כיפוש הטילה עליי סגר, ומנעה ממני לצאת לחו"ל בגלל הקורונה, "עד שימצאו תרופה מאמי". 

"כיפוש, אומרים שזה ייקח שנה". 

"בסדר, שנה זה כלום. מה, כל כך רע לך איתנו כאן?". 

האמת שלא. אז שימון "הגמד" (2.02 מ') ויוס לקחו אותי ליום כיף בדרים־איילנד בדרום. זה היה רעיון של יוס, ואיך שהוא העלה את זה לדיון, חששתי מעוד נפילה, אבל הוא באמת הפתיע לטובה. 

בנסיעה שארכה כשעה לא הפסקנו לאיים עליו אם הוא מפיל אותנו שוב, אבל הוא יודע שאני אוהב מים, בעיקר מים בתנועה, עם הרבה קצף, וזה באמת מקום מדהים. 

הוא לא רצה לספר לנו כמה זה עולה. 

"רון, זה סיפור יקר", הוא אמר, "שימון יצרח קצת, אבל אני רגיל. 35 שנה אני רגיל שהוא יורד עליי. יהיה לך כיף". 

הספא הזה ממוקם על חורבות חמי יואב, והיזמים והבעלים, משפחת יפרח, השקיעו במיזם החדש יותר מ־200 מיליון שקל. האגדה מספרת שיום אחד אבי המשפחה רצה להיכנס לחמי יואב, הציג כרטיס שרכש, אבל בכניסה נתנו לו ברקס. הוא היה יהודי צנוע, שלא התווכח, ואכל את הבאסה בסבבה. אבל הבנים שלו לא שכחו את העלבון, וחיכו ליום הפירעון. 

בכל מקרה, נראה שאת ההשקעה צריך להחזיר, אז כאשר פקידת הקבלה ביקשה מאיתנו 450 שקל לאדם, כולל ארוחת צהריים, שימון הביט בי ואמר: "כן בטח. תמשיך להרים לדביל הזה. אין מקום בעולם שהוא עוד לא תקע אותנו". 

הוא גם פנה ליוס ואמר לו: "אני משלם על רון, כי זה יומולדת שלו. איתך אני אסגור חשבון אחר כך, אתה תשלם קנס. סתום, רון יהיה הבורר".

אבל יוס המשיך להפתיע אותנו. "אתם זוכרים שלפני חודש הטופס שלנו בלוטו הביא 1,100 שקל? ואתה - רון - צרחת עליי שאתן לשימון את הכסף שישמור אותו? אז אני שמרתי, ועכשיו נשלם בו".

נדהמנו מהכלכלה הנבונה של יוסי. נתפס לי העפעף מרוב תדהמה בפרצוף.

הפקידה שראתה אותו סופר את הסכום, התחילה לנסות לדוג אותנו, שיש אפשרות לקחת חדר במלון שנמצא בתוך המתחם, במחיר פעוט של 3,000 שקל ליום. "בחדר יש גם בריכה צמודה, שירות חדרים, מסז'ים ועוד", היא סיפרה בהתלהבות.

אבל שימעל'ה נזכר באחד הטיולים שלנו לספא בגרמניה. אז, בספא הגדול באירופה, בארלינג שסמוכה למינכן, הציעו לנו לבחור מסלול של שעתיים, ארבע או שש שעות. יוסי אמר מיד "ניקח שש שעות", אבל שימעל'ה התערב, דחף אותנו בעוצמה בבוקס־אאוט וצרח על המסכן הגרמני: "שעתיים. רק שעתיים. אל תקשיב למפגר הזה". יוסי ואני נלחמנו אז על חיינו, כדי לא לטבוע בבריכת גלים עצומה וממוחשבת, עד שקרסנו על הדשא באפיסת כוחות, כשכל אותו זמן שימעל'ה מצלם אותנו נלחמים בגלים וקורס מצחוק. 

