בשיחות עם כמה וכמה אנשים עלה מחקר "שמוכיח" שצריכת אלכוהול משפרת עמידות נגד נגיף הקורונה. למען האמת מחקרים מהסוג הזה אני מאמץ מידית בכדי לסגל אורח חיים "בריא" לצד איבוד תחושת הזמן בפיג'מה. כדי לקחת את הנושא צעד קדימה, ברוח התקופה, אתייחס ל"ארון התרופות" שלי וארקח פתרונות רפואיים בכדי לנסות קוקטייל מספיק עוצמתי להילחם במגיפה או בשגרה או בספה! הרבה משקאות אלכוהוליים החלו את דרכם כתרופה כך מספרות האגדות, אז בואו. מתחילים.

פניצילין
הקוקטייל הוא גירסה מודרנית לקלאסיקה בשם "גולד ראש" (בורבון, לימון ודבש). הוא שודרג ב- "מילק אנד האני בר" ניו יורק, שבו החליפו את הבורבון בוויסקי סקוטי.  וויסקי בתרגום חופשי מגאלית הוא הרי "מי החיים". עוד פרשנות, אם תרצו, לתזקיקים בעלי סגולות רפואיות, אם כבר אז אשתמש בוויסקי של מילק אנד האני. למתכון מוסיפים מיץ לימון סחוט ובכדי לתת עוד אפקט  חיברו  למי הדבש מיץ מג'ינג'ר, ולמכת הבריאות המשכרת הוענק השם הרפואי "פניצילין"

החומרים:
60 מ"ל וויסקי
25 מ"ל מיץ לימון סחוט
10 מ"ל וויסקי מעושן
20 מ"ל מי דבש עם ג'ינגר
(מחממים בסיר תערובת של כוס מים וכוס דבש, ולאחר רתיחה מוסיפים כף ג'ינג'ר מגורד או רבע כוס מיץ' ג'ינג'ר סחוט ומקררים)

כך תעשו: 
מוזגים את כל המרכבים, פרט לוויסקי המעושן לשייקר
משקשקים היטב ומסננים סינון כפול לכוס וויסקי עם קרח
מציפים במזיגה איטית על כפית את הוויסקי המעושן
מקשטים בזסט קליפת תפוז ומטבע ג'ינג'ר

מדיקל סולושן, קוקטייל  (צילום: קרינה גנץ)
מדיקל סולושן, קוקטייל (צילום: קרינה גנץ)


מדיקל סולושן
אומרים שאם אין לזה פתרון אז כנראה שזו לא בעיה, אבל בכל זאת יש לפעמים פתרונות גורפים כמו ג'וקרים, שפותרים הכול . מדובר בשילוב ב של ג'ניבר, שנולד כתרופה  אי שם במאה ה-16, בשילוב שרטרז ירוק, “the elixir of long life”,  תרופה שנרקחה מ- 130 חומרי גלם עם סגולות רפואיות , מיץ לימון טרי, מי סוכר, אנגוסטורה ביטרס,  וטוניק, משקה שמופק מכינין ונצרך בעיקר באזורים מוכי מלריה. אם טראמפ אימץ תרופה למלריה, כפתרון לקורונה אז גם אתם יכולים.

החומרים:
50 מל' ג'ניבר או ג'ין
25 מל' שרטרז ירוק
25 מל' מיץ לימון סחוט
15 מל' מי סוכר
3 עד 7 טיפות אנגוסטורה
טוניק

כך תעשו:
מוזגים את כל המרכיבים לכוס הייבול עם קרח לפי הסדר ומערבבים היטב. מקשטים בפלח הדרים ונותנים  לתרופה לעשות את העבודה".
מדיטרניאן פיינקילר, קוקטייל  (צילום: קרינה גנץ)
מדיטרניאן פיינקילר, קוקטייל (צילום: קרינה גנץ)


מדיטרניאן פיינקילר
אסגור את הרשימה עם עוד שם משכנע: PAINKILLER, או בעברית 'משכך כאבים'. מדובר בגרסה של ה-פינה קולדה, שאנחנו אולי זוכרים משנות השבעים, רק שהשילוב בין רום, מיץ אננס, מיץ תפוזים וקרם קוקוס לא באמת יספק את הסחורה, לכן בחרתי לחזק קצת את הערכים הרפואיים. קודם כל עם קצת אוזו, שהיוונים קראו לו Farmako - התרופה, ואחר כך עם פיישודס ביטר, ביטר קלאסי מניו אורלינס שנרקח  ע"י רופא, ומכיל גם אניס וגם צמח יפיפה בשם גנציאנה. את קרם הקוקוס החלפתי ברוזטה שתתחבר הרבה יותר נכון לאניס. בלי קשר לבריאות.  אני פשוט לא מתחבר לחלב קוקוס בקוקטיילים.

החומרים:
50 מל' רום
20 מל' אוזו
15 מל' רוזטה
30 מל' מיץ תפוזים
70 מל' מיץ אננס

כך תעשו:
מוזגים את את כל המרכיבים לשייקר עם קרח, משקשקים היטב, מסננים לכוס קוקטייל עם קרח, ומקשטים בעלה אננס, נענע ומעט גרידת אגוז מוסקט.