הנה הדברים שעושים אותנו ל"מדינת־על נפלאה", בזכות "מנהיג מליגה אחרת", "ראש הממשלה הטוב ביותר שהיה פה", "מרצדס" (כדברי תומכיו הנלהבים וככתוב בדפי המסרים, בהשראת "הצהרות בלפור"):
 
הביטחון: למרות המהלומות עליהם, האיראנים ושלוּחיהם דווקא מתעצמים בעקשנות טֶהֶרָנית על הגבולות בצפון ובמזרח, אחרי עשר שנות הנהגת הלוחם הגלובלי באיראן. בעוטף עזה, עד ההסדר (אם יהיה כזה), כוחותינו מורתעים, בהחלטה טקטית, מלהגיב בעוצמה (לא כולל איומי הרהב של נפתול הביטחוני), וממשיכים להכיל את האגרסיביות של חמאס והג'יהאד ולאפשר להם מזוודות כסף חודשיות. כי לא נרשה לאלפי ילדים ובוגרים שסובלים מחרדה טראומטית ומנדודי שינה ולרכזי ביטחון שלא מקבלים את שכרם, להרתיע אותנו מאסטרטגיית ההסדר ברצועה (אם יבוא).
 
החינוך: מבחני פיז"ה, שבהם הובסו תלמידי ישראל, לא משקפים כלל את מגמות החינוך של שרי החינוך האחרונים, בנט והרברפי. אז לא להתרגש. אצלנו המבחן יהיה בהכשרת לבבות, התקרבות לאמונה ולימודי נבואה (חמש נקודות), מורשת, אהבת ארץ ישראל השלמה, ובהמשך דברי רבנים. לימודים מהלב על חשבון לימודי ליבה.
 

בריאות: המערכת קורסת, באין תקציבים ותקנים ועם ליצמן המגן ללא רתע על פדופילית סדרתית מאוסטרליה. התפוסה בבתי החולים מגיעה ל־180% בשיא, הזקנות ממשיכות לשכב במסדרונות, התורים לרופאים מקצועיים ולניתוחים ארוכים מאוד – אבל שימו לב להצלחת פרויקט ייבוא החולים העשירים מחו"ל לטיפולים בארץ - ותתנחמו שלמרות ההשמצות על מצבנו הגרוע, מיליון וחצי ישראלים עוברים בנתב"ג בדרכם לחו"ל וממנו. שיא!
 
תחבורה: הכבישים פקוקים במכוניות. המסלולים ולוחות הזמנים של מערכות ההסעות הציבוריות, רכבות ואוטובוסים, לא מספיקים ולא מְספקים תחליף טוב לשימוש ברכב הפרטי. גם לא הקארפול. הסמטוכה שהשאיר אחריו השר ישראל תקוזז מהישגיו העתידיים כשר החוץ.
 
כלכלה: הגירעון הענק של כמעט 30 מיליארד, שמחייב קיצוצים עמוקים בכל משרדי הממשלה, פרט לביטחון, אחרי הבחירות, ומייקר שוב את המחיה, פוגע עוד יותר בחינוך, בשירותים, בבריאות, במחירי הדיור (שעלייתם נעצרה, לשִקְרי רה"מ) ובהכל – אבל לא ירתיע את נבחריכם להגדיל למפלגותיהם את תקציבי הבחירות, ולעצמם, מהחודש הבא, את שכרם. 
 
האזרחים הערבים: אלימות, נשק והרג במגזר, בלי יכולת אכיפה משטרתית. וגם חוק הלאום הגזעני, שמעורר נגדנו מחאה עזה במוסדות אירופה ובבית הדין הבינלאומי.
 
מדיניות: טראמפ מתרחק מתאומו נתניהו ומהמאבק באזורנו כמו מצָרַעַת ומתחנף לאיראן, לקוריאה הצפונית, לארדואן ולפוטין. פוטין, ידיד נוסף, מחזק קשרים ובריתות עם אסד, טהרן וארדואן, ומחזיק ישראלית כבת ערובה. ברית הגנה עם ארצות הברית? סיפוח הבקעה? חה!
 
רה"מ: המדינה תקועה מאפריל עם ממשלת מעבר פחדנית ומתרפסת, אליטה שלטונית וניהולית מושחתת וראש ממשלה, "מרצדס" על גרר, עם שלושה כתבי אישום כבדים, שישבור הכל בדרך להשגת חסינות מהרשעה בפלילים. הוא האחראי הבלעדי לַתקיעוּת, לשלושת סבבי הבחירות ולניהול המתקפה העבריינית על מוסדות שמירת החוק, החקירה, השיפוט והתקשורת; מסית, מפיץ ומלבה שקרים ושנאה על "רדיפה" ו"תפירת תיקים" וגורם לשסע גדול ומאיים בעם. הכל עוד לפני שייחקר על חלקו בפרשת הצוללות, ההסכמה למכירת צוללות למצרים בלי ידיעת שר הביטחון והרמטכ"ל, מעורבות בן הדוד מיליקובסקי בטיסנקרופ ומניותיו המניבות של בן הדוד נתניהו.  
 
אכן, ארץ נהדרת. "מיליון אנשים הולכים בעצימת עיניים אחרי נתניהו", שבים ואומרים תומכיו. כדאי שתפקחו סוף־סוף את עיניכם.