"אנחנו לא צריכים חדר, נסתדר בלי", שימעל'ה אמר לפקידה והסתובב אליי: "מה אתה צוחק דביל? רגע אחד אני לא עונה לטלפון, ואתה נותן לו להחליט? איך אני יכול לסמוך עליך? אתה יותר טיפש ממנו".

# # #

נכנסנו. המתחם, שנפתח רק באוגוסט האחרון, מבהיק בניקיונו, ארבע בריכות עם מנועים נדירים בעוצמתם, בקיצור אירופה בישראל. הטעות של הבעלים איתנו התבטאה בדוכני המזון והשתייה שפזורים במתחם. רק יוסי לבדו אכל באלפייה, וזה רק בשעה הראשונה. 

הטעות השנייה הייתה שלנו. שלחנו תמונות וסרטים לנשים. הן לא התפלאו לראות שאנחנו חיים בסרט, רק שאין להן תפקיד בו, אפילו לא של ניצבות. 

"למה לא לקחתן אותנו איתכם?", הן שאלו בעצבים. "אנחנו מרוקאיות, אנחנו גם יודעות להרים יומולדת". 

מיד כתבתי בקבוצה שניקח אותן בפעם הבאה. 

"מתיייייי, פעם הבאה?", שאלה כיפוש. 

"ביום הבחירות, יש שבתון", עניתי והרווחתי זמן יקר. כי עד הבחירות אלוהים גדול.

אבל הבחירות המאוסות זה עוד שבועיים. ולקחת את הנשים ליום כיף, זה באמת שולי לנוכח מצבנו. פשוט אין למי להצביע. כל העדפה היא ברירת מחדל. בחירה בביבי, כי זה רק ביבי, כי מפלגתו היא ערימה של סנג'רים שוויתרו על אישיות ופחדנים - היא באמת אסון. יש לנו כאן מועמד שחייב להתייצב בבית משפט, ולנהל מדינה במקביל. איך זה מתאפשר בפועל, איני יודע. שמעתי את ביבי עונה לשאלה בעניין שהפנה אליו המעריץ אמיר איבגי: "אני עובד 16 שעות ביום. אז אהיה שעה אחת בבית המשפט, וב־15 שעות אנהל את המדינה". 

הלו, בנאדם, מה זה אהיה שעה אחת בבית המשפט? אתה הרי תבלה על ספסל הנאשמים ש־מ־ו־נ־ה שעות בכל דיון לפחות! למי אתה מספר סיפורים ולמי אתה משקר? אתה באמת מאמין שהציבור שלך כל כך מטומטם, שאוכל את השטויות האלה בלי להקיא? 

ואם בוחרים ביבי, מקבלים עוד שני ראשי מפלגות שכעת במצב צבירה של חשודים, אריה־גענב־זכאי־צדיק־תמיד ואדון ליצמן, שאחרי שימוע צפוי שהם יהיו נאשמים. זו הממשלה שהציבור רוצה? ועוד לא דיברנו על החקירה הצפויה של ביבי בפרשת המניות של בן הדוד נתן.

מנגד, כל הסירחון של המימד החמישי, עם בני גנץ, וכמובן ההקלטות של גבי אשכנזי. אני באמת מחבב את אשכנזי, היו לנו כמה שיחות בעבר - אחרי שפרש מתפקיד הרמטכ"ל, בצִלה של פרשת הרפז. אמרתי לו אז: "גבי, אתה גולנצ'יק. בפוליטיקה יש ברקודות שאתה לא מכיר. הם ייתנו בך ביסים, ואתה לא תדע איך להרוג אותם, כי זו לא לש"ב בבופור, זו לוחמה נגד וירוסים. אל תיכנס לפוליטיקה. עם כל האהבה של הציבור אליך, אתה לא מתאים. אתה סחבק, אתה לא יודע להיות נוכל. בפוליטיקה אתה צריך ליצור בריתות ולהילחם עם חלאות המין האנושי, שימכרו את אמא שלהם ואת הילדים שלהם בשביל מנדט. בשביל מה אתה צריך את זה?". 

