צפייה ב"חתונה ממבט ראשון", שצולמה לפני משבר הקורונה, נותנת הצצה מרתקת לחיים שלנו בעבר הלא רחוק: זוג מופיע לחתונה שכל המוזמנים אליה מגיעים. אף לא אחד בבידוד, איש לא הצליב את המסלול של החתן עם זה של הכלה מהפחד שאחד מהם ביקר בעבר ב"פיראט האדום" באור יהודה, ובאף דייט לא מיושם החוק, שוודאי יוחל בקרוב - לא נוגעים לפני שנבדקים.  

מעבר לניסוי הטלוויזיוני הסמי־מדעי, שכביכול חוזה הצלחה של חיי נישואים על ידי חיבור מושכל בין בני זוג, מה שמאוד מטריד ב"חתונה ממבט ראשון" הוא יחסי הכוחות הבלתי הוגנים בין נשים לגברים.

תקציר הפרקים הקודמים: אחרי עידן השוביניזם הדוחה, שלשמחת כולנו פס מן העולם, הגיע תור הזהב המבורך של הפמיניזם, שתיקן את העוול ההיסטורי. לכן היינו מצפים לראות כיום שוויון נינוח בין המינים. אך הצצה בתוכנית מלמדת שהמטוטלת עפה באגרסיביות לכיוון השני, והגבר הפך להיות קורבן לשיגיונותיה של האישה - הוא משתדל והיא נמנעת; הוא מתאמץ והיא מעקמת את האף. הגברים חמודים - הנשים חמוצות.

ברוכים הבאים לעידן ה"נשימיניזם" - הורדת מעמד הגבר לקרקעית, כפי שכבר תיאר את התופעה ד"ר גבריאל בוקובזה בספרו "הדרמה של הגבריות". יותר מדי מונח על כתפיו הלא תמיד חסונות של הגבר. הוא נדרש תמיד ליזום, להיות חזק, מחזר, מפרנס, שיפוצניק; אבל כיאה לגבר החדש, עליו גם לקחת חלק שווה בעבודות הבית, בגידול הילדים, בבישול העוגה לשבת. ועכשיו חדש - גם להכיל את טרוניותיה של הדוכסית מסאסקס, שלעולם אינה מרוצה.

שימו לב לזוג דניס והדר. הוא מגיע למפגשים מלא רצון טוב, מנסה, מגשש, מחפש את קרבתה וסקרן באופן כללי, ואילו הדר היא בחורה שביום טוב מסתובבת עם מה שהיו מכנים פעם "פרצוף צנע ללא אנטנה", ובאופן גורף, דבר אינו מוצא חן בעיניה, היא עמוסת טענות, מרירה וקוטרית. יותר מזה, הדייט הקלאסי, שאמור להיות היכרות מעניינת, הפך להיות בוחן פתע לצלע הגברית. הוא מתאמץ ומנסה להוכיח את עצמו, והיא בוחנת ומעניקה ציונים.  

באותה מידה, בזוגיות של רוני ונעם היא נטלה את תפקיד הקטגורית והשופטת, ואילו הוא ניצב לנצח בעמדת הנאשם. ומה אפשר להגיד על נעם? מדובר בגבר מקסים ושרמנטי, מחייך ללא הרף ובכללי לוקח את החיים בסבבה. הוא איש עסקים על קו אוסטרליה-תל אביב, חיוני, מצליח ו - לא טעמתי - אבל מספרים שהחריימה שלו מעולה, בקיצור, כבר התחתנת איתו! את רק צריכה להעביר אותו למחלקת שימור לקוחות.  

במפגש הראשון הזוג הנשוי הטרי הלך לתפוס גלים כי נעם, הוא, איך לא, גם יהודי גולש. ללא שום סיבה נראית לעין, רוני עשתה ברוגז וישבה על החוף כאילו קורונה אחזה בה. אולי זה לא היה היום שלה, אבל לפי ארבעת הפרקים הראשונים, אף יום אינו היום שלה. בפרק השבוע הם הגיעו לדירה ואחרי התאקלמות מהירה, נעם שופע האופטימיות בחר להיות מאושר והציע לצאת לחוף השמשי. כמובן שמיד הגיעה הכבאית רוני עם צפירות הרגעה ואמרה שזה ממש לא לעניין ליהנות פה, כי צריך זמן להתאקלם ולהרגיש בבית. כמו כן, היא הורתה לו להוציא את הנעליים שלו מהחדר - בקשה הזויה ומשפילה, שרק לה נראית הגיונית ואלמנטרית.

הגחמות המטופשות שלה נראות לגיטימיות, ואילו השאיפות הבלייניות הצנועות שלו בלתי קבילות. בשיחת בירור מול המצלמה הוא התבקש להכיל ולהבין, היא פשוט חייבת לגעור במישהו. השבוע היא רטנה על פן חדש באישיותו - הוא גם נמוך.

בחזרה לדניס והדר שיצאו לטיול. דניס החינני הוא, מה לעשות, גם נימוסי ונוח לבריות, ומיד עבר על הדיבר הראשון בעשרת הדיברות של הדר: לא לדבר עם אף אחד, כי זה מציב אותה "לא במרכז". וואו, אפשר לחשוב שביונסה עלתה על הבמה. במקום להילחם על תשומת לבו, במקום להוכיח שהיא חזקה, אטרקטיבית ומעניינת, היא בוחרת להתלונן. מטריד אותה שהוא נחמד. מפריע לה שהוא מקסים ומתייחס אל העולם בכבוד. מציק לה שהוא אדם ערכי ומחונך. היא אפילו הסיקה שמדובר במאפיין אישיותי טורדני, כי יש לו נטייה תמידית (הם מכירים שלוש דקות) לרצות את האחרים אבל לא אותה.

נקווה שלפחות הזוג הטרי, ניר והגר, הבוגרים והמשכילים, ישנו את התמונה. הגר מגיעה מתחום הרפואה, ואם לא פתרון לקורונה, אולי היא תביא איתה תרופה לחוסר השוויון בין המינים.