בצל הגל השני של הקורונה נחתה הלילה מאוקראינה טיסה מיוחדת שאורגנה על ידי הסוכנות היהודית ועליה כ-120 בני נוער וצעירים שהגיעו לתכניות חינוכיות בישראל. 

הטיסה הגיעה בסיוע תרומה של הארגון ההולנדי הבינ״ל ״נוצרים למען ישראל״, באמצעות קרן היסוד. הארגון ההולנדי מציין בימים אלה 40 שנה להיווסדו ונציגיו אף הגיעו לקייב על מנת ללוות את הצעירים במסעם לישראל יחד עם שליח הסוכנות היהודית דימה יופה.

מנכ"ל ארגון נוצרים למען ישראל, פרנק ואן אאורדט, אשר הגיע לאוקראינה על מנת לסייע בליווי הטיסה, אמר: ״אנו חיים בזמנים יוצאי דופן. כנוצרים למען ישראל אנו כאן כדי לסייע לעם היהודי. ואנו רואים זאת מתרחש היום: 120 צעירים שבים למולדתם, ישראל".

יהודים מאוקראינה שהגיעו לישראל (צילום: שריה דיאמנט)
יהודים מאוקראינה שהגיעו לישראל (צילום: שריה דיאמנט)

על הטיסה מאוקראינה היו בני נוער שהגיעו ללימודי תיכון בארץ במסגרת תכנית נעל״ה (נוער עולה לפני הורים) של משרד החינוך ומנהלת נעל״ה וכן צעירים שהגיעו ללימודים אקדמיים בארץ בתכנית סל״ה (סטודנטים לפני הורים) של הסוכנות היהודית וארגון ׳החוויה הישראלית.

יו"ר קרן היסוד, סאם גרונדוורג הוסיף: ״עומדת בפני קרן היסוד ומדינת ישראל משימה משמעותית של עליה וקליטה של יהודים, המגיעים מכל העולם כדי לבנות בית בישראל. הטיסה היום מצטרפת למאמצים הרבים של ישראל, יחד עם ארגון ‘נוצרים למען ישראל׳, חברי אמת שלנו, שמפגינים שוב ושוב סולדריות עם החברה הישראלית ואשר צועדים לצדנו דרך ארוכה. נמשיך לפעול יחד לקידום מטרות חברתיות חשובות״.

השבוע גם הגיעו לישראל בסיוע הסוכנות היהודית 46 נערות ונערים מברזיל שנפרדו מהוריהם והגיעו לביתם החדש בישראל, כאן יקלטו ללימודי תיכון במסגרת תכנית נעל״ה. את הטיסה של הצעירים מדרום אמריקה לישראל ליווה שליח הסוכנות היהודית בברזיל נסטור קירצ׳וק. על פי נתוני הסוכנות היהודית מראשית השנה נפתחו כ 800 תיקי עליה מהמדינה הדרום אמריקאית, גידול של 21% ביחס לאשתקד ואף הוכפל מספרם של חניכי נעל״ה מברזיל השנה.

עם נחיתתם נכנסו בני הנוער והצעירים מברזיל ומאוקראינה לבידוד בהתאם להנחיות משרד הבריאות ואח״כ יתחילו את צעדיהם הראשונים בארץ. רובם המכריע של בוגרי התכניות החינוכיות האלו בוחרים בסיומן להישאר בישראל ואחוז גבוה מהם מתגייס לצה״ל ומשתלב אחר כך במוסדות להשכלה גבוהה ברחבי הארץ. חלק מההורים עולים גם הם ארצה בעקבות ילדיהם.

מנכ״לית הסוכנות היהודית אמירה אהרונוביץ: ״בימים אלה מרגש במיוחד לקבל בישראל בני נוער וצעירים מהתפוצות שבאים לבנות את עתידם בישראל, יחד איתנו. הסוכנות היהודית תמשיך למלא את שליחותה כגשר בין יהדות העולם לבין ישראל ותפעל לחיזוק הקשר עם הדור הצעיר בתפוצות״.

אמירה אהרונוביץ' (צילום: דוד סאלם)
אמירה אהרונוביץ' (צילום: דוד סאלם)