ובאמת הרבה שנים הוא היה מחוץ למשחק, עד שהדביקו אותו בווירוס. עכשיו הוא נלחם על המוניטין שלו, כאדם שנתן את חייו כלוחם וכמפקד, רק כדי שהחניוקים, למשל, ישמינו מנחת. הם לא היו באנטבה ובלבנון, הם רק נלחמו על קצבאות. ובמי הוא נלחם? בלהקת הסג"לים והריקלינים, שתמיד הם יודעים הכל יותר טוב מכולם, אבל תכלס אין להם מושג - באחריות של טומטום שנמצא בסחלה של הטיפשורת רק 20 שנה לפניהם וראה הכל מתוך המיץ של הזבל. ומי מפעיל את הלהקה הזו בשביל ביבי? טיפוס דוחה כמו נתן אשל, שפיתח תחביב לצלם מתחת לשמלות...

ובקשר למימד החמישי, שלא יספרו לכם סיפורים: גנץ ייחקר, ורם בן ברק גם ייחקר, כי את המנגינה של חקירות של דיירי אגם הדרעק אי אפשר להפסיק. אז איך אפשר להצביע לאנשים האלה שקיבלו תיעדוף במכרז של משטרת ישראל? 

תיעדוף במכרז של משטרת ישראל? אני רק מקווה שרוני אלשייך לא שוקל להיכנס לפוליטיקה, כי הריקלינים והסג"לים יסתערו עליו. הם יאמרו שהוא שמאלן, נתמך בידי הקרן החדשה, וסג"ל יצרח שהוא נחשף למסמך חשאי של האף.בי.איי, שקובע מפורשות שרוני הוא מרגל של השמאל הקיצוני, רחמנא ליצלן, והוא כבר התריע על כך ביום שרוני מונה למפכ"ל - אבל הטיפשורת השמאלנית תמכה ברוני, המרגל.

שמעון ריקלין בכלל התחמש במו"ל של "גלובס", אלונה בר־און, אז יש לו גם השפעה בעיתון, בנוסף לערוץ טלוויזיה כושל, וכמובן את הטוויטר, שאפשר לשקר בו הפקר-הפקר-פטרושקה. כבוד.

# # #

אגב טיפשורת של ביבי, הסצינה הזו של "שבחי ירושלים", שבה ביבי נתן הופעת אורח עם להקת "ליקקת בצוותא", הייתה מהלך מיתוגי גדול של הימין הפסיכי. בתוכנית של קלמן ליבסקינד ואראל סג"ל בכאן 11 צופים מדי ערב 40־30 אלף צופים. אף אחד לא ידע שהתוכנית קיימת בלוח המשדרים, ברייטינג שהוא רבע ממהדורת "חדשות הספורט" בערך. אבל ההשעיה הטיפשית של הנהלת התאגיד הזכירה לציבור שיש תשדיר בחירות יומיומי בכאן 11.

שאפו לסג"ל ולהקתו על המהלך, עוד ילמדו אותו בפקולטות הבזויות לטיפשורת, עייסק מפוקפק שגורם לסטודנטים להאמין שיום אחד הם יהיו עמית סגל. והם לא יהיו, באחריות. 

# # #

הלאה. תגידו איזה יופי שכתריאליבקה שלנו הפכה לעיר מקלט של כל הפדופילים ביהדות? אני מה זה נרגש לראות כל מיני סוטים שעושים עלייה ומחובקים אצל חניוקים, ממש "ואהבת לרעך כמוך". בסיפור של מלכה לייפר הצדקת, אני מאוד כועס על האוסטרלים. חשוב לזכור שהיא חשודה באונס צעירות חרדיות (אבל לנשים אצל החניוקים תמיד התייחסו כאל פארש), ולכן החברקה בקנברה היו צריכים לטלפן לביבי ולומר לו: "מתוקי, טינפת ביג־טיים. יש לך 30 יום לארוז אותה ולפעול בשגר־ושכח. אם לא, אנחנו מחזירים את השגריר. שלום, ואל תבוא לנו בחלום". 

