ארבעה גברים מחכים לפסק הדין, הטוב, הרע, השקוף והסוכריה. מי יחזור לאלמוניות ולאינבוקס מלא הודעות מרווקות שאהבו מה שהן ראו? מי ישאר לעוד שלושה ימים של "האח הגדול - חתונה ממבט שלישי"?. רבות הדרכים לאהוב, כמעט כמספר המצלמות המתעדות את כל המתרחש, או לא מתרחש, תלוי בזוג.

אורן בן שושן בביקורת על נועה כסיף ב"אהבה חדשה" (באדיבות רשת 13)

בקרב על אהבה חדשה יש פצוע ראשון, נעה כסיף יורה עם משתיק קול באביחי השקוף. הוא שם, מתאמץ ומנסה לשמור על אופטימיות ועל מוהוק עומד, אך כסיף מרוכזת בעצמה. יש לה תירוצים כאילו שוטר תפס אותה בלי מסכה, כל האצבעות שלה מצביעות החוצה באשמה, אך האשמה אצלה. היא מכבסת מילים עם מרכך בניחוח ייאוש, תקועה בלופ, מתאהבת, כובשת, נפרדת, כאילו זה אימון כושר, עוד כמה סטים, מנוחה קלה וחוזר חלילה - עושה איקס על בחור נוסף, כזו היא, טי-אר-אקסים.


נועה יונני ואורן מתרחקים ומתקרבים, היא בפינג-פונג פנימי, נמשכת ואז נזכרת שהוא ניאנדרטל. בשלב זה לא צריך פסיכולוג מומחה אלא חבלן, כל רגע אורן עלול לחתוך את החוט הלא נכון ונועה תתפוצץ לו בפנים, ויפה שעה אחת קודם. כמובן שהמומחים לא מחוברים למציאות ומחליטים להוציא אותם לדייט מיוחד, קרי, טראומתי.


נועה לא נכנסת למים, לא בגלל חליפת הצלילה המוגזמת, אלא עקב טראומת ילדות. עוד תחקיר מצוין של ההפקה, לא מספיק שהביאו לה בחור עם עבר פלילי, שולחים אותה לטראומה הכי גדולה שלה איתו. כמובן שהיא מסרבת ומתפרקת, הוא תומך בה וממשיך להחמיא לה, ישנה תחושה הדומה לצפייה בסרט אימה, אנו רואים בחורה הולכת לבדה בעוד הרוצח מתגנב לקראתה. בא לנו לצעוק למסך, "תברחי! הוא מאחורייך!", אז זה ככה, רק שהם שוכבים על דשא בפארק ושותים יין. 

הם עונים על שאלון מוזר של הפסיכולוג המומחה, "על מה לא תסלח?", "חוסר כבוד כלפי", עונה אורן ומפרט, את שאר הפירוט ניתן לקרוא בתיק הפלילי שלו. אך הנה נפתח צוהר לויכוח ולריב, כל הכבוד נועה, העם איתך, תני לו בראש. בקטע אירוני התשובה שלה לשאלה היא אלימות, "הוא מולך, תברחי!". לבסוף, היא בוחרת להיפרד ממנו, אנחת רווחה, דראממי התחמקה מקליע.

רונה נאמן והבחור שלה, זוג הדממאמים, מצחקקים ומשתעממים יחדיו, מדברים על שום דבר, "איך את?", "איך אתה?", היא מצחקקת. "אנחנו מלא זמן ביחד", "זה דייט ארוך מאוד". כך זה ממשיך כל הפרק, "אני נמשך אליך", "כיף לי איתך", "זה מרגיש לי טוב". מישהו עבר עם מערוך על השיחות שלהם, רידד טוב טוב. יש שם עומק כמו בבריכה של הילדים בקאנטרי. 

לדעתי היא משקרת לעצמה, לא מתמודדת עם הבעיות האמיתיות, אבל מבררת שהוא אוהב לצאת הרבה למסעדות, בחורה מתוקה מחפשת שוגר דדי. לפתע, היא מנסה להכיר אותו יותר, הוא מסרב וממליח את הפסטה בצורה הכי מוזרה שראיתי, שמתם לב לזה? הוא מחזיק את המלחייה על צידה ומנענע אותה, רק על זה היא צריכה להיפרד ממנו, כידוע, מי שממליח מהצד גם יאכל מהצד! אך הם נשארים ביחד.

רוני נדלר וערן, פלוס סוכריה, חושב שהגברים לפניו היו הכנה אליו, אתה חי בנטפליקס, מי זוכר בכלל מי היה לפניך? כל כך הרבה גברים עוברים פה, אני עדיין מתבלבל בין הרווקות. בכל מקרה, בפיקניק, נדלר חובשת את הכובע של דממאמי, מה הקטע של הכובעים בתוכנית הזאת? על ראש הרווקה בוער הכובע. אך נדלר מאושרת, מצאו לה בחור שמקשיב, שנפתח, אפילו מקבל את נעה כסיף לארוחת ערב ולא עושה מזה עניין. רק אל תשדך לה חברים שלך.

כפי שנועה יונני אמרה, נגמר פרק ומתחיל פרק חדש, יש אהבת אמת, איפשהו שם בין כל הבחורים שהסכימו לבוא לריאליטי. די ברור שאהבה לא תצא מהתוכנית הזאת, אבל אולי מסע אישי, מקום לצמיחה ולמידה, תיקון ושיפור תבניות, או לפחות מקום למצוא כובעים חדשים. אגב, אפשר בלי המומחים? כבר עדיף לשמוע מה הרווקות האחרות חושבות, האמת, זה רעיון לא רע בכלל, הרווקות יצפו במתרחש בחדר המזכיר חמ"ל קורונה של השב"כ, ירכלו ויתנו עצות משוגעות. אהבתי.