השבת הלך לעולמו בגיל 72 הרב ג'ונתון סקס שהיה הרב הראשי לשעבר של בריטניה לאחר שהודיע לפני כמה שבועות שחלה בסרטן. הוא השאיר את אלמנתו אלין ושלושה ילדים - ג'ושוע, דינה וגילה.

הרב סקס נולד בלונדון ב-1948 והוא אחיין של הסופר המפורסם אוליבר סקס. לאחר לימוד במוסדות באנגליה וקבלת תואר בפילוסופיה בקיימברידג', נסע סקס לארה"ב לביקור אצל האדמו'ר מחב"ד, הרב מנחם מנדל שניורזון שעודד אותו ללמוד רבנות תוך כדי לימודי תואר שני.

הוא שימש כרב במספר בתי כנסת עד שנת 1991 כשנבחר כרב הראשי של בריטניה. ב-2005 הוכתר כאביר לשירותים לקהילה ודו קיום וב-2009 הוכתר כלורד לחיים.

זוכה פרס ירושלים ב-1995 לתרומתו לתפוצות ופרס מאוניברסיטת בן גוריון ב-2011, כתב 25 ספרים והיה טבעוני. מאוד דחף ל"ואהבת לרעך כמוך", ופעל כל הימים למענו.

בשנת 2013, לקראת פרישתו, הנסיך צ'רלס קרא לו אור לגויים, יועץ וחבר טוב. הרב מירויס רב הראשי של אנגליה שהחליף כתב: "העולם הפסיד גאון שהביא שינוי בכל העולם, לורד סקס היה שגריר ליהדות שנתן לאנשים להתגאות ביהדות ולהבין אותה. כל העולם יתגעגע אליו, לא רק בעולם היהודי, לבני משפחתו יהי רצון שמה שהביא לעולם ינחם אותם בשעה כזו.

ראש מפלגת הלייבור, קייר סטרמר כתב: "הוא היה גאון שרוח החסד שלו השפיעה לא רק על הקהילה היהודית. אין לי ספק שהדברים שלו ימשיכו לדורות".