זמני כניסת השבת ויציאת שבת והדלקת נרות - פרשת חקת | 04.07.25
זמני כניסת שבת ויציאת שבת בארץ:
- ירושלים : כניסת שבת: 19:08 יציאת שבת: 20:30
- אשדוד : כניסת שבת: 19:28 יציאת שבת: 20:33
- טבריה : כניסת שבת: 19:19 יציאת שבת: 20:32
- תל אביב : כניסת שבת: 19:28 יציאת שבת: 20:33
- אשקלון : כניסת שבת: 19:20 יציאת שבת: 20:32
- חדרה : כניסת שבת: 19:21 יציאת שבת: 20:34
- חיפה : כניסת שבת: 19:22 יציאת שבת: 20:34
- רחובות : כניסת שבת: 19:20 יציאת שבת: 20:32
- נהריה : כניסת שבת: 19:22 יציאת שבת: 20:35
- באר שבע : כניסת שבת: 19:28 יציאת שבת: 20:30
- אילת : כניסת שבת: 19:14 יציאת שבת: 20:25
- פתח תקווה : כניסת שבת: 19:10 יציאת שבת: 20:33
- נתניה : כניסת שבת: 19:21 יציאת שבת: 20:33
- מודיעין : כניסת שבת: 19:19 יציאת שבת: 20:31
- עפולה : כניסת שבת: 19:20 יציאת שבת: 20:33
- ראשון לציון : כניסת שבת: 19:20 יציאת שבת: 20:33
- בני ברק : כניסת שבת: 19:28 יציאת שבת: 20:33
- חולון : כניסת שבת: 19:20 יציאת שבת: 20:33
- לוד : כניסת שבת: 19:20 יציאת שבת: 20:32
- מודיעין עילית : כניסת שבת: 19:19 יציאת שבת: 20:31
- בית שמש : כניסת שבת: 19:09 יציאת שבת: 20:31
- רעננה : כניסת שבת: 19:30 יציאת שבת: 20:33
- בית שמש : כניסת שבת: 19:20 יציאת שבת: 20:33
- רמלה : כניסת שבת: 19:20 יציאת שבת: 20:32
- ראש העין : כניסת שבת: 19:20 יציאת שבת: 20:32
- קרית גת : כניסת שבת: 19:19 יציאת שבת: 20:32
- עכו : כניסת שבת: 19:21 יציאת שבת: 20:34
- כרמיאל : כניסת שבת: 19:20 יציאת שבת: 20:33
- נתיבות : כניסת שבת: 19:20 יציאת שבת: 20:32
- מעלה אדומים : כניסת שבת: 19:18 יציאת שבת: 20:30
- דימונה : כניסת שבת: 19:17 יציאת שבת: 20:29
- אופקים : כניסת שבת: 19:19 יציאת שבת: 20:31
- שדרות : כניסת שבת: 19:20 יציאת שבת: 20:32
- גבעת שמואל : כניסת שבת: 19:20 יציאת שבת: 20:33
- ערד : כניסת שבת: 19:17 יציאת שבת: 20:29
- קריית שמונה : כניסת שבת: 19:20 יציאת שבת: 20:33
- בית שאן : כניסת שבת: 19:19 יציאת שבת: 20:31
- רמת גן : כניסת שבת: 19:28 יציאת שבת: 20:33
- יבנה : כניסת שבת: 19:20 יציאת שבת: 20:32
- בת ים : כניסת שבת: 19:20 יציאת שבת: 20:33
- כפר סבא : כניסת שבת: 19:20 יציאת שבת: 20:33
- צפת : כניסת שבת: 19:20 יציאת שבת: 20:33
- הרצליה : כניסת שבת: 19:21 יציאת שבת: 20:33
זמני כניסת ויציאת שבת בעולם:
- ניו יורק : כניסת שבת: 20:12 יציאת שבת: 21:20
- ברצלונה : כניסת שבת: 21:10 יציאת שבת: 22:19
- בודפשט : כניסת שבת: 20:25 יציאת שבת: 21:44
- פריז : כניסת שבת: 21:38 יציאת שבת: 23:00
- אמסטרדם : כניסת שבת: 21:46 יציאת שבת: 23:20
- בנגקוק : כניסת שבת: 19:31 יציאת שבת: 20:25
- לונדון : כניסת שבת: 21:01 יציאת שבת: 22:31
- פראג : כניסת שבת: 20:56 יציאת שבת: 22:21
- אומן : כניסת שבת: 20:46 יציאת שבת: 22:08

מניין בני ישראל
רש"י בתחילת הפרשה שואל: "מה ראה קרח לחלוק עם משה?" ועונה: "נתקנא על נשיאות ושל אליצפן בן עוזיאל שמינהו משה נשיא על בני קהת". כלומר שקנאה ופגיעה קשה בגאוותו של קרח הביאה אותו למעשה הנמהר של מרד במנהיגותו של משה, מעשה שהביא על עצמו כליון.
