את ספר האגדות אפתח הפעם באווירת הסכמי השלום שנחתמו עם הנסיכויות הערביות. מאז ומתמיד קישרתי את סיפורי האמירויות והתמונות מדובאי לסיפורי אלף לילה ולילה. אוסף של סיפורי עם מזרח תיכוניים, שחלקם הפכו לנכסי צאן ברזל של התרבות העולמית. סיפורי אלף לילה ועוד לילה נהוג לומר, הפכו לאלמותיים ובמשך השנים נוצרו בהשארתם אין סוף גרסאות, מחזות זמר וסרטים.

ארבע קבוצות סיפורים 
כדי שלא נתבלבל, נהוג לחלק את הסיפורים לארבע קבוצות: סיפורים שמקורם בתרבות הפרסית וההודית, סיפורים שמקורם בבגדאד, במאה התשיעית- בתקופת שלטונו של הארון א-רשיד, תוספות שמקורן בפולקלור המצרי, בעיקר מאזור קהיר החל מהמאה ה-12 ועד המאה ה-15 וסיפורים שהם תוספות אירופאיות מאוחרות, ביניהם סיפורי עלי באבא, ואלאדין.

אלאדין (צילום: פורום פילם)
אלאדין (צילום: פורום פילם)

מי תהיה השורדת האחרונה? 
סיפור המסגרת של אגדת 'אלף לילה ולילה', עוסק במלך שאהריאר שמגלה כי אשתו אינה נאמנה וזורמת עם אחרים. המלך מאבד אמון במין הנשי כולו, מוציא את אשתו להורג, ומורה לוואזיר (העוזר האישי) שלו, למצוא לו כלה חדשה בכל לילה. בכל בוקר, לאחר שבילה עם אשתו החדשה, לה נישא בערב הקודם, ולפני שיהיה באפשרותה לבגוד בו, הוא מוציא גם אותה להורג. כמו תוכנית ריאליטי רק עם סיום קצת יותר קשוח.

חיים ומוות ביד הלשון  
בתו של אותו וואזיר, שחרזאדה שמה, מוצאת עצמה הבאה בתור. אבל במקום לקבל עליה את הדין, היא מספרת למלך סיפור שלא מסתיים ונמשך כל הלילה. כשמגיע הבוקר היא שותקת ומשאירה את המלך במתח. המלך שחייב לדעת איך הסיפור נגמר, מחליט להשאיר אותה בחיים, כדי שתסיים לספר לו את הסיפור בלילה הבא. אבל בלילה הבא, לאחר שסיימה את הסיפור הראשון, החלה בסיפור שני, וכך הלאה, במשך אלף לילה ועוד לילה. לאחר 1001 לילות, כשהיא כבר אם לשלושה מילדיו המלך יורד מהקונספט של ההוצאות להורג.

צולם במסעדת 'קיטון' - אגדה תל-אביבית  (צילום: סנהדרינק)
צולם במסעדת 'קיטון' - אגדה תל-אביבית (צילום: סנהדרינק)
 
קוקטייל שחרזאדה
לקוקטייל שחרזאדה חיברתי טעמים ים תיכוניים לבסיס האיכותי של וודקה לג'נד אוף קרמלין.

מה צריך: (למנה אחת):  
50 מל' וודקה לג'נד אוף קרמלין
20 מל' ליקר מנגויאן - לואי רואייה 
15 מל' סירופ זעפרן
20 מל' מיץ לימון
30מל' מיץ גויאבה
 
מה עושים:
מוזגים את כל הרכיבים לשייקר, מוסיפים קרח ומשקשקים היטב. מקשטים בפלח ליים ואפשר גם בשלדי עלה צבעוניים.