איזה מאפין: רגע לפני שהילדים חוזרים למערכות החינוך, נצלו את הזמן שנותר כדי להכין להם מאפינס בריאים מסובין שיבולת שועל. המאפין הוא עוגה קטנה, אוורירית ועדינה. הכנתו דומה להכנת בצק בחוש בסיסי. אפשר להכין מאפינס על בסיס יוגורט, על בסיס קפה, עם פרי ועוד. להכנתם אין צורך במערבל ומספיק להשתמש בכף לערבוב קצר לצורך איחוד החומרים. לאחר מכן מעבירים את הבלילה לתבנית שקעים.

כדאי להגיש את המאפינס ביום ההכנה, אך ניתן גם להקפיאם. ניתן גם לשלב בהם תוספות כמו שוקולד, פירות טריים ואגוזים. כמו כן, ניתן לפדרם קלות באבקת סוכר, בקינמון, בפירורי בצק, בגרנולה, באגוזים ושקדים קצוצים, בגרגירי שומשום, בסוכר חום ועוד. ויש להם גם גרסה מלוחה: במקרה זה הם הופכים למעין מאפה פשטידה עשיר בגבינות, בירקות ועוד. 

מאפינס שיבולת שועל (צילום: פסקל פרץ-רובין)
מאפינס שיבולת שועל (צילום: פסקל פרץ-רובין)

טיפסקל

 שימו לב שבהכנת מאפין זמן האפייה מתקצר לנוכח התבניות הקטנות. אפשר לגוון את המאפינס עם ג’ינג’ר טרי מגורר ולערבב את שיבולת השועל ו/או השקדים המולבנים שנועדו לעיטור עם כף של סוכר חום. השילוב הזה יוצר גון שנהב למאפינס.

לטיפים נוספים - היכנסו לבלוג של פסקל פרץ-רובין בכתובת: https://www.pascalpr.co.il/

מאפינס סובין שיבולת שועל
החומרים: (ל־12 יחידות)

1 כוס חלב
100 גרם חמאה מומסת
1 ביצה
1/2 כוס סילאן
1/2 כוס קמח מלא
3/4 כוס קמח לבן
1/4 כוס קמח שיפון
1 שקית אבקת אפייה
1 כוס סובין שיבולת שועל
1 כפית מלח
2 כפות סוכר חום
1/4 כוס אגוזי מלך קצוצים
1/4 כוס צימוקים או חמוציות
2־3 כפות מיץ תפוזים
1 כף קליפת לימון מגוררת
1/2 כפית קינמון

לעיטור:
1/2 כוס שיבולת שועל או שקדים מולבנים פרוסים

אופן ההכנה:
1. בקערת מערבל חשמלי מניחים את החלב, החמאה, הביצה והסילאן ומערבלים היטב. מוסיפים בהדרגה תוך כדי ערבול את יתר החומרים.

2. משמנים תבנית שקעים ויוצקים בכף או במצקת מעיסת הבצק לתוך השקעים בתבנית. משטחים את הבצק בתבנית היטב. מפזרים מעל לכל מאפין מעט שיבולת שועל או שקדים מולבנים.

3. אופים בתנור שחומם מראש בחום בינוני של 180 מעלות במשך כ־15־20 דקות עד לקבלת גוון חום זהבהב או עד שקיסם הננעץ במרכז המאפינס יוצא נקי ויבש.