לכאורה הייתה לפגיעה זו בכבודו על מה לסמוך. שכן בני קהת בנו של לוי היו לפי סדר הולדתם: עמרם, יצהר, חברון ועוזיאל. בני עמרם הבכור היו משה ואהרון. משה היה למנהיג כלל ישראל ואהרון נתמנה לכהן גדול. אחיו של עמרם הצמוד אליו בגילו הוא יצהר ומן הראוי אם כן שקרח בנו של יצהר יזכה למינוי הבא שהוא נשיא שבט לוי והנה משה מינה את אליצפן בן עוזיאל ודילג על בני יצהר המבוגר מעוזיאל.
אלא שבני אדם טועים ומפרשים את התנהגות זולתם בהתאם למבטם האישי ולמשקפיים שהם מרכיבים בהביטם על העולם. קרח, שהיה רודף כבוד והביט על הוויות העולם דרך שיקולי הכבוד של עצמו מבלי לשקול כל שיקול של טובת הכלל או אמונה בדרכי עליון, מייד חשד במשה שלא די לו בתפקידי ההנהגה שחילק לעצמו ולאחיו אהרון ומתוך חשש שמא קרח שהיה חכם ופקח עוד עלול לעלות עליהם, החליט פשוט לדלג על בני יצהר ולמנות את בן עוזיאל הצעיר לנשיא במקום את קרח המועמד הטבעי לכאורה.
אבל האמת היא שלא משה הוא שהחליט על דעת עצמו על מינוי זה אלא היה זה עפ"י ציווי ה' שלמרות גדולתו של קרח בחכמה ובתורה לא חפץ במינויו בשל מידותיו הרעות.
עדיין טעון ביאור למה חיכה קרח עם מחלוקתו עד לאחר חטא המרגלים (בחודש אב) ולא עורר את המחלוקת מייד עם המינוי של אליצפן שארע שלושה חודשים קודם בראש חודש אייר? כך מקשה הרמב"ן.
אלא, מסביר הרמב"ן, קרח פיקח היה. הוא הבין שבהיות משה בשיא ההערצה על ידי בני ישראל כשראה העם בעיניו את הנהגת משה, בהוציאו את העם ממצרים והובלתו בין גזרי ים סוף והאכלתו במן שהורד להם משמים מידי יום וגם ברגעי השפל של העם, בחטא העגל, עמד בתפילה וממש מסר עצמו למען העם עד שנענה מן השמים ונסלח לכל העם בעבורו, במצב כזה לא היה לקורח כל סיכוי להמריד את העם ולרשת את מקומו של משה. לכן התאפק קרח וציפה לתיזמון נוח לו.
התיזמון הגיע לאחר חטא המרגלים ולאחר התבערה כאשר מתו רבים מן העם בקברות התאווה או אז הייתה רוח העם שבורה והיו נתונים במרה שחורה בראותם את עונש ארבעים שנות נדודים במדבר וכעת משה רבינו אינו נעמד בתפילה מול הקב"ה בבקשה להעביר את רוע הגזירה. כעת ניצל קרח את ההזדמנות לנסות ולהמריד את העם נגד מנהיגותו של משה.
צביעותו של קרח לא עמדה לו והוא וכל המסייעים בידו נשטפו באבדון נצח.
כשרואים שיש למנהיג סייעתא דשמיא וכל אשר הוא עושה יצליח רק טיפש הנגוע בשנאה וקנאה יעיז למרוד בו ולכן גם חז"ל שואלים "קרח שפקח היה מה ראה לשטות זו"? כי לא רק רשעות היתה כאן ושנאה במסוה של דאגה לשלטון טוב יותר אלא פשוט שטות גמורה שלא הועילה אלא הורידה אותו ביגון שאולה.
מכאן לקח יקר. כשהקב"ה ממנה מישהו מינוי שמימי כמו את אליצפן בן עוזיאל לנשיא בישראל אל למתנגדיו הנופלים בתבערת הקנאה לצאת נגדו שמא ילכדו הם בעצמם בתבערה אותה הציתו ואילו אליצפן יעלה ויצליח.
הדלקת נרות שבת - כללי המנהג ונוסח הברכה | הרב אליעזר מלמד
תיקנו חכמים להדליק נרות לקראת השבת שיאירו את הבית בליל שבת. רעיון נפלא רמוז בנרות השבת. אדם השרוי בחושך אינו מוצא את מה שהוא מחפש, ונתקל ברהיטיו וחפציו עד שנדמה לו שכולם קמו עליו להכשילו, ואם הדליק נרות לכבוד שבת - בא שלום לבית, והוא רואה שרהיטיו באו לשמשו, וכל חפציו מונחים במקומם, והוא יכול לענג את השבת בסעודתו.
כמו כן, כשמתבוננים על העולם במבט רגיל, הוא נראה מלא קטטות, פילוגים ומלחמות ללא תקנה. כל צד חושב שברגע שיצליח לבטל את זה שכנגדו יגיע למנוחתו, וכך הסכסוכים נמשכים בלא סוף.
