"בעולם מתוקן רביב דרוקר היה נכנס היום לכלא", הגיבה דוברות הליכוד על תחקיר "המקור" והתשובה לזה, לפחות זו המתועדת בראיות משפטיות, היא שבעולם מתוקן בנימין נתניהו היה נכנס לכלא. אתמול. מה שבהחלט עשוי לקרות. האיום על דרוקר, כמו מרבית דבריו של נתניהו, הוא איום חלול. הרי הוא לא באמת מאמין שניתן להכניס את דרוקר לכלא, אלא אם כן החללית שלו התנתקה מכדור הארץ (של נתניהו, לא של דרוקר). השאלה היא אם הוא שיגר את האיום בחשבון קר כדי להפחיד או מתוך מצוקה אמיתית.

אני לא מאמין שנתניהו מתכוון לכך שביביסט מעורער יפגע בדרוקר, מה הוא דודו טופז? אם כי נראה שהוא מתכתב ומתקרב. מדובר באמירה שאין לה סיכוי להתממש, גם לא להפחיד את שאר העיתונאים ומכמה בחינות היא אפילו סוג של בומרנג, כך שהמסקנה היא שהאיש איבד את זה. גם את שיקול הדעת וגם את השליטה העצמית. הבעיה היא מה עושים עם טיפוס שאיבד את הבלמים מטעמים של מחסור בבוחן מציאות.

רביב דרוקר (צילום: אבשלום ששוני)
רביב דרוקר (צילום: אבשלום ששוני)

ועכשיו, לאחר שנדמה שכולם מכירים את נתניהו מלגו ומלבר וכבר הסכינו במחוזותינו לכל תעתוע, צפה השאלה המתבקשת ברמת הפסיכולוגיה בגרוש: איך זה לשקר 24/7? נתניהו צריך לשקר לשותפיו, לחוקריו, למתנחלים, לאמריקאים, לציבור בישראל, לשופטיו, לכל מנהיג בעולם שעמו הוא נפגש, כולל ידידיו הערבים המתונים. לא פשוט בכלל להעיף באוויר עשרה כדורים שכל אחד מהם סותר ומתנגש בזה שעף לידו. הוא כמובן נתפס בשקריו חדשות לבקרים, אבל זה חלק מהאוטוביוגרפיה של חיי ושקריי. ובכלל, כולם מורגלים הן בשקרים שאיש לא מאמין להם והן בהכחשות. אז מה אם ראש הממשלה אמר, הצהיר, טען, האשים, דחה, קונן, תקף, סנט, הלעיג וכו'.

האמת: לא פשוט לשקר, כל הזמן. זה מחייב משטר אימונים קבוע. הפטנט של ביבי לתפעול השקר הוא כמו שיגור טיל מונחה. שקר ושכח. קודם כל לפגוע, ואחר כך מי זוכר ולמי אכפת חוץ מלדרוקר. הוא יכול לעייל פיל בקוף מחט ולמכור חתולים בשק על פי משקל והוא משוכנע שזה עובד. עובדה: ביביסטים הוכיחו שהם קונים כל סרכה ופרכה ויש לנתניהו עורף שיהדהד את המסר וכך הוא מתחיל לשווק את הסחורה לעולם.

השאלה היא כמובן אם הוא יודע שהוא טועה או מטעה, והתשובה היא כמובן שכן. כל זמן שהוא זוכר ששתיים ועוד שתיים זה ארבע הוא לא יוכל להימלט מהמציאות. כל פסיכולוג בפרוטה, שזה כולנו, יודעים שאין כמו בניין קלפים של מציאות חלופית (ותרגול נשימות עמוקות) כדי לאסוף כוחות ולדלג ממציאות חלופית אחת לשנייה.

מול הנרגנות חסרת המנוח של נתניהו מוביל בני גנץ, בניחותא, קמפיין נגדי, ומי היה מאמין? בנושא הסיפוח הוא ממש מקרקס אותו. ככה? בחירות מחר! ונראה מי שקרן מוכשר יותר.