יקב טפרברג, בציר 2020, עובדות ומספרים
שטח כרמים:
5334 דונם
כמות פרי: כ-8000 טון
מספר עובדים הקשורים לבציר: 40
מספר הזנים: 22 אדומים ו-13 לבנים.
הכרם הכי צפוני: דרומית לרכס חזקה – צפון רמת הגולן
הכרם הכי דרומי: מצפה רמון
מועד התחלה:
שבוע אחרון של יולי
צפי לסיום: תחילת אוקטובר

בציר 2020 - יקב טפרברג  (צילום: באדיבות היקב )
בציר 2020 - יקב טפרברג (צילום: באדיבות היקב )

מה מייחד בציר בתקופת הקורונה?
"עבודה מורכבת יותר מבחינת בניית צוותי עבודה בקפסולות ככל הניתן, הקפדה רצינית על נוהלי משרד הבריאות בכל הנוגע לעטיית מסכות, וישיבות במרחבים גדולים יותר. הקשה ביותר הוא הריחוק החברתי- פחות חיבוקים וקרבה אנושית פשוטה וחמה עם הכורמים והעובדים." 

חוץ מזה, איך נראה הבציר? 
"מבחינת מזג האויר נכנסנו לעונת הבציר בתנאים טובים מאוד למעט שרב בחודש מאי . אנו לאחר שנתיים של חורפים עם רמת משקעים מעל הממוצע . איכויות היינות הן טובות מאוד לזנים שנבצרו עד כה. כלל הלבנים ,והשנה הינה שנת מרלו טובה מאוד. החום הקיצוני והכבד שהחל בשבוע האחרון בהחלט מהווה אתגר לחלק מהכרמים שעדיין לא נבצרו."

יקב טפרברג - בציר 2020 (צילום: באדיבות היקב )
יקב טפרברג - בציר 2020 (צילום: באדיבות היקב )

מה חדש בכרם וביקב?
"השנה אנו מתחילים לקלוט, מנטיעות 2017 מספר זנים אדומים חדשים וביניהם טאנט ודולצ'טו. בכרמים אנו ממשיכים עם צורות הדלייה חדשות המעניקות הצללה טובה יותר לפרי כהתמודדות עם תנאי האקלים."  

מה מהידע שנצבר בבצירים קודמים, יתבטא השנה?
"כידוע, קביעת מועד הבציר הינה החלטה מרכזית המשפיעה על איכות ואופי היין, לצד ההבשלה הסוכרית המהווה את הגורם הראשוני. שימת דגש רב יותר על שינויי החומצה וה-PH  תופסת מקום יותר ויותר נכבד ומשקל רב יותר בהשפעה על קביעת מועד הבציר. לצד טעימת הענבים בכרם."

יקב טפרברג - בציר 2020 (צילום: באדיבות היקב )
יקב טפרברג - בציר 2020 (צילום: באדיבות היקב )
מה הכי כיף בתקופה הזו?  
"כל בציר ממשיך לרגש מחדש. קליטת ענבים מכרמים בכלל ובפרט שזו השנה הראשונה לקליטתם תמיד נראית לי כמו ילד צעיר שעולה בפעם הראשונה לכיתה א'. (להבדיל -כמובן) ובמיוחד שזה משתלב עם הנכדים הבאים לבקר את סבא. טעימת היינות בתסיסה עם הטעמים והארומות הייחודיות שמרגישים רק בתסיסה הינה חוויה ייחודית ומאוד מעשירה."

מה הכי פחות כיף?  
"כרם שליווית אותו לאורך השנים ועונת הגידול ובסופו של דבר לא עומד בציפיות שייך לחלק הפחות שמח." 

כיצד מבטאים הכרמים את החזון של היקב?
"המשך בחינת  זנים חדשים , צורות הדלייה חדשות וטכנולוגיות ייצור יין חדשניות מבטאות נאמנה את החתירה למצוינות וחדשנות שבחזון היקב."

יקב טפרברג - בציר 2020 (צילום: באדיבות היקב )
יקב טפרברג - בציר 2020 (צילום: באדיבות היקב )

 
הגודל קובע? מה היתרונות של יקב גדול בבציר?
"עשיית היין והגישות השונות של צוות הייננים מעשירים את כיווני החשיבה בקבלת ההחלטות. יכולת ההשקעה בכרמים וביקב הן ברמה הניסיונית והן ברמה המסחרית . עבודה עם מגוון רחב של טכנולוגיות ביקב מאפשרות התאמת הטכנולוגיה הנכונה לכל מקרה, מגוון רחב של זנים של קלונים שונים על גבי כנות שונות באזורי גידול שונים מאפשרים קבלת יינות במגוון רחב וכן יצירת בלנדים ייחודיים, ועוד" 

מה שותים בבציר?
"הרבה בירה שדני מבשל."