בנאום ההסתה הפוּטְשִׁי, הפרנואידי וההיסטרי, ביום חמישי, חזר נתניהו הפצוע לאיים ולהפחיד, כשהוא חוזר על הניסוחים "חקירה מזוהמת" ו"לחקור את החוקרים" (ולמחרת כל מהדהדיו האדוקים, כהרגלם, החרו אחריו באותן מלים בדיוק) וקבע שוב ש"תפרו לי תיקים", ו"תפרו לי חליפה" - ומה שנעשה לו זה "ניסיון של הפיכה שלטונית נגד ראש ממשלה". זהירות: עדיין הוא מְפַגע פוליטי־חברתי מסוכן.
 
בנימין נתניהו, מתקרבן סדרתי, אתה מעתה גם האש"ם תמיד (הפרת אמונים, שוחד, מִרמה): אחרי שלוש שנים, עם כתמי העבר על חליפותיך מפרשיותיך הקודמות, שמהן יצאת בעור שיניך - הגיע הזמן שתסביר ותנמק לציבור כולו, למעריציך המסוּנוורים ("רק ביבי". "הוא אלוהים", "הייתי נותן לו את בתי בלי בעיה"), למתעביך, פחדניך ונפגעיך, את ההַאֲשָׁמוֹת הכבדות שאתה משלח לעולם באמצעות הפְּרוֹקְסִיס שלך ובמו פיך, נגד מפלצת אנונימית נוראה, גולם שיצרת בצלם פחדיך, שנאותיך ותסכוליך. זוהי כנראה מוטציה משולבת של "שמאל", "שומרי סף", "הקרן החדשה", אהוד ברק, הפרקליטות, ג'יי סטריט, ערבים, תקשורת, משטרה, היהדות הרפורמית והמפלגה הדמוקרטית בארצות הברית. 
 
אדוני האש"ם, עדכן אותנו בבקשה: מי ה"הם" או ה"אתם", כהגדרתך; מי הגוף הקונספרטיבי שזומם בלי הרף, בחוצפה ובעורמה גדולים משלך, לתפור לך תיקים, לחקור אותך, את משפחתך ואת מקורביך ב"חקירות מזוהמות", לנַבְצֶר ולהדיח, לשפוט ולכלוא אותך ומאילו סיבות? מי עומד בראש מנגנון החושך הזה? יאיר לפיד? אהוד ברק? נוני מוזס? ליאת בן־ארי? גדעון סער? גיאפלגאמנונאברמוביצבנכספיתרביבדרוקר?
 
מי מממן את פעולותיהם ה"מזוהמות" – כלומר, מי האדלסון והפרטרידג', הארנו־מימרן והצ'רלס־קושנר שלהם? את מי יושיבו על הכס אחרי שיסלקו אותך - ואיך הצליחה היישות הנוראה הזאת למַמשׁ את כל מזימותיה עליך, צדיק, ועל אשתך ובנך, כבשים תמימות, כשאתה כבר עשר שנים במשילוּת בלעדית, מטיל יראה על סביבתך, מפחיד את האומה (אך לא את אויביה); כוחני־להַרע, מתודלק בבלפור ובלשכה בשנאה ובהתנשאות; שליט־עַל על שריו, ח"כיו, גושיו, הבייס שלו ועסקני השטח - ועל חצי מהעם? איך ה"הם" מצליחים לפגוע בך, כשאתה זה שמינה אותם לתפקידיהם, ושולט ברגולטורים שלהם? איך זה קורה לך, לנתניהו הכל־יכול, הגאון שקיבע בישראליוּת ש"המדינה זה אני" ואני "מר ביטחון", "מנהיג ברמה אחרת" ו"יועץ וחבר לראשי העולם"? ומה כבר היה מזוהם בחקירות סביב פרשיותיך, לבד מהזיהום המוסרי, הפוליטי והאישי, דַּלֶּקֶת ויראלית שבה השחתָּ, לכאורה, את כל הרקמות הכלכליות, התקשורתיות, החברתיות והאישיות שנגעת בהן?
 
ההיבריס, כתמיד, מפיל אנשים שהתנפחו מצריכת יתר שלו. כמו תאומך הפוליטי והמוסרי טראמפ גם אתה עומד מול "מזימת" הדחה. בינתיים אתה זומם לקחת כבת ערובה את המדינה כולה, משותקת, מסוכסכת, מבולבלת וחסרת אונים, כדי להרחיק את יום הדין שלך. אבל, אדוני: נראה שלא תצליח להרכיב ממשלה. לא תצליח להמריד מחצית האומה, למרות הסמוטריצ'ים, האמסלמים והאוחנות. לא תצליח לייצר מלחמה ולא תצליח להלבין את כתמיך. רק בית המשפט יקבע את זַכּוּתךָ - שהרי לא היה כלום, חוץ משוחד, מרמה והפרת אמונים לכאורה. אז עזוב אותנו והתייצב לגורלך ולדינךָ, האש"ם עם חזקת החפות ותקוות החסינות.