עשרות מיליוני בקבוקי שמפניה מיוצרים כל שנה בשמפאן ונמכרים ברחבי העולם במחירים לא מבוטלים, ונפתחים בחגיגות, אירועים, פסטיבלים ושמחות אחרות. גם ב- ט"ו באב. כשאנו מדברים על שמפניה, עוברים מול עינינו מותגים כמו  דום פריניון, קרוג, וו קליקו ועוד, אבל לא כולם יודעים כי בית השמפניה הוותיק מכולם שפועל עד עצם היום הזה, הוא בית השמפניה ריינאר (Ruinart).

בחברה טובה 
כמו מותגי יוקרה רבים אחרים, ריינאר, הוא חלק מתאגיד LVMH, בבעלותו כ-50% מבתי השמפניה העולמית ביניהם:, מואט א שנדו, וו קליקו, קרוג, ודום פריניון. בית השמפניה שנוסד בשנת 1729, הוא אחד מהיצרנים האלגנטיים והייחודיים ביותר, שמקפיד לבקבק את השמפניה בבקבוק ייחודי שמבדל אותו מהשאר. נכון,קצת קשה למצוא לו מקום במקרר, אבל המאמץ הזה, הרבה יותר ממשתלם.

שמפניה ריינאר  (צילום: יח''צ)
שמפניה ריינאר (צילום: יח''צ)
שומר מסורת 
במשך כל השנים שמר בית ריינאר על מסורת של מצוינות, על אותנטיות ועידון, אותה אפשר לראות ברוב יינות הבית ובפרט ב-'בלאן דה בלאן'  המאוד מעודן וטהור בטעמו. יש שיטענו כי מקור השלמות והעידון הוא היחס הגבוה יחסית של ענבי שרדונה ביינות. במרתפים העצומים, בני חמש הקומות, החצובים באבן הגיר כבר מאות שנים, נמשך יישון היינות בין 3 ל-12 שנים לפחות.  כיאה לבית ותיק, אלגנטי והדור שכזה, האסטרטגיה השיווקית של בית ריינאר בנויה על אמנות. למעשה, היו הם הראשונים מבתי השמפניה שעשו שיתופי פעולה עם אמנים שעיצבו עבורו כרזות ועזרים שיווקיים. בשלב זה, נראה לי שאפשר לעבור ליינות עצמם. 
 
ריינאר ברוט. היין, שמיוצר ברובו מענבי שרדונה בתוספת ענבי פינו נואר ואחוז כמעט אפסי של פינו מונייה,  ישב על השמרים במרתפי היקב 6 שנים. מדובר בשמפניה עשויה היטב, בלנד עשיר, בעל גוף די מלא ומאוד מאוזן, בצבע זהוב צלול, עם קצף מתמשך. יין ארומטי ורענן, עם ניחוחות הדרים ותפוחים, מינרליות וסיומת ארוכה. אפריטיף מושלם לכל אירוע. נהדר גם עם מנות ראשונות או עיקריות מעודנות וגבינות שמנות. המחיר: 229 שקלים.
 
ריינאר רוזה. בלנד של שרדונה ופינו נואר, מאוזן להפליא, עשיר ופירותי עם בועות אלגנטיות. צבע ורוד רימון עדין ומרשים וקצף מתמשך. הניחוחות העדינים, הרעננים והמורכבים  שלו, מתחילים עם פירות טרופיים כמו גויאבה וליצ'י וממשיכים למחוזות פירות יער, הוורדים והרימונים. בפה התלקחות טעמים מענגים וגוף נפלא ואלגנטי, אשכוליות אדומות ומעט מנטה. יין שיתאים לכל אירוע חגיגי ולכל ארוחה אפשרית, החל מדגים נאים ובשרים קרים, המשך במנות עיקריות עשירות וכלה בקינוח פירותי.
המחיר: 369 שקלים. 

את השמפניה של ריינאר ועוד הרבה דברים טובים, אפשר להשיג בסניפי רשת 'יין בעיר' או כאן