זהו דבר חריג. אבל, וכאן מגיע אבל גדול, גם לינץ' בשוטרים בתוך רכב הוא דבר חריג מאוד – שאסור להשלים עמו. 

כולם צריכים להבין שבסופו של דבר, בין אם זה ייקח שבועיים־שלושה או חודשיים־שלושה, אנחנו נחיה כולנו ביחד. לכן אני מצפה מהמנהיגות של המגזר החרדי שתשתלט על פורעי החוק ותשיב את הסדר על כנו. אין חוק שונה בין בני ברק לתל אביב או לסכנין. זה לא משנה איזו כיפה אתה חובש, סרוגה או שחורה, או שאתה לא חובש כיפה כלל. יש חוק אחד זהה לכולם וצריך לאכוף אותו. אם לא יהיה חוק אחד לכולם - לא נהיה מדינה אחת.

הכותב, רב־ניצב בדימוס, כיהן כמפכ"ל המשטרה (הביא לדפוס: אלון חכמון)