פרופסור ידידיה שטרן יכהן כנשיא ומנכ"ל 'המכון למדיניות העם היהודי' (JPPI) מיסודה של הסוכנות היהודית, במקומו של אבינועם בר יוסף שליווה את המכון מיום הקמתו ופורש כעת לגמלאות. המכון, שהוקם בשנת 2002 על ידי הסוכנות היהודית, הוא היחיד מסוגו בעולם העוסק בגיבוש אסטרטגיה ומדיניות הנוגעים לעם היהודי. פרופסור שטרן יוביל יחד עם מומחי המכון חשיבה אסטרטגית והמלצות מדיניות להתמודדות עם האתגרים המרכזיים העומדים בפני העם היהודי – בארץ ובעולם - ובהם נושאי זהות יהודית, המתח בין דת ומדינה, המאבק באנטישמיות, מגמות דמוגרפיות, והזדמנויות בעליה לישראל.
 
מומחי המכון עוסקים בקידום חשיבה אסטרטגית סביב סוגיות יסוד התורמות לשגשוג העם היהודי כשישראל במרכזו ומגבשים המלצות מדיניות המוצגות בפני מקבלי ההחלטות בארץ ובעולם. ספינת הדגל של המכון היא ההערכה השנתית המוגשת מדי שנה לממשלת ישראל, אשר סוקרת את המציאות הגיאופוליטית ואת מצב העם היהודי בנושאים מרכזיים ובהם המאבק באנטישמיות ובדה לגיטימציה של ישראל, איתור הזדמנויות בעליה לארץ, זיהוי מגמות דמוגרפיות בעולם היהודי ובניית הדיאלוג המתמשך בין יהדות התפוצות לישראל.
 
פרופסור ידידיה שטרן הוא בעל שם בארץ ובעולם כמשפטן וכחוקר חברה ומדינה, שכתב וערך ספרים ומחקרי מדיניות בתחומים אלה. הוא משמש כפרופסור בפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר אילן שבה גם כיהן כדיקן בעבר והוא בעל תואר דוקטור למשפטים מטעם אוניברסיטת הארוורד שבארה"ב. פרופסור שטרן משמש כעמית בכיר במכון הישראלי לדמוקרטיה והוא בעל עשיה ציבורית ומקצועית ענפה שהשאירה חותם בתחומי ליבה של העם היהודי והחברה הישראלית, בהם סוגיות שבין דת ומדינה ושבין יהדות לדמוקרטיה. פרופסור ידידיה שטרן הוא תושב ירושלים, נשוי לד"ר קרן פרידמן –שטרן, פסיכולוגית ואב לשמונה.  
 
את בחירתו של פרופסור שטרן הובילה ועדת איתור של דירקטוריון המכון, שהביאה את המלצתה בפני יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, אשר אישר אותה בחום. בראש דירקטוריון המכון יושבים השגריר סטיוארט אייזנשטאט (לשעבר תת שר האוצר ותת שר החוץ של ארה"ב) והשגריר דניס רוס (שמילא תפקידים בכירים בממשל האמריקני). בין חברי הדירקטוריון של המכון מנהיגים בולטים מרחבי העולם היהודי.
 
יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג: ״פרופסור ידידיה שטרן יביא את ניסיונו רב השנים והיכרותו העמוקה עם נושאים הניצבים בלב לבם של העם היהודי ושל מדינת ישראל ויציג קול מקורי ומגשר בעידן של מתחים פנימיים בעם היהודי ובחברה הישראלית. אני מודה לנשיא ולמנכ"ל היוצא של המכון, אבינועם בר יוסף, על תרומתו רבת השנים להישגי המכון בתחומים בעלי חשיבות אסטרטגית ליהדות התפוצות ולישראל".
 
הנשיא הנכנס של המכון למדיניות העם היהודי פרופסור ידידיה שטרן: "זו זכות גדולה לעמוד בראש מכון שמהווה זרוע חשיבה מרכזית וייחודית של העם היהודי בעת הנוכחית, שהיא עת של הזדמנויות כבירות ואתגרים עצומים. המכון ימשיך בפעילותו הנוכחית הברוכה ויפתח, בשנים הבאות, חשיבה אסטרטגית ותכניות מדיניות בארבעה מישורים: החברה היהודית בישראל, החברה היהודית מחוץ לישראל, היחסים בין החברה היהודית בישראל ובחו"ל, והיחסים בין כל היהודים לבין העולם הלא-יהודי. אני מודה לקודמי בתפקיד, אבינועם בר יוסף שהנהיג את המכון בהצלחה מרובה, לוועדת החיפוש בראשות השגרירים סטיוארט אייזנשטאט ודניס רוס וליו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג – על התמיכה והאמון."
 
נשיא המכון למדיניות העם היהודי אבינועם בר יוסף: "אני מברך מעומק לבי על הבחירה ומשוכנע שפרופסור שטרן יוביל את המכון לפסגות חדשות בתקופה שבה העם היהודי ניצב מול אתגרים משמעותיים ביותר. הקמת המכון למדיניות העם היהודי היוותה עבורי הזדמנות ליצירת מפעל חיים. במסגרת המאמץ הצלחנו לגייס את מיטב מוחות התכנון בארץ ובעולם היהודי. הם מייצגים קשת רחבה ביותר של דעות משמאל ומימין ואת כל הזהויות ביהדות מחרדים ועד חילוניים מושבעים. ביחד יצרנו שפה מקצועית משותפת שהיא הישג ללא תקדים בעם היהודי. המכון גיבש מתודולוגיה לתכנון מדיניות מכוונת מעשה ולהצגת חלופות על סמך ניתוח של הסכנות, האתגרים וההזדמנויות שבפניהם ניצב העם היהודי. אני רוצה להודות לסוכנות היהודית שעודדה את החשיבה העצמאית והחופש המקצועי של המכון מתוך רצון להעניק שירות אסטרטגי משמעותי ליהדות העולם".
 
השגריר דניס רוס והשגריר סטיוארט אייזנשטאט, יושבי הראש המשותפים של המכון למדיניות העם היהודי: "המכון למדיניות העם היהודי נוסד כשלפניו משימה ברורה ומאתגרת:  להתמקד בזיהוי אתגרים והזדמנויות לישראל ולתפוצות כדי להבטיח את שגשוגו של העם היהודי. המינוי של ידידיה שטרן הוא תוצר של חיפוש ממושך והוא היה הבחירה הראשונה שלנו. לא יכולנו להיות שמחים יותר מהעובדה שפרופסור שטרן יוביל מעתה את המכון. כאיש הגות, מנהיג ואיש מעש בינלאומי בעל שם הוא מביא עמו כישרון גדול ותובנה למשימה המורכבת הזאת של תכנון אסטרטגי לעם היהודי. יש לו רעיונות יצירתיים כיצד להפוך את המכון לרלוונטי אפילו יותר בהתמודדות עם האתגרים הניצבים בפני ישראל והתפוצות. שנינו יחד חייבים תודה עמוקה לאבינועם בר יוסף עבור מאמציו הבלתי נדלים לבנות ולעצב את היכולות הייחודיות של המכון מאז היווסדו על ידי הסוכנות היהודית בשנת 2002. אנו גם מוקירים תודה עמוקה על הזמן והמאמץ של חברי וועדת האיתור בעבודתם המשותפת איתנו למצוא את המנהיג החדש הטוב ביותר עבור המכון. אנחנו יודעים שתחת הנהגתו של ידידיה שטרן המכון יגדיל את כוחו".