אצל קומראד פוטינא ביבי היה חושש מלהחזיק את מלכל'ה העבריינית לכאורה, בתור פיקדון לאדון ליצמן. היא כבר הייתה שנתיים אחרי המשפט ברוסיה, והמפתח לתאה בכלא היה נזרק לים השחור.

# # #

"רון, בוא אני אעשה לך וואטסו במים החמים", ניתק אותי יוסי מהתמודדות חסרת סיכוי עם הזרמים האדירים, באחת מהבריכות החמות. "אבל לפני זה תלך לגייזר של ה־47 מעלות, שתבוא רפוי", הוא צחק. 

"תקשיב לי טוב דביל", עניתי לו. "ב־35 מעלות אני כבר מסוחרר. תפנה את האנשים מהבריכה, אני בא". 

הוא שם לי ברגליים מצופים שהביא מהבית. איימתי עליו לבל יבצע בי מגונ'ס, כי אני אטביע אותו, וצפתי בנעימות, עם הרבה חלומות. 

ומי בא לי ראשון בחלום? נפתלי־הגבר־אל־צבאות־אדוניי. הכניעה המתרפסת שלו לחמאס לא מעניינת אותי. הוא הרי לא קובע כלום. בצה"ל יש אנשי מקצוע שמחליטים מהן הדרכים להתמודד עם חמאס, ומותירים לאיווט ולנפתלי רק לברבר שטויות בקצב לציבור שלהם. כמובן שהגנרלים מדהימים, כל עוד הם לא מרמים בנתוני גיוס של החניוקים (אנחנו בטוחים שהם בכלל מתגייסים?), או בדברים אחרים. 

אבל אני התלהבתי מנפתלי הגבר בזכות ציוץ שפרסם אחרי ביקור באילת. "התחייבות ימינה לתושבי אילת. נפחית עלות טיסה ל־100 שקל לכיוון; נקצר את משך הטיסה מאילת לנתב"ג בעשר דקות, באמצעות נחיתה מתועדפת; נסיים ב־2020 תכנון סטטורי של רכבת לאילת, ונקדם סלילתה; נכפיל את כביש 90 בתוכנית החומש הקרובה של משרד התחבורה. התנאי: בצלאל בתחבורה". 

מבלי משים התפוצצתי מצחוק במים החמימים, ויוסי אמר לשימון שאני התחלתי לפרכס והוא לא יודע מה לעשות. הגמד צרח עליו מרחוק: "יוסי תעזוב אותו!!! אתה רוצה להרוג אותו? לבנאדם יש יומולדת. עזוב אותו!!". 

אבל נרגעתי ויוסי המשיך לגרור אותי במים. בעיניים עצומות המשכתי לחלום על תשובה לנפתלי הגבר. "אהבתי את התנאי; הרי לא תהיה ממשלה, אלא רק ממשלת מעבר, עד פסק דין חלוט של ביבי (שאוהב אותך כמו כוסות רוח למת) משהו כמו ארבע שנים; רק נוכל מפזר התחייבויות שווא; איני חושב שאתה נוכל, רק ילדותי; אני במקום תושבי אילת, דורש ממך ערבות בנקאית על ההתחייבות". 

# # #

ואז יוסי העיר אותי ואמר שהוא התעייף כי המים חמים מדי. בכל זאת נמנמתי 30 דקות במים, אז ויתרתי לו. 

"יוסי, למי תצביע?", שאלתי אותו.

