פסטיבל האוכל הכפרי במטה יהודה מתקיים השנה בפעם ה-20 במתכונת שונה ומותאמת לתקופה. הפסטיבל שהחל עם מספר קטן של בשלניות ותיקות שפתחו את בתיהן וסיריהן בפני המבקרים, צמח מאז והתפתח בכל שנה שחלפה. בשלנים ובשלניות, חקלאים ויצרנים, מבוגרים וצעירים, ממוצא מרוקאי, כורדי, הודי וערבי הצטרפו במהלך השנים לחגיגה. 
בחגיגה הקולינרית הזו, שמתקיימת בין נופים מרהיבים, אפשר יהיה ליהנות מאוכל מסורתי עדכני, שילובים של מטבחים אתניים ומטבחים מחדשים בבתים, במאפיות בוטיק מקומיות, ביקבים ובמבשלות בירה. לכבוד ערבי הקיץ, יוגשו בפסטיבל גם שפע מנות צמחוניות מהשדה לצלחת, מאזטים ומטבחים קלאסיים במנות קלות. 
הפסטיבל, אשר מתקיים מסורתית בחודש מרץ, יתקיים השנה בחודש אוגוסט, בשעות הערב והלילה, במזג האוויר הקריר והנעים של הרי יהודה ובמקומות אשר עומדים בתנאי התו הסגול.

פסטיבל מטה יהודה (צילום: אלדד מאסטרו)
פסטיבל מטה יהודה (צילום: אלדד מאסטרו)

לדברי ניב ויזל, ראש המועצה האזורית מטה יהודה: "הפסטיבל פותח את בתיהם וליבם של עשרות הבשלניות והבשלנים הייחודיים שלנו ואתם נהנים. בואו ליהנות ממגוון של מנות מיוחדות, יין, בירה, אמנות, נוף ומורשת.  התחברו לאדמה ולתוצרת הישראלית המקומית של תושבים ויוצרים ממטה יהודה. גם כשהנושא ברור מאליו, אני מדגיש כי הפסטיבל נעשה בהתאם לדרישות התו הסגול ובהזדמנות הזאת אני מבקש מהמבקרים לנהוג אחריות בהתאם להנחיות משרד הבריאות".

מה בתפריט?

המבקרים השנה יוכלו לבקר אצל אייר ומאירה, וליהנות מחוויה שכולה בריאות לגוף ולנפש עם שיעורי היוגה של אייר וארוחת גבינות טבעונית איכותית של מאירה. לטעום מהפינצ'וס הים תיכוניים של השף אסף רון לצד כבושים ותוססים שהוא מכין בעצמו, אורן שמואלי יציע לחמי בוטיק מופלאים הישר מהמאפייה שלו הנמצאת בחצר הבית, סיוון בלכר תערוך בביתה סדנאות גלגול ומילוי של כל סוגי הירקות לצד ארוחה ביתית המושפעת מנדודיה בעולם, שונטל שרביט דרמון תגיש ארוחת טאג'ין  באותו אופן בו מגישים במשפחתה כבר דורות רבים, מוסא ויסמין מעין רפא ישתפו בסיפור חייהם המופלא לצד אוכל מופלא לא פחות, ועוד המון. 
הבשלניות הוותיקות עדיין מהוות חלק בלתי נפרד מהפסטיבל. אסנת משה ולילי עזיז יגישו בביתן קובה ומנות מפתות מהמטבח הכורדי, עליה גבאי תציע מנפלאות המטבח המרוקאי והעדכני, טובה סימון תכין אוכל קוצ'יני מהמטבח המקורי של משפחתה ועוד...

בימי רביעי וחמישי של 3 שבועות הפסטיבל, יצאו "סיורים בין הסירים" – סיורים קולינריים מודרכים לעת שקיעה שיתנו למשתתפים הזדמנות ליהנות מטעימות מהנות של הקולינריה במטה יהודה, להיפגש עם יוצרים בפסטיבל ולבקר בישובים שונים בהם יכירו מסורות בישול שונות, וחדשנות קולינרית.  מחיר-160 ₪ לאדם, כולל הסעה, הדרכה וטעימות. בהרשמה מראש.

פסטיבל מטה יהודה (צילום: אלדד מאסטרו)
פסטיבל מטה יהודה (צילום: אלדד מאסטרו)

במהלך ימי הפסטיבל יתקיימו גם שלל אירועים מיוחדים, בהם גם לכבוד ט"ו באב. במבשלת הבירה מוסקו יתקיים ערב פיראטים ורום, להקת ורטיגו תקיים ערב Food &Art, עם מיטב קטעי המחול מרפרטואר הלהקה וארוחה בסגנון כפרי של אורית קדם, ב"בית הגלגלים" תתקיים מסיבה הודית, על גבי רקשות, עם ריקודי בוליבוד ואוכל רחוב הודי והמוסיקאי יאיר דלאל יתארח ביקב הדר. בירוקל'ה ניתן יהיה לתאם סיור קולינרי עם אגרונום אשר יסביר על עלים אכילים, עלי תבלין, פרחי מאכל ופירות יער ואיך לשלב אותם באוכל. בבית הקונטיינרים, איליה מגנס, בוגר בצלאל, יספר את סיפורו לאחר שהיה נגן רחוב 15 שנה בדנמרק בליווי מבחר כלי נשיפה, הקשה ופריטה מתרבויות שונות, האירוע ילווה בארוחה עשירה של אשתו סיגל גבע, מדריכת טיולים. 

פרטים נוספים באתר מחלקת התיירות של מטה יהודה: www.tour-yehuda.org.il, 8108* ובדף ה-  הלב הירוק תיירות מטה יהודה ובאתר הפסטיבל