גאווה ישראלית: סדרת המתח המצליחה "טהרן", שהכתה גלים גם מחוץ לגבולות ישראל, יוצאת לעונה שנייה ומותחת לא פחות. לפני דקות אחדות הודיעה חברת אפל האמריקאית על בחירתה להמשיך בשיתוף הפעולה עם כאן- תאגיד השידור הישראלי ולצאת לצילומי עונה נוספת, לאור הצלחת הסדרה והביקורות המהללות להן זכתה. העונה השנייה, אף היא בכיכובה של ניב סולטן, תמשיך לעסוק בעלילותיה של הסוכנת תמר רביניאן בטהרן.

הסדרה "טהרן" היא חלק מרצף ההצלחות הגדולות של כאן, בהן סדרות הדרמה "מנייאכ", "שעת נעילה שאף נמכרה ל- HBO, ו- "חזרות" שגרפו שבחים רבים. גם בגזרת הבידור והדוקו רשם התאגיד הישגים מרשימים בזכות תוכניות כגון "זהו זה" שזכתה לגרסה מחודשת בימי הקורונה, "קופה ראשית" שגרפה פרסים ועדת מעריצים, "היהודים באים" שעוררה שיח ציבורי נרחב, "סליחה על השאלה" ועוד ועוד.

גם תכני הדוקו של התאגיד בלטו במיוחד בזכות סדרות כגון "אלי כהן", "מלחמה ללא שם" ו"לבנון". להצלחה זו מצטרפות עוד הצלחות רבות בדמות "שם טוב האבי" של מחלקת הדיגיטל, שהעפיל למקום הראשון ברשימת הסרטונים הנצפים ביותר בגוגל בשנת 2020, ההסכתים "שיר אחד" ו"חיות כיס" שדורגו בראש רשימת הפודקאסטים המואזנים ביותר בישראל, ורשת ב' שהעפילה לראש רשימת תחנות הרדיו המואזנות בישראל בפער משמעותי ביחס למתחרות, על פי סקר TGI.

טהרן, הסדרה החדשה של כאן 11 (צילום: באדיבות כאן 11)
טהרן, הסדרה החדשה של כאן 11 (צילום: באדיבות כאן 11)

טל פרייפלד, סמנכ"לית הטלוויזיה בכאן - תאגיד השידור הישראלי: "בכאן 11 שמחים להכריז על תחילת ההפקה של העונה השנייה של סדרת המתח טהרן. בכך, ממשיך תאגיד השידור לבסס את מעמדו כבית של היצירה הישראלית. שיתוף הפעולה המתמשך עם ענקית התוכן אפל מאפשר את הפקת התוכן המושקע והאיכותי עבור הציבור הישראלי, ומהווה מקפצה ליוצרים המקומיים לשוק הבינלאומי. הפקה בסדר גדול כזה נותנת דחיפה נוספת לאנשי התעשייה המקומית בתקופה כל כך קשה ומחזקת את ההכרה הבינלאומית בכוחה ובייחודיותה של התרבות והטלוויזיה הישראלית".

דנה עדן, מפיקת הסדרה ויוצרת שותפה ושולה שפיגל מפיקת הסדרה: "אנו גאות ונרגשות להמשיך את הסדרה טהרן לעונה שנייה יחד עם תאגיד השידור הציבורי, ויחד עם ענקית הסטרימינג אפל טי וי, הצוות שלנו כבר עובד במרץ על הפקת עונה סוחפת נוספת".

בהפקת הסדרה של כאן- תאגיד השידור הישראלי, בשיתוף עם אפל tv, שותפים גם ענקית הפצת התכנים הקנדית, Cineflix Rights, שולה ודנה הפקות ו- paper plane productions. את הסדרה יצרו משה זונדר, דנה עדן ומאור כהן, כתבו משה זונדר ועמרי שנהר וביים דני סירקין. מפיקים שותפים: ג'וליאן לרו ואלון ארניה. בתפקיד הראשי משחקת ניב סולטן, כשלצידה לירז צ'רכי, מנשה נוי , ואסתי ירושלמי. בסדרה משחקים שני שחקנים הוליוודיים בינלאומיים - שון טאוב ונאביד נגהאבן ("הומלנד").