"למי ששימון יגיד לי", הוא ענה, "הוא בטח יגיד לי לעמיר פרץ. אני אגיד לו שהצבעתי לו, אבל אתה יודע שאני בכלל לא הולך לקלפי. מאז שהפסיקו לחתום בתעודות הזהות, שימון לא יכול לתפוס אותי. אין לו ברירה אלא להאמין לי". 

האיש שורד בדרכו, מה אני יכול לומר לו? למי אמליץ לו להצביע? אין גם יותר מדי ברירות, כולם בריקבון. אפילו החונטה של איווט הצביעה בעד חסינות לחיים כץ, אז על מי נהמר? מי יכול לייצג אותנו באגם הדרעק? 

ואז באה איילת שקד, עם ציוץ מדהים נגד העובדים הזרים. חובה לציין שבמפלגה שלה זה לא עובדים זרים, אלא עבדים זרים. היידעלך לא אוהבים לעבוד בבנייה, בחקלאות, בשטיפת כלים במסעדות, בניקוי רחובות, אז צריך עבדים זרים. בבחירות אין אלוהים, הכל מותר. 

# # #

כמעט סיימנו את היום כיף. בקושי היה לי כוח לעמוד על הרגליים במקלחת, אבל עוד חיכתה לנו ארוחת ערב מפוארת. בכמות האוכל הטעים שהייתה על השולחן, ניתן היה להאכיל 100 קשישים שהפרוטה אינה מצויה בכיסם. קצת נצבט לי הלב, כי גם נזכרתי בכיפוש עם האמירה שלה מהמקורות, "לבל תשחית", בכל פעם שאני רק טועם מחמש מנות שהיא מכינה. מרוקאית, נו. כבר אין לי כוח להסביר לה שאני אליטיסט ממוצא אירופי. שאני ישראלי דור שני, רק במקרה, כי אז היא עונה: "אתה לא מתבייש? אתה יותר פרימיטיב מזרח־תיכוני ממני". 

# # #

במסדר היציאה, בהכנה לנסיעה הביתה, שימעל'ה צרח עליי להפריח את העשן רחוק מהאוטו שלו. 

"תגיד שימעל'ה, אני מת מעייפות. איך אני אבוא הביתה מכאן, ואלך לישון איזה שעתיים בלי להעליב את כיפוש שעבדה כל היום והייתה עם הילד? יש לי מצפון, אתה יודע".

הוא נתן לי את המבט של איילה בכביש מס' 1 בין אל־איי לסן פרנסיסקו, שעיניה מתבייתות על פנסי הרכב המתקרב אליה, בעוד היא באמצע הנתיב. "מצפון זה לחלשים, אחי", הוא אמר. "אתה נכנס הביתה, מניח את התיק וממלמל מתחת לשפה: 'אני גמור. את יודעת מה זה יום עם שימון ויוסי? הרגו אותי. אני חייב לשים ראש חצי שעה'. ואתה לא עומד ומחכה לתשובה, אתה כבר בדרך למיטה. לך על זה, סמס לי שאתה מתעורר כמו גדול, בעוד שעתיים, ותבקש קפה קר ועוגה. צפה למבט של רצח בעיניים, אבל תביט ישר, היא בוויק־סייד, הכדור הרי בסטרונג־סייד. זו השיטה, אחי". 

אימצתי, היה ביצוע מושלם, נתתי שלוש שעות של חלום.

# # #

נ"ב,

ביבי לקח את להקת המעודדות שלו, מירי ואמיר אוחנה, למשחק בטדי. לא משנה שלמרות נוכחותם בית"ר חטפה בראש מהמעוז האחרון של מפא"י, הפועל תל אביב. מבקר המדינה קבע שדייר/ת באגם הדרעק חייב/ת לרכוש כרטיס לאירוע ספורט, ולא לקבל חוואה. אני מחכה שאדון אנגלמן ויו"ר ועדת הבחירות יקבעו שהיה זה עוד מעשה פסול של הלהקה הזו. כי חקירות, מימין־שמאל־כיפות, הן הדלק של הציבור למאוס בנבחריו.