יש לי בקשה ל־70% מאזרחי ישראל שהביעו אהדה לטראמפ והיו מצביעים בעדו אם היו אזרחי ארצות הברית: די. תפסיקו עם האיוולת הזו. מדובר בבן אדם עם פתולוגיה בעייתית. אם אתם חושבים שהפתולוגיה הזאת משחקת לטובתכם, תשאלו את המתנחלים שפנטזו על סיפוח וכמעט חטפו שתי מדינות.

הנשיא דונלד טראמפ טוען להונאה בבחירות. צילום: רויטרס

האיש הזה מסרב לקבל את תוצאות הבחירות ברמה של ילד אינפנטיל שלקחו ממנו צעצוע. פער של כמעט שבעה מיליון קולות לא עושה עליו רושם חזק דיו כדי שיכיר בניצחונו של ביידן, והוא נאחז בתביעות זיוף מתפוגגות והולכות של עורכי דין הזויים. שיאי ההתבזות נשברו כאשר עורך דינו האישי רודי ג’וליאני, אחד מהגיבורים של הימין ונתניהו בישראל, ביצע מופעי אימים בתביעה מופרכת למנוע את נשיאותו של ביידן בשל זיופים, הונאות, העלמות, גניבות, רישומים כוזבים – המון האשמות היו בשתי מסיבות העיתונאים שכינס ואף לא הוכחה אחת אף שנופף בשלל ניירות.

ועדיין מיליוני אמריקאים וישראלים משוכנעים שגנבו לטראמפ ולהם את הבחירות. זו תופעה מדהימה. או בעצם רגילה, בדיוק כמו תומכי נתניהו, שלא יקנו שום הוכחה לכך שראש הממשלה שלהם נאשם במרמה, בשוחד ובהפרת אמונים. והם לא לבד. אני מניח שגם החרדים וגם המתנחלים יודעים עם מי יש להם עסק, והם זקוקים לנתניהו כמכשיר להדפסת כסף. עבורם. אבל גם בקרבם יש לא מעט שקונים את נתניהו כמו שמיליונים קונים את טראמפ כשליח האל.

לפני בחירות 2020 בארצות הברית נאמרו תפילות בלא מעט בתי כנסת למען טראמפ. רבני הציונות הדתית חתמו על מכתב תמיכה. בחברון נאספו כמה מראשי המתנחלים למענו. “מי שבירך אבותינו אברהם, יצחק ויעקב, משה ואהרון דוד ושלמה הוא יברך את השם הטוב דונלד ג׳ון בן פרד טראמפ בעבור שקיבל על עצמו לשמור ולחזק את עם ישראל, מדינת ישראל וארץ ישראל”, בירך הרב הלל הורוביץ, ראש מנהלת היישוב היהודי בחברון.

ראשי מועצות של התנחלויות הקריאו קטע מ”שירי המעלות”. מעליהם היה שלט ענק שפיאר את הישגי טרמאפ: העברת השגרירות האמריקאית לירושלים, הכרה בהתנחלויות, הסרת מגבלות על תמיכה במוסדות אקדמיים בשטחים, קיצוץ תקציבים לפלסטינים והכרה בריבונות הישראלית ברמת הגולן. “התכנסנו כדי לברך את הנשיא טראמפ, ואולי קודם כל להודות לקדוש ברוך הוא על הנשיא טראמפ ועל כהונה שעשתה שינויים כאלה חשובים”, הכריז מנחה האירוע ישי פליישר. אם יש מישהו שחושב שמדובר בהזיה, יתכבד ויקשיב להצהרות שרי הימין.