אך לאחר שאדם זוכה לאמונה, האור האלוהי מתגלה והחושך מסתלק, והוא נוכח לדעת שכל הצדדים השונים משלימים זה את זה, ויש יד מכוונת שמובילה את העולם אל תיקונו, ומכל הצרות והייסורים צומחות ישועות ונחמות. כך נרות השבת שמוסיפים אור ועושים שלום בבית, רומזים לתיקון העולם על ידי הוספת אור אמונה ותורה. בכך שמירת השבת מקדמת את האדם והעולם לתיקונם ולגאולתם.
מתכון לשבת
אין על עוגות שוקולד. הן תמיד באות לפנק, להרגיע, לתת תחושה טובה ובעיקר טעימה. הרבה עוגות מסוגים שונים הכנתי בימי חיי, אבל ילדיי מעדיפים תמיד שאכין להם אחת מהשתיים: עוגת שוקולד או עוגת גבינה. אפשר להכין את העוגה בתבנית עגולה, בתבנית מלבנית, או בתבניות אישיות. אם בחרתם להכין את העוגה בתבנית מלבנית או עגולה, תוכלו להוסיף ציפוי שוקולד לפי טעמכם ולהעשיר את התוצאה.
לכתבה המלאה
טיול לשבת
אלפי שנים לפני שקמו כבישים מהירים וגשרי רכבת מתקדמים, החקלאים מכל רחבי הארץ היו עולים לירושלים ברגל לחגוג את השבועות. הם נשאו איתם ביכורים - תאנים, ענבים, שיבולים ופרחים ערוכים בסלים קלועים, והלכו בשבילים שחלקם עדיין קיימים היום ומשמרים את תוואי הדרך המקורי.
כעת, לכבוד חג השבועות, רשות הטבע והגנים מזמינה את הציבור לחזור אל המסורת הקדומה ולחוות את עלייה לרגל דרך מסלולים היסטוריים שמחברים בין מדרונות סלעיים, צמחייה עונתית ואתרי מורשת חקלאיים.
עד מתי יש רכבות ביום שישי?
מה יהיה מזג האוויר בשבת?
תחזית מזג האוויר המלאה לסוף השבוע
שאלות ותשובות : הרב שי סימינובסקי.
1)למה שבת נכנסת 18 דקות לפני רדת החשכה?
ישנו ספק הלכתי מתי 'מתחלף' היום האם בשקיעת השמש או ברדת החשיכה (כאשר שנראים בשמיים 3 כוכבים) לכן כניסת השבת לעניין איסור מלאכה הוא מרגע שקיעת החמה (כ18 דקות לפני רדת החשיכה) .
2) למה מדליקים נרות 40 דקות לפני החשיכה?
ישנה מצווה להוסיף מהקדש על החול -'תוספת שבת', לכן אנו מקדימים את הדלקת נרות שבת כ20 דקות שקיעת החמה (ובירושלים 40 דק' לפני). בנוסף, זו הרחקה שנועדה למנוע מצב שבו איחור מועט בהדלקת הנרות יגרום לחילול שבת.
3) עד מתי אפשר להדליק נרות שבת?
אפשר לסיים את הדלקת הנרות עד 2 דק' לפני השקיעה. אם עבר זמן זה עדיף לא להדליק נרות ולא לחלל שבת.
4) מה זה ערוב שבת?
ישנו איסור לטלטל חפצים בשבת מרשות היחיד לרשות הרבים. חז"ל תקנו גם שלא לטלטל מרשות יחיד אחת לחברתה – כדי שלא יעבירו בטעות חפצים מרשות היחיד לרשות הרבים. לכן, אנו מקיפים את כל העיר בצורת פתח (שני עמודים ועמוד או חוט מעליהם) כדי שתחשב כל העיר לרשות אחת, ואפשר יהיה להעביר חפצים ממקום למקום .
5) כמה זמן אחרי רדת החשיכה יוצאת שבת?
הזמן המופיע בלוחות הוא הוא כ20 דק' אחרי רדת החשיכה ונועד על מנת להוסיף מהקודש על החול ולמנוע חשש לחילול שבת בטעות.
6) האם אפשר לקיים הדלקת נרות בפנסים או תאורה חשמלית ?
לכתחילה נוהגים להדליק אש רגילה. בשעת הצורך או מחשש לשריפה אפשר להדליק נרות חשמליים. אפשר לברך עליהם כאשר יש להם סוללה והאור מופק מנורת להט (שדינה כאש ע"פ ההלכה) .
7) כמה נרות שבת יש להדליק?
המנהג להדליק 2 נרות אחד (כנגד זכור ושמור) ויש הנוהגים להדליק נר לכל אחד מבני המשפחה .
הכותב הוא מנהל תחום תוכן והסברה במכון צומת.