בתנ"ך נולד הביטוי "צעקה (או זעקה) גדולה ומרה". היא נשמעת מפי עשו המגלה שאחיו הצעיר יעקב "עבד" על אביהם העיוור יצחק, ונטל ממנו את הברכה שהייתה מיועדת לו, האח הבכור. היא נשמעת גם מפי מרדכי היהודי נוכח גזירת המלך אחשוורוש בהשפעת המן, "להשמיד, להרוג ולאבד" את כל היהודים שבממלכתו.
זעקה גדולה ומרה הייתה ראויה להישמע גם בימים אלה מפי כל אזרחי ישראל, ללא קשר לדעותיהם הפוליטיות. אם לא תהיה הפתעה מדהימה ביותר עד הלילה, אנו בדרך לבחירות שלישיות בתוך שנה. לא היה כדבר הזה בישראל. משחקים בנו. הולכים לקיים בחירות יקרות, בזבזניות ומיותרות לחלוטין, הבאות לשרת, שלא לומר להציל, בעיקר אדם אחד. אזרחי ישראל היו צריכים להשבית את המדינה ליום אחד, להתכנס בחוצות בהמוניהם, מנער ועד זקן ומימין ועד שמאל, ולזעוק "זעקה גדולה ומרה".
אבל אסור שהמחאה על הבחירות השלישיות תהיה הימנעות מהצבעה. אדרבה, תהיה זו מצווה ללכת לקלפי ולהעניש את מי שאתם רואים כאשם המרכזי בהליכה לבחירות. אני בטוח שאתם יודעים למי אני מתכוון.

נישאר בפוליטיקה, בכחול לבן. אני מודה שאיני יודע כל כך איך לעכל את הגוף הזה. ברביעייה המובילה שלו יש כידוע שלושה רמטכ"לים לשעבר ואיש פוליטי אחד, יאיר לפיד, שאין לו מה להתפאר בעברו הצבאי, אבל הוא בהחלט בעל הישגים מוכחים בזירה הפוליטית – 19 מנדטים למפלגת יש עתיד שהקים בריצתה הראשונה לכנסת ו־11 בריצתה השנייה.
לשם השוואה: ראש הממשלה הראשון, מקים המדינה דוד בן גוריון, שנטש את מפלגתו מפא"י ורץ ב־1965 לכנסת בראשות המפלגה החדשה רפ"י, קיבל 10 מנדטים בלבד. פרופ' יגאל ידין, מצביא מלחמת השחרור והרמטכ"ל השני, שישב כל שנותיו באקדמיה על תקן האיש שיציל את ישראל מתחלואיה, עד שנענה לבסוף לקריאה ורץ לכנסת עם עוד ידועי שם בראשות מפלגת ד"ש, זכה בניגוד להערכות ב־15 מנדטים בלבד.
לפיד נושא עיניו לראשות הממשלה אלא שמועמד המפלגה לתפקיד הוא מספר 1 ברשימה, בני גנץ. היה ביניהם הסכם רוטציה לגבי התפקיד, אך לפיד הכריז כבר לפני כמה חודשים שהוא מוותר על הרוטציה אם תקום ממשלת אחדות, ושלשום חזר על כך בהחלטיות מופגנת וללא שום התניות. צריך להעריך אותו על כך. אני מניח שהוא עצמו העריך שאם כחול לבן לא תצליח בבחירות יאשימו אותו בכישלון. למה לו? גם בלי זה יש מחלוקת אם הוא מוסיף מנדטים לכחול לבן או להיפך.
ומעבר לכל זה, יש מין שקט חשוד סביב הרביעייה המובילה בכחול לבן. בוגי שותק כאילו אינו שייך למקום שהוא נמצא בו, וזה נשמע הגיוני בשל העמדות הימניות המובהקות שלו. צריך רק לבדוק אם הוא גם מהלך עדיין בנעליים גבוהות בגלל נחשים שישנם בסביבה, כפי שהיו בעת שירותו בקריה. דומה גם שהוא רואה עצמו כמי שצריך היה להיות הראשון ברשימה, או לפחות ברוטציה עם גנץ. הייתם צריכים לראות איך חיבק את לפיד לאחר שזה הודיע שהרוטציה שלו עם גנץ עברה מן העולם.
גבי אשכנזי החל סוף סוף להשמיע קול ודווקא מפתיע בכך לטובה. הוא מרשים למדי בדבריו ובהתנהלותו, עד שמתגנבת לרגע המחשבה שהוא אולי המתאים ביותר להיות המנהיג המוביל של